Resultaat om in te lijsten
UX optimalisatie voor HIP ORGNL

Wie een originele plaat aan z´n muur wil, gaat naar HIP ORGNL. Dit merk van Nederlandse bodem maakt unieke wanddecoraties, wandcirkels en woonaccessoires die zorgen voor een wow-effect in iedere ruimte. Met fotografische elementen, visuele vormgeving, premium materiaal en fijne service is HIP ORGNL een vast adres voor steeds meer mensen. 

Dat HIP ORGNL uit haar bestaande online jasje groeit is dan ook niet gek. Aan Whello de taak om een UX geoptimaliseerde webshop te bouwen die op verschillende devices perfect zijn werk doet.

Dit project in het kort
  • Designbriefing naar development
  • Development webshop
  • UX testen en optimaliseren
  • Migratie & launch
  • Marketingtraject

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van HIP ORGNL. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie namen we de designbriefing door en legden we samen de doelen van de website vast.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Vergeleken met de eerdere website lag de uitdaging nu bij een responsive design. Zo kunnen bezoekers ook vanaf een tablet of mobiel gemakkelijk een nieuw pareltje voor aan de muur bestellen. Daarnaast viel er veel te verbeteren aan de gebruiksvriendelijkheid. Met een doordacht UX design gaan bezoekers straks op een zo vloeiend mogelijke manier door de webshop heen.

De aanpak

Met een grote UX uitdaging startte onze UX designer met een grote review van de bestaande website. Wat kan beter? Waar loopt de bezoeker vast? Daarna startte het creatieve proces dat in het teken stond van flows uitdenken en optimaliseren. Ook werden verschillende visuele elementen verbeterd. Dit alles in nauwe samenwerking met de klant. 

Na verschillende sessies rolde hier een uitgebreide technische briefing voor development uit. Aan hen de taak alles door te voeren. Hierna volgde een grote testfase waarbij de nieuwe responsive webshop verder geoptimaliseerd werd. Net zo lang tot ieder detail klopte. 

Het resultaat

HIP ORGNL pakt nu haar podium op ieder device dankzij onze focus op userflows voor tablet en mobiel. Verder is de webshop enorm uitgebreid met functionaliteiten die de gebruikerservaring flink verbeteren.

  • Visueel aantrekkelijke megamenu
  • Nieuwe productgallerijen
  • Intuïtieve navigatie & filters
  • Verbeterde winkelwagen & checkout ervaring

Kevin de Groot
Designer bij Whello

“Tijdens dit project kwamen kennis van de klant en onze expertise samen in een state of the art webshop. Het leuke aan de webshop? We keken verder dan de standaard functionaliteiten van WordPress en WooCommerce. Na een intensief traject staat er een responsive geoptimaliseerde webshop die voldoet aan richtlijnen van nu.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute