Een performance marketingcampagne onder een nieuwe doelgroep voor Ziggo

Nederland telt ongeveer 500k expats – professionals en internationals die in Nederland komen wonen werken. Deze doelgroep groeit enorm snel, met ongeveer 150k individuen per jaar.

Ondanks de noodzaak van het verkrijgen van een internet- en tv-aansluiting, waren er in Nederland tot voor kort nog geen bedrijven die zich specifiek richten op deze doelgroep. Ziggo heeft Whello gevraagd om deze performance campagne op te zetten, gezien onze ervaring met de expat branche. Ziggo wil nu ook expats bedienen en samen met Partner Pete hebben wij hier een multi channel performance campagne voor opgezet.

ziggo-technician

De uitdaging voor Whello

Expats zijn te verdelen in drie groepen; pre-movers, recent arrivals en settlers. De drie doelgroepen vereisen ieder een eigen unieke tone-of-voice en targetting.

Het doel van de multi channel campagne voor Ziggo is om brand awareness te creeeren bij de 500k expats in Nederland. Ziggo wil de voor de hand liggende keuze voor expats worden voor internet en TV.
Om de expats zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen, heeft Ziggo de handen in een geslagen met utility provider Partner Pete.

De uitvoering van Whello

Een performance based en multi channel campagne heeft zich vertaald naar verschillende uitingen op verschillende media, om de expats zo breed mogelijk middels online advertenties te kunnen targetten en informeren.

Dit heeft onder andere geresulteerd in het maken van de juiste landingspagina’s, om de producten van Ziggo zo duidelijk mogelijk toe te lichten. De landingspagina’s zijn volledig geoptimaliseerd naar de usability en behoeften van de doelgroep, om meer conversies te generen.

De expats worden via social media en search campagnes specifiek aangesproken met het juist beeldmateriaal, gericht op hun fase van verhuizing. Hierbij is ook gebruik gemaakt van verschillende banners en video marketing.

De contactmomenten zijn middels een wizard voor de expat zo duidelijk mogelijk gemaakt. Denk hierbij aan het bestelllen van de verschillende TV pakketten van Ziggo.

Om de expats zo goed mogelijk te informeren, kunnen zij ook terecht bij de Engelstalige chat van Partner Pete.

Om de naamsbekendheid van Ziggo onder expats te vergroten door middel van SEO, wordt Ziggo toegelicht op expat publishers zoals IamExpat en DutchNews.

De expat branche

Jaarlijks groeit het aantal expats en internationals in Nederland met bijna 150k individuen per jaar. Deze doelgroep is een waardevolle doelgroep die in veel branches over het hoofd wordt gezien.

 In de expat branche is online vindbaarheid extra belangrijk; vragen die zich opdoen worden voornamelijk online opgezocht. Daarnaast is een groot percentage expats actief op sociale media.

Whello is een van de weinige bedrijven met ervaring met expat marketing en wij weten dan ook als geen ander hoe de customer journey van een expat eruit ziet. Ook kennen wij de verschillen in de wensen en behoeften tussen toeristen en expats.
Nieuwsgierig naar wat wij voor je bedrijf gericht op expats kunnen betekenen?

Contactformulier

Iedere onderneming is uniek. Daarom analyseren wij bij Whello eerst jouw organisatie. Een goede online zichtbaarheid is tegenwoordig onmisbaar. Neem snel contact met ons op.

Hey, ik ben geïnteresseerd in

Contactformulier

Iedere onderneming is uniek. Daarom analyseren wij bij Whello uw organisatie eerst. Een goede online zichtbaarheid is tegenwoordig onmisbaar. Neem snel contact met ons op.

Hey, ik ben geïnteresseerd in