Tijd voor een feestje
Succes met Google Shopping Ads

Daily Style is een webshop met feestartikelen, maar ze hadden zelf weinig reden om slingers op te hangen. In de zomer waren ze namelijk overgestapt van Magento 1 naar Magento 2. Dat leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

Samen zorgden we voor een enorme omzetstijging: de maandelijkse omzet was even hoog als het totaal van 6 maanden vóór onze samenwerking!

Dit project in het kort
  • Duizenden lage marge producten
  • Verschillende biedstrategieën a/b testen
  • Hoge ROAS met Google Shopping
  • Meer over Daily Style
  • Meer over Ecommerce marketing

Het proces

Resultaat begint met het opstellen van harde doelstellingen. Mooie dingen maken wij samen met de klant. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van het marketingtraject vast. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Daily Style aan werkten.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

SEO analyse & campagne opzet

Whello Web Programming

SEO implementatie

Whello Launch

Campagne launch & SEO optimalisatie

De uitdaging

Daily Style wilde niet alleen terug naar de oude resultaten, maar het liefst nog veel beter dan dat presteren. Dat was een enorme uitdaging met een webshop die zo’n grote drop heeft meegemaakt. Een andere uitdaging lag in het grote aantal producten: we promootten er meer dan 3000 🚀

De aanpak

Er lag een duidelijke ‘search’ uitdaging, dus ons SEA- en SEO-team werkte intensief samen. Er ontstond een goede synergie. Zo gebruikte we de uitgebreide SEO analyses als input om relevante zoekwoorden te ontdekken voor onze Google Ads campagne. Dit zorgde voor meer bereik, meer bezoekers en meer aankopen in vergelijking met de oude campagnes.

We hebben met de Shopping campagnes flink ingezet op het optimaliseren van de product feed. De producten moesten beter aansluiten op de zoekwoorden. Zo veranderden we bijvoorbeeld ‘plastic borden’ naar ‘Plastic Borden Rechthoek Goud’.

In onze SEO strategie hebben we vooral ingezet op het herstellen van oude verdwenen content. Bij de website migratie gingen er namelijk veel (voorheen belangrijke) pagina’s verloren. Denk aan product categoriepagina’s met sterke teksten. Door deze in ere te herstellen en vervolgens door te bouwen aan nieuwe content, wisten we de posities in Google snel te herstellen 📈

Het resultaat

Het resultaat van ons harde werk met Google Shopping Ads liegt er niet om: de ROAS (return on ad spend) is omhoog geschoten naar meer dan 600%. Ook onze SEO inspanning leverden resultaat met maar liefst 75% meer organische bezoekers op de website.

Daardoor heeft Daily Style het erg druk en lukte het ze met moeite om alle verkopen te verwerken. Door die enorme groei zijn ze inmiddels verhuisd naar een groter magazijn. Als dat geen reden voor een feestje is, dan weten we het ook niet meer! 🎉

ROAS

Organische bezoekers

Yassin Boughoufala
SEA specialist bij Whello

“De samenwerking met Daily Style liep vanaf het begin al goed. We konden vrij snel identificeren waar de gemiste kansen lagen. Vervolgens hadden we in het begin wekelijks een meeting met Daily Style en konden we lekker snel doorpakken. Want ook aan de website moest er technisch veel rechtgezet worden. Ben persoonlijk trots op het behaalde resultaat!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute