Google Analytics tracking

Google Analytics is een tool van Google die het mogelijk maakt om jouw website te meten en dus te zien wat het gedrag van bezoekers is op jouw website. Tegenwoordig zijn er maar weinig websites die geen Google Analytics hebben ingesteld. De informatie in Google Analytics is verdeeld in 4 segmenten: doelgroepen (wie bezoekt jouw website?), acquistie (waar komen jouw bezoekers vandaan?), gedrag (wat doet men op jouw website?) en conversies (wat levert jouw website op?).

Niet alleen is het essentieel om te weten hoeveel bezoekers jouw website trekt en wat hun interactie op jouw website is, het geeft ook inzicht in hoe jouw bedrijf presteert – zeker op het moment dat jouw bedrijf zich enkel online begeeft.

Wat kun je met Google Analytics?

De data in Google Analytics is eindeloos en de mogelijkheden net zo. Hieronder héél kort gezegd in 4 punten wat je met Google Analytics allemaal kunt:

Bezoekers meten

Met Google Analytics krijg je inzicht in de hoeveelheid bezoekers, wáár ze vandaan komen en hoe ze met jouw website omgaan.

Marketingresultaten

Doordat je inzicht kunt krijgen in waar jouw bezoekers vandaan komen, kun je zien hoeveel bezoekers jouw SEO, AdWords of social campagnes aan bezoekers opleveren. Hierbij is Google Analytics onmisbaar.

Doelen en conversies

Door doelen in te stellen in Google Analytics, kun je meten hoe vaak bezoekers de gewenste actie uitvoeren, denk aan het invullen van een contactformulier of het downloaden van een brochure.

Interactie en gebruik van de website

Doordat je kunt zien hoé mensen met jouw website omgaan en hoe lang een bezoeker gemiddeld op een pagina blijft, weet je welke pagina’s je kunt verbeteren om langer de aandacht van de bezoeker te houden.

Google Analytics tracking Portfolio

Voor de volgende klanten hebben wij al Google Analytics tracking ingesteld.

Dr. Feelgood
Lichtunie
TradeIt
Tuf-Tuf

Hulp nodig met Google Analytics tracking?

Hey, ik ben geïnteresseerd in