Als je het over online marketing hebt, dan kom je al snel uit bij Google AdWords. Marketing is tegenwoordig steeds meer naar het internet verplaatst en Adwords neemt daarbij de voorste rij in. Google AdWords maakt het immers mogelijk om aansluitende advertenties te tonen op de Google zoekresultaten pagina. Hoewel dat natuurlijk veelbelovend klinkt, komt er veel kennis bij kijken. Daarnaast gaat er ook een lange leercurve aan vooraf. Veel organisaties twijfelen dan ook tussen een Adwords campagne zelf op te zetten of dit uit te besteden. Vaak wordt er alsnog een Adwords bureau ingeschakeld. Waarom? We leggen het je graag uit.

1. Bespaar tijd

Stel jezelf eens de vraag: ben jij bereid om tientallen uren te investeren om dan alleen de basics van AdWords te beheersen? Weinig ondernemers of marketeers zien het zitten om zoveel tijd te besteden om alle Google AdWords ins-and-outs te begrijpen. Een juiste opzet en optimalisatie van AdWords vereist namelijk nogal wat specialistische kennis. Die kennis is bij de meeste bedrijven meestal niet op voorhand aanwezig. Er zou eerst een heel leertraject moeten worden afgelegd voordat er gericht kan worden geadverteerd met Google Adwords.

 

Een ware Adwords-specialist schoolt zich daarnaast continu bij. Google heeft dan ook een speciaal programma in het leven geroepen waarmee online bureaus een officiële certificering kunnen behalen. Hiermee kan worden aangetoond dat wordt voldaan aan de eisen die Google aan haar adverteerders stelt. Dat betekent echter niet dat als de certificering eenmaal binnen is dat er dan achterover geleund kan worden. Een Adwords specialist dient de Google examens elk jaar af te leggen om de gecertificeerde status te behouden.

De Google Partner badge van Whello

2. Verantwoordelijkheid ligt bij het bureau

Dat je bij Google AdWords per klik betaalt, klinkt op zich volstrekt logisch. Toch zijn er tal van verschillen tussen bijvoorbeeld zoektermen, branche-inzichten en geografische locaties. Afhankelijk van de concurrentie op specifieke termen wordt de prijs per klik uiteindelijk bepaald. Wanneer je zelf aan de slag gaat met AdWords dan is het maar wat lastig om onderscheid te maken tussen de prijs per klik en hoe interessant deze individuele bezoeker voor jou is. Een professioneel bureau weet precies waar de kansen liggen en helpt om een hoger rendement uit de campagne te behalen.

Je betaalt jouw bureau voor deze specialistische kennis. Je hebt dus ook wat te eisen. Stel duidelijke doelstellingen op en houdt ze verantwoordelijk voor de resultaten.

3. Bespaar geld

Je streeft ernaar om zoveel mogelijk van de betaalde bezoekers om te zetten naar conversie. Is er geen conversie? Dan is het advertentietegoed tevergeefs uitgegeven, zonder dat er op wordt terugverdiend. Een Adwords-bureau weet hoe het aantal onnodige klikken zoveel mogelijk kan worden beperkt. Dat bespaart niet alleen geld, maar zorgt ook voor meer omzet. Zo ben je aan beide kanten van de financiële balans een stuk gunstiger uit.

Voordat je als beginnend Adwords-adverteerder überhaupt het maximale rendement kan halen uit de advertenties ben je een hele tijd verder. Natuurlijk kunnen de advertenties zich al vanaf het begin uitbetalen, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd onnodig budget wordt verspild aan onnodige klikken. Door een bureau in te schakelen wordt een moeizame start voorkomen.

4. Google Adwords wordt steeds complexer

Door de vele functionaliteiten die elkaar in rap tempo opvolgen, wordt Google Adwords steeds complexer. Denk bijvoorbeeld alleen al aan Google Shopping, remarketing en RSLA. Gedreven specialisten volgen deze ontwikkelingen echter op de voet en weten wat er voor nodig is om te scoren en te blijven scoren. En dat klinkt elke ondernemer of marketeer natuurlijk als muziek in de oren. Want uiteindelijk gaat het allemaal daarom; om een maximaal rendement.

Meer weten?

Denk jij dat Adwords uitbesteden ook voor jouw organisatie voordelen heeft? Onze Google Adwords specialisten vertellen je er graag meer over!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute