Elke dag maken we gebruik van onze e-mail, maar toch is e-mailmarketing vaak het ondergeschoven kindje van de afdeling marketing. De ‘open rates’ vallen vaak tegen en de responspercentages liggen nog lager. En dat is toch gek als er bedacht wordt dat vrijwel iedereen juist zo intensief gebruik maakt van e-mail.

Hoe zorg je er dan voor dat je wél scoort met e-mailmarketing? We geven je 4 nuttige e-mail marketing tips.

1. Wees toegankelijk

De gemiddelde e-mail marketeer is een liefhebber van vaste formats. Zo dient de ontvanger van de nieuwsbrief allerlei omslachtige handelingen te volgen om contact te kunnen leggen met de afzender. Pak jouw laatste e-mailcampagne er maar eens bij. Grote kans dat ergens een vermelding staat dat lijkt op: ‘Gelieve dit bericht niet te beantwoorden’. Alles behalve uitnodigend. Zorg daarom dat je toegankelijk bent en verander je no-reply-adres naar een bestaand e-mailadres.

2. Denk aan je reputatie

Zorg ervoor dat je niet wordt gezien als een ‘opdringerige spammer’. Maak het voor de ontvanger zo makkelijk mogelijk om zich af te melden en gebruik de zogeheten ‘list-unsubscribe-headers’. Hoe verder je deze functie verstopt in je e-mails, hoe geïrriteerder je de ontvanger maakt.
Denk ook aan de frequentie van het versturen van nieuwsbrieven. Ontdek welke frequentie aansluit op de behoefte van jouw database, en probeer hier zelfs in te segmenteren. Zorg hierbij wel dat de content altijd relevant blijft. Niemand wil 4 keer per week een zinloze nieuwsbrief ontvangen.

3. Wees herkenbaar

Ontvangers kijken, voor het openen van een e-mail, eerst altijd naar de afzender. Plaats daarom altijd jouw bedrijfsnaam duidelijk in het afzenderveld. Verder is het ook belangrijk dat de ontvangende e-mailprovider de mogelijkheid heeft om te controleren wie jij bent. Dit doe je door de authenticatie-data goed in te stellen. Het is zonde om jouw sterke e-mails in de spambox te zien verdwijnen.

4. Wees erbij op belangrijke momenten

Oftewel de zogeheten ‘event-driven e-mails’. Dat zijn bijvoorbeeld mails waarin je de ontvanger feliciteert met zijn of haar verjaardag, of wanneer je iemand een handleiding stuurt over het product dat hij zojuist aanschafte in jouw webshop.
Probeer jouw database hier ook zoveel mogelijk op te segmenteren – denk aan man/vrouw of op locatie – zodat de nieuwsbrief relevanter wordt voor de ontvanger. Omdat e-mails zo relevant zijn, helpen event-driven-e-mails niet alleen je open-rates te verhogen, maar zorgen ze ook voor een boost in je conversie.


Wil jij meer halen uit je klantenbestand? En benieuwd naar wat Whello kan op het gebied van e-mail marketing?
Neem dan contact op met ons bureau en laat je adviseren door één van onze specialiste
n.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem