Elke dag maken we gebruik van onze e-mail, maar toch is e-mailmarketing vaak het ondergeschoven kindje van de afdeling marketing. De ‘open rates’ vallen vaak tegen en de responspercentages liggen nog lager. En dat is toch gek als er bedacht wordt dat vrijwel iedereen juist zo intensief gebruik maakt van e-mail.

Hoe zorg je er dan voor dat je wél scoort met e-mailmarketing? We geven je 4 nuttige e-mail marketing tips.

1. Wees toegankelijk

De gemiddelde e-mail marketeer is een liefhebber van vaste formats. Zo dient de ontvanger van de nieuwsbrief allerlei omslachtige handelingen te volgen om contact te kunnen leggen met de afzender. Pak jouw laatste e-mailcampagne er maar eens bij. Grote kans dat ergens een vermelding staat dat lijkt op: ‘Gelieve dit bericht niet te beantwoorden’. Alles behalve uitnodigend. Zorg daarom dat je toegankelijk bent en verander je no-reply-adres naar een bestaand e-mailadres.

2. Denk aan je reputatie

Zorg ervoor dat je niet wordt gezien als een ‘opdringerige spammer’. Maak het voor de ontvanger zo makkelijk mogelijk om zich af te melden en gebruik de zogeheten ‘list-unsubscribe-headers’. Hoe verder je deze functie verstopt in je e-mails, hoe geïrriteerder je de ontvanger maakt.
Denk ook aan de frequentie van het versturen van nieuwsbrieven. Ontdek welke frequentie aansluit op de behoefte van jouw database, en probeer hier zelfs in te segmenteren. Zorg hierbij wel dat de content altijd relevant blijft. Niemand wil 4 keer per week een zinloze nieuwsbrief ontvangen.

3. Wees herkenbaar

Ontvangers kijken, voor het openen van een e-mail, eerst altijd naar de afzender. Plaats daarom altijd jouw bedrijfsnaam duidelijk in het afzenderveld. Verder is het ook belangrijk dat de ontvangende e-mailprovider de mogelijkheid heeft om te controleren wie jij bent. Dit doe je door de authenticatie-data goed in te stellen. Het is zonde om jouw sterke e-mails in de spambox te zien verdwijnen.

4. Wees erbij op belangrijke momenten

Oftewel de zogeheten ‘event-driven e-mails’. Dat zijn bijvoorbeeld mails waarin je de ontvanger feliciteert met zijn of haar verjaardag, of wanneer je iemand een handleiding stuurt over het product dat hij zojuist aanschafte in jouw webshop.
Probeer jouw database hier ook zoveel mogelijk op te segmenteren – denk aan man/vrouw of op locatie – zodat de nieuwsbrief relevanter wordt voor de ontvanger. Omdat e-mails zo relevant zijn, helpen event-driven-e-mails niet alleen je open-rates te verhogen, maar zorgen ze ook voor een boost in je conversie.


Wil jij meer halen uit je klantenbestand? En benieuwd naar wat Whello kan op het gebied van e-mail marketing?
Neem dan contact op met ons bureau en laat je adviseren door één van onze specialiste
n.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute