Conversie attributie

Welk online marketing kanaal draagt bij aan je succes?

Maak je gebruik van meerdere marketing kanalen zoals Google ads, Facebook, Instagram en Snapchat? Dan kan het zijn dat jouw potentiële klant zowel een Facebook advertentie als een Google advertentie ziet, alvorens hij een aankoop doet of een contactformulier invult. Welk kanaal was dan de trigger voor de klant en hoe wijs je dan de conversie toe aan het juiste kanaal?

Wat houdt het attributie advies van Whello in?

Instellen Analytics

Conversie attributie begint met het uitgebreid instellen van je Google Analytics en eCommerce tracking. Maak gebruik van onze jarenlange ervaringen.

Dashboard instellen

Je wilt op elk moment je statistieken kunnen inzien. Onze data specialisten zetten een op maat gemaakt dashboard voor je op met alleen de data die jij wilt zien.

Analyses

Op basis van de data trekken we conclusies en adviseren we je proactief. Van technische analyses tot advies om de customer journey te verbeteren.

Optimalisatie

Welk onderdeel van een campagne levert het meeste op? We leveren een overzicht van de verbeterpunten. Deze zogenaamde Quick Wins zorgen voor snel resultaat.

Alex

Data Specialist

Onze analyses zijn gericht op groei

Als ondernemer wil je natuurlijk enkel de kanalen gebruiken die ook daadwerkelijk voor verkopen zorgen. Dat is ten slotte de belangrijkste KPI waar je een kanaal op moet beoordelen, toch?

Dit is in praktijk niet altijd de best-practice. Laten we dit eens bespreken aan de hand van een veelvoorkomend (echt!) probleem.

Wat gebeurd er bijvoorbeeld met de prestatie binnen andere kanalen, wanneer je besluit om een Facebook campagne puur op basis van conversie te stoppen? Er bestaat namelijk een grote kans dat jouw bedrijfsnaam-gerelateerde zoekopdrachten via Google ineens afnemen en je uiteindelijk minder verkoopt. Een doemscenario als ondernemer. Een goede analyse hiervoor is daarom erg belangrijk. Zo zorgen we ervoor dat elk kanaal zo optimaal mogelijk wordt ingezet om de groei van jouw onderneming te stimuleren.

Hoe zorg je voor groei in je campagnes?

Attributie is hier het sleutelwoord in de oplossing. Attributie betekent simpelweg: welke kanalen hebben een waarde geleverd om de uiteindelijke verkoop binnen te halen en waar wordt deze waarde neergelegd? Zo kan een display banner op een bepaalde website, zorgen voor een stijging in brand zoekopdrachten. Je Facebook campagne die niet direct conversies oplevert, zorgt wel voor merkbekendheid onder de doelgroep. Jouw doelgroep gaat vervolgens actief opzoek gaat naar je product of merk. Resultaat? Je brand campagne genereert meer bezoekers en meer conversies. Bingo!

Enthousiast? Neem contact op via het onderstaande formulier.

Welke mogelijkheden met conversie attributie?

E-commerce tracking

Het instellen van je doelen is een belangrijke stap die vaak wordt vergeten. Doe je dit niet, weet je niet hoevaal een bepaalde actie wordt uitgevoerd. Wij geven advies!

Analytics tracking

Meer weten over het gedrag van je website bezoekers? Google Analytics tracking is dé uitkomst. In de 4 segmenten krijg je meer grip op je onderneming.

Whello, jouw full-service online marketing bureau in Amsterdam

Onze expertises lopen uiteen van zoekmachine marketing en conversie optimalisatie tot webdesign en app marketing.

De menukaart voor jouw online succes:

Ook voor deze klanten hebben we conversie attributie analyses gemaakt

Show Creative Studio
Zoekmachine Marketing voor Fi.nl
Website Design voor IdeaalCatering
Bring at work
Rooming
Website Design voor Nationale Auto Lease
Koentact
Amsterdamexcursies.nl
JUSTIN
Zense Sportswear
DesignBro
Online Advertenteren voor Booking XS
Marineschepen.nl
Geldrop Duurzaam
Flowently
Mie-Lan Kok Estate Agency
PR housing
Vondelpark3
Ziggo
Footy

Tijd voor een kop koffie en een goed gesprek over jouw conversie tracking