Online Marketing Tips

Bij Whello delen wij graag onze online marketing tips en tricks met jou! Op onze blog lees je regelmatig handige weetjes om jouw website zichtbaar en vindbaar te maken en te houden. Zo blijf jij altijd op de hoogte van de nieuwste online ontwikkelingen en trends!

Amazon SEO: Vergroot je organische vindbaarheid op Amazon in 10 stappen

Niet lang geleden lanceerde Amazon zijn marketplace op de Nederlandse markt. SEO wordt vaak automatisch gerelateerd aan het vergroten van de organische vindbaarheid van een website voor de zoekmachine Google. Vergeten wordt dat marketplaces zoals Amazon en Bol.com ook gebruik maken van een zoekfunctie op de website. Sterker nog, zij hebben hiervoor een compleet eigen… Lees meer »

Marketing strategie in tijden van crisis

Het coronavirus heeft hard toegeslagen in Nederland. Veel bedrijven merken de gevolgen daarvan, bijvoorbeeld minder traffic en minder leads. Maar uit het verleden blijkt dat er ook kansen zijn tijdens een crisis. De gevolgen van het coronavirus kunnen je onderneming dus juist wat opleveren. Hieronder lees je 6 mogelijkheden voor je organisatie in crisistijd. 1…. Lees meer »

5 tips om efficiënt thuis te werken

Het coronavirus is wereldwijd onderwerp van gesprek. Het virus grijpt snel om zich heen, ook in Nederland. Vandaar de strenge maatregelen om verdere verspreiding tegen te gaan. Een van die maatregelen is zoveel mogelijk thuiswerken. Maar hoe zorg je voor een fijne en veilige ‘thuis office’? Lees er alles over in deze blog.  Aan de… Lees meer »

5 tips om meer uit je A/B-testing te halen

Of het nu een advertentie, landingspagina of e-mail is: Elk kanaal dat je inzet, bestaat uit meerdere succesfactoren. Denk bijvoorbeeld aan het design, de tekst, de call to action, de koppen, de plaats van een advertentie en nog veel meer. Er zijn dus enorm veel factoren die de prestaties van je creaties beïnvloeden. Daarom is het… Lees meer »

De enige online marketing strategie die echt werkt

Consumenten en bedrijven maken hun keuzes door online te oriënteren. Om hen te bereiken en te overtuigen moet jij online indruk maken. Ondanks alle kansen die online marketing biedt, kan het ook best een overweldigende wereld zijn. Want waar moet je beginnen? Omdat je in het hele digitale speelveld zoveel kanten op kan, is het… Lees meer »

ITP update: Cookies in Safari verdwijnen nu na 24 uur. Hoe groot is de impact hiervan op je Google Analytics-data?

Miljoenen websites gebruiken Google Analytics, en de connectie met Google Ads, om hun online marketing-uitgaven te optimaliseren. Elke online marketeer moet weten hoeveel elke campagne oplevert, omdat ze zo de kanalen, zoekwoorden en content kunnen optimaliseren. Helaas zijn sinds kort, met de laatste ITP-aanpassingen in Safari, cruciale data niet meer beschikbaar na 24 uur. De... Lees meer »

Whello boekenclub: Fokking Druk – boekrecensie

Bij de Whello Boekenclub bespreken Whello'ers boeken die ze hebben gelezen. Boeken waar jij ook iets aan hebt! Ze delen wat ze ervan hebben geleerd en of ze jou het boek aanraden. Vandaag is social lead Mimi aan de beurt. Welk boek heb je gelezen? Fokking Druk van Thijs Launspach Waar gaat het over? In... Lees meer »

Adverteren op LinkedIn: wanneer is dit een goed idee voor jouw bedrijf?

LinkedIn advertenties hebben bij veel mensen de reputatie erg duur te zijn. Nu klopt het dat klikprijzen over het algemeen een stuk hoger liggen dan bijvoorbeeld op Facebook en Instagram. Daar staat echter wel tegenover dat de kwaliteit van de doelgroep ook vele malen hoger kan liggen, waardoor je kosten per lead uiteindelijk juist lager... Lees meer »

10 vragen aan Mimi!

In 10 vragen aan… laten we Whello’ers aan het woord. Over belangrijke dingen. Een snelle manier om al onze marketeers te leren kennen. Spaar ze allemaal! Vandaag stellen we 10 vragen aan Mimi!  1. Omschrijf wat je doet bij Whello alsof je het uitlegt aan je moeder. Nou mams, weet je nog dat mindfulness boek... Lees meer »