eCommerce tracking

Maak je al gebruik van de eCommerce tracking mogelijkheden in Google Analytics? Van abandoned cart statistieken, tot verkoopwaarde per sale; de opties zijn eindeloos. Webshops met deze data kunnen hun online marketing acties actiever sturen.

Onze data specialisten zijn gecertificeerd en bedreven in het opzetten van eCommerce tracking. Naast Google Analytics, behoort Google Data Studio tot ons arsenaal van mogelijkheden: Live dashboards die direct inzicht geven in hetgeen jij interessant vind. Enthousiast? Neem contact op.

eCommerce tracking laten installeren en beheren door Whello

Maak je ROI inzichtelijk

Met je eCommerce tracking kun je direct zien wat jouw ROI is. Onze specialisten stellen alles voor je in.

Live data

Krijg direct inzicht in je actuele statistieken via een Google Data Studio dashboard. We koppelen al je kanalen hierin.

Actionable insights

Bekijk niet alleen je resultaten, maar trek ook conclusies. Maak gebruik van het inzicht van onze data specialisten.

Conversie optimalisatie

Nu je je data inzichtelijk hebt, wordt het tijd om kritisch je landingspagina’s te analyseren.

De mogelijkheden binnen Google Analytics eCommerce

Met eCommerce tracking ben je in staat verschillende uitdagingen binnen je webshop aan te gaan. We gaan onder andere aan de slag met:

  • Allereerst zullen we je product verkopen meetbaar maken. Hierdoor kan je actief je conversiepercentage gaan optimaliseren per pagina of zelfs per product.
  • Vervolgens maken we de gemiddelde waarde per bestelling inzichtelijk. Hierdoor kan je sturen op de kanalen die de beste klanten opleveren. Of juist je aanbod beter positioneren, zodat er meer besteld wordt.
  • Ook de cart abandonment maken we inzichtelijk. Wanneer haken je bezoekers af tijdens het bestelproces?

Het analyseren van eCommerce tracking data

Zodra alle eCommerce instellingen werken naar behoren, is het wachten op de eerste data. Onze experts helpen je proactief met het trekken van conclusies, zoals:

  • Hoeveel heeft mijn Facebook campagne eigenlijk opgeleverd?
  • Hoeveel omzet heeft mijn webshop tijdens de feestdagen gedraaid?
  • Op welk moment van de dag bestellen mijn bezoekers het meest?
  • Bij welke stap in het bestelproces haken de meeste bezoekers af?

eCommerce tracking Portfolio

Whello draagt bij aan het succes van verschillende webshops.

NOMI
Mendo
Dr. Feelgood
Lichtunie
TradeIt

Hulp nodig met eCommerce tracking?