Tijd voor een feestje
Succes met Google Shopping Ads
Daily Style is een webshop met feestartikelen, maar ze hadden zelf weinig reden om slingers op te hangen. In de zomer waren ze namelijk overgestapt van Magento 1 naar Magento 2. Dat leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.
Samen zorgden we voor een enorme omzetstijging: de maandelijkse omzet was even hoog als het totaal van 6 maanden vóór onze samenwerking!
Dit project in het kort
- Duizenden lage marge producten
- Verschillende biedstrategieën a/b testen
- Hoge ROAS met Google Shopping
- Meer over Daily Style
- Meer over Ecommerce marketing
Het proces
Resultaat begint met het opstellen van harde doelstellingen. Mooie dingen maken wij samen met de klant. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van het marketingtraject vast.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Daily Style aan werkten.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
SEO analyse & campagne opzet
Campagne launch
De uitdaging
Daily Style wilde niet alleen terug naar de oude resultaten, maar het liefst nog veel beter dan dat presteren. Dat was een enorme uitdaging met een webshop die zo’n grote drop heeft meegemaakt. Een andere uitdaging lag in het grote aantal producten: we promootten er meer dan 3000 🚀
De aanpak
We analyseerde de marketingkansen, ook wel ‘laaghangend fruit’ genoemd.
- Er lag een duidelijke ‘search’ uitdaging, dus ons SEA- en SEO-team werkte intensief samen. Zo gebruikte we de uitgebreide SEO analyses als input om relevante zoekwoorden te ontdekken voor onze Google Ads campagne. Dit zorgde voor meer bereik, meer bezoekers en meer aankopen in vergelijking met de oude campagnes.
- Met de Shopping campagnes hebben we flink ingezet op het optimaliseren van de product feed. De producten moesten beter aansluiten op de zoekwoorden. Zo veranderden we bijvoorbeeld ‘plastic borden’ naar ‘Plastic Borden Rechthoek Goud’.
- In onze SEO strategie hebben we ingezet op het herstellen van oude content. Bij de website migratie gingen er namelijk veel (voorheen belangrijke) pagina’s verloren. Denk aan categoriepagina’s met sterke teksten. Door deze in ere te herstellen en vervolgens door te bouwen aan nieuwe content, wisten we de posities in Google snel te verbeteren 📈
Het resultaat
Het resultaat van ons harde werk met Google Shopping Ads liegt er niet om: de ROAS (return on ad spend) is omhoog geschoten naar meer dan 600%. Ook onze SEO inspanning leverden resultaat met maar liefst 75% meer organische bezoekers op de website.
Daardoor heeft Daily Style het erg druk en lukte het ze met moeite om alle verkopen te verwerken. Door die enorme groei zijn ze inmiddels verhuisd naar een groter magazijn. Als dat geen reden voor een feestje is, dan weten we het ook niet meer! 🎉
ROAS
Organische bezoekers
Yassin Boughoufala
SEA specialist bij Whello
“De samenwerking met Daily Style liep vanaf het begin al goed. We konden vrij snel identificeren waar de gemiste kansen lagen. Vervolgens hadden we in het begin wekelijks een meeting met Daily Style en konden we lekker snel doorpakken. Want ook aan de website moest er technisch veel rechtgezet worden. Ben persoonlijk trots op het behaalde resultaat!”