Online Marketing Tips

Bij Whello delen wij graag onze online marketing tips en tricks met jou! Op onze blog lees je regelmatig handige weetjes om jouw website zichtbaar en vindbaar te maken en te houden. Zo blijf jij altijd op de hoogte van de nieuwste online ontwikkelingen en trends!

Hoe je ook in 2018 met SEO de concurrentie voorblijft

Volgens Hubspot (2017) zeggen 61% van de marketeers te willen investeren in hun SEO prestaties. SEO blijft dus een belangrijke pijler voor veel bedrijven. Wat ons betreft is dat een uitstekend argument om naar de belangrijkste SEO trends te kijken die het online landschap in 2018 gaan domineren. Want als je blijft hangen in technieken uit… Lees meer »

Dit zijn de 6 website trends voor 2018

De economie groeit steeds verder door, het nieuwe kabinet is dan eindelijk gevormd, en de Oranje leeuwinnen werden Europees Kampioen; 2017 was best een aardig jaar. Met frisse moed kijken we daarom uit naar het nieuwe jaar. Nieuwe rondes, nieuwe kansen, en nieuwe ontwikkelingen. Want veel van wat er al bestond in de wereld van online… Lees meer »

10 beste tips voor Google Adwords

Google Adwords; waarschijnlijk de meest efficiënte en populaire manier om online te adverteren. Dagelijks zijn er wereldwijd miljoenen betaalde advertenties te zien op Google, die geplaatst worden door honderdduizenden bedrijven. Toch zal je zien dat bepaalde bedrijven vaker bovenaan de betaalde advertenties staan dan andere, zonder meer te betalen. Uiteindelijk leidt dit tot een betere… Lees meer »

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is een advertentieprogramma gemaakt door Google. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om gebruikers van de zoekmachine te bereiken met ‘search ads’. Adwords biedt adverteerders ook de mogelijkheid om onderzoek te doen naar de meest interessante zoekwoorden. Zo kan Adwords onder meer het zoekvolume aangeven van een woord, de kosten om er mee te… Lees meer »

Zijn Nofollow Links nutteloos?

Een veelbesproken onderwerp binnen SEO zijn de nofollow links. Linkbuilden heeft als doel de SEO waarde van je pagina te verhogen en een hogere ranking in Google te halen, door op andere sites meer backlinks te plaatsen. Echter betekent dit niet dat je op alle sites een linkje kunt plaatsen, die ook direct invloed hebben op je... Lees meer »

Wat zijn breadcrumbs en waarom zijn ze belangrijk voor SEO?

Breadcrumbs, of broodkruimels in het Nederlands, is een type navigatie op websites. Voor de website bezoeker is het een eenvoudige manier om te navigeren over verschillende pagina’s. Ze worden vaak weergeven links boven in het scherm om gebruikers attent te maken op de reeds afgelegde weg op de desbetreffende website. Omdat sommige websites uit veel… Lees meer »

Hoe lanceer je een nieuwe bedrijfsnaam?

Het veranderen van bedrijfsnaam is een onderdeel van re-branden. Dit houdt in dat een huidig merk omgezet wordt naar een nieuw merk, met nieuwe waarden. Whello is ook het resultaat van een naamsverandering, voorheen bekend als IntroMarketeers. Dit merk is opgericht in 2011 en stond voornamelijk voor het introduceren, zoals de naam suggereert, van ondernemingen… Lees meer »

In 7 stappen naar een succesvolle Adwords campagne!

Bij vrijwel elke zoekopdracht in Google zal je advertenties zien staan. Toch vallen deze vaak niet erg op. Dat is niet gek gezien Google probeert de advertenties zo onopvallend mogelijk te maken. Het visuele verschil tussen 'betaalde' en 'organische' resultaten zoekresultaten wordt steeds kleiner. Zie jij het verschil tussen betaalde en organische zoekresultaten?   Het aandeel... Lees meer »

Social media advertenties meten? Je meet het met deze 8 metrics

Het meten van de ROI van social media inspanningen is altijd een discussiepunt. Oftewel, hoe meet je de tijd en geld die aan sociale media uitingen zijn besteed? Doe je dat door het meten van de ‘likes’ of het aantal nieuwe volgers? Dan kom je er wel heel makkelijk van af. Het gaat namelijk vooral… Lees meer »

Top 10 grootste klanten van Google Adwords

Google Adwords is inmiddels een wereldwijd fenomeen. Met de komst van het internet en de onverslaanbare marktpositie van Google is dit dé meest effectieve manier van online adverteren. Wanneer je echter altijd bovenaan Google wil staan met je advertentie, is de kans groot dat je diep in je buidel moet tasten. Voor sommige bedrijven is… Lees meer »