Een goede bedrijfsfilm zorgt ervoor dat jouw doelgroep een levendig beeld krijgt van wat jouw bedrijf doet en op welke manier dat gebeurt. Met video als visueel visitekaartje zorg je dat mensen een gevoel krijgen bij jou en jouw bedrijf en graag een relatie met jou willen aangaan. Video is namelijk nog nooit zo belangrijk geweest als nu. Zorg dat jij en jouw doelgroep elkaar echt leren kennen.

Maar hoe bereik je dit? Bij Whello geven wij jou graag tips om met jouw bedrijfsfilm een onvergetelijke indruk te maken.

Bedrijfsfilm maken

1. Baken je boodschap af

Je hebt niet zo heel lang de tijd om indruk te maken, dus jouw boodschap zal glashelder moeten zijn. Toch bestaat vaak de neiging om alle informatie over het bedrijf in een video te proppen. Probeer dit te vermijden en selecteer maximaal twee boodschappen die je wilt overbrengen.

Laat ingewikkelde bedrijfsprocessen bijvoorbeeld weg en belicht niet elke afdeling, product of dienst. Voor gedetailleerde informatie kan de kijker tenslotte terecht op de website.

2. Pas emotie toe in je bedrijfsfilm

Gebruik niet alleen feitelijke informatie, maar zet ook enigszins emotie in. Emotie hoeft niet alleen te zitten in dansende medewerkers in een bloemenveld, maar emotie kun je ook opbouwen met muziek en het soort beelden die je gebruikt. Een bedrijfsfilm is er om jouw bedrijf op een menselijk niveau te presenteren, dus zorg ook dat het prettig kijkt en een positieve indruk achterlaat.

3. Maak je bedrijfsvideo tijdloos

Wees tijdloos. Je wilt niet elk jaar opnieuw een bedrijfsfilm moeten maken, omdat de vorige video niet meer actueel blijkt te zijn. Houd hier dus rekening mee met welke mensen en afdelingen in beeld komen (werk desnoods met acteurs).

Houd vast aan de langetermijnvisie van de organisatie en laat de belangrijkste kernwaarden zien. Tijdloos zit niet alleen in het verhaal die je wilt laten overkomen, maar denk ook aan kleine details zoals kledingkeuzes, interieur en video technieken en kwaliteit. Zorg dat het zo neutraal mogelijk is, zodat de video nog meerdere jaren inzetbaar is.

4. Houd je bedrijfsfilm kort en krachtig

Maak de bedrijfsfilm vooral niet te lang, dan dwaalt de aandacht van de kijker af en zal deze het filmpje niet uitkijken. De video moet wel weer lang genoeg zijn om de kernwaarden op een duidelijke manier over te brengen. Tussen de 6 seconde en drie minuten is daarom een aan te raden tijdsduur. Zo dwing je jezelf om jouw verhaal op korte en krachtige wijze neer te zetten.

Als wij een videoproductie briefen delen wij de filmpjes op in de 3 fases van de customer journey: Awareness, consideration en decision. Niemand kijkt namelijk zomaar een bedrijfsfilmpje van 3 minuten. Je trekt eerst de aandacht met korte videos (in een campagne) en maakt de klant daarmee nieuwsgierig voor meer.

  • Awareness video (aandacht trekken): Wij adviseren korte promofilmpjes van 6 seconden (bumper ads) tot maximaal 30 seconden.
  • Consideration video (overtuigen): Wij adviseren promofilmpjes van 30 seconden tot maximaal 60 seconden.
  • Decision video (aanzetten tot actie): Wij adviseren bedrijfsfilmpjes voor op je website van 1 tot maximaal 3 minuten.

5. Bereik de doelgroep in de eerste seconden

De kop van het verhaal, oftewel de eerste twintig seconden, is doorslaggevend. Dan bepaalt de kijker namelijk of het de moeite waard is om de video uit te kijken. Je dient de doelgroep in die eerste momenten zien te activeren, anders lijkt een vroegtijdig afscheid onvermijdelijk. Dit noemen we ook wel de 20-seconden-regel.

Hoe je voor deze activatie zorgt? Schets een herkenbare situatie of probleemstelling waardoor de doelgroep zich aangesproken voelt. Dat zorgt voor genoeg reden om te blijven kijken. Introduceer jouw product of merk vervolgens als oplossing. Aandacht is activatie en activatie leidt tot actie. En daar doe je het uiteindelijk voor.

Meer weten?

  • Zoek je inspiratie? Onze verschillende bedrijfsfilms zijn te zien op ons Whello YouTube kanaal.
  • Lees meer over onze diensten als je aan de slag wilt met je eigen videomarketing strategie.
  • Een bedrijfsfilm laten maken? Bekijk dan snel de diensten van onze videoproductie partner SKIPP.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Employer branding strategie voor Visma | Youserve

    , ,

    Hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Visma | YouServe schakelde ons in. Met een team van specialisten, creëerden we de fundering voor een volledig employer brand.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details
    Copernicos contentstrategie marketing whello amsterdam

    B2B contentstrategie voor Copernicos

    , ,

    Copernicos helpt organisaties de toekomst te verkennen, zodat ze betere besluiten kunnen nemen. Zo’n bedrijf met glazen bol wil natuurlijk ook goed voorspellen welke kan ze op willen met hun content.

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute