Client stories: in gesprek met Peter Koijen van In2motivation

1 minuut

Bij Whello werken we samen met heel veel ondernemers. En iedereen heeft zijn eigen achtergrond en verhaal. In Client Stories stellen we deze leuke mensen aan je voor. Hoe zijn ze gestart en wat heeft Whello voor ze betekend?

Vandaag praten we met Peter Koijen van In2motivation, een internationaal bureau voor trainingen, motivational speaking en coaching.

Hoi Peter! Zou je wat meer kunnen vertellen over In2motivation?

In2motivation bestaat nu al meer dan twaalf jaar. Ik ben begonnen in mijn eentje en inmiddels hebben we een groot, internationaal team.

Wat vind je het leukst om te doen als ondernemer?

Dat is toch echt de combinatie van alle werkzaamheden; zowel de uitvoering en sales als het ontwikkelen van het bedrijf.

Tegen welke uitdagingen liep je aan als startende ondernemer?

Dit is een grappige vraag, ik begon namelijk met ondernemen tijdens de laatste crisis. Veel mensen denken dat dat lastig was, maar als ik terugkijk vind ik dat eigenlijk wel meevallen. Ik wist namelijk niet beter. 

Als startende ondernemer hield ik me vooral bezig met de vraag hoe we naamsbekendheid en geloofwaardigheid konden krijgen in de markt. Bij In2motivation hebben we een internationaal team en internationale content. En dit past goed bij bedrijven.

Op welk moment besloot je om een online bureau in te schakelen?

Toen ik tegen mijn eigen grens aanliep qua kennis van Google Adwords en ik een gebrek aan tijd had. Ik vond het in het begin erg leuk en wilde graag controle houden.Toch kwam ik er achter dat ik mijn kennis niet kon laten groeien. Ik vond het wel lastig om dit los te laten, want ik vind het erg interessant en ben leergierig.

Hoe zijn jullie in aanraking gekomen met Whello?

Dit weet ik niet meer precies, hiervoor zaten we bij bureaus waar we via via bij terecht kwamen. We hebben de beslissing gemaakt om in zee te gaan met Whello, omdat ik in het eerste gesprek heel erg het vertrouwen kreeg dat jullie een goede slag konden maken voor ons. Whello heeft een internationaal klantenbestand, waardoor ik zeker wist dat er bij jullie voldoende kennis is over de internationale markt.

Waar heeft Whello jullie het meest mee geholpen?

Op dit moment vooral met het reduceren van waste in onze Google advertenties. Daarnaast vind ik de professionalisering vanuit Whello hoog; er worden structureel meetings ingepland en het team zit er echt goed bovenop. Tijdens een meeting zitten er altijd échte specialisten aan tafel. Wat ik ook als prettig ervaar, is de proactieve communicatie – open en transparant.

Welke les zou je aan ondernemers willen geven?

Het is belangrijk om je persoonlijke intentie en missie goed voor ogen te houden. Waarom doe je wat je doet? Techniek en processen zijn ook erg belangrijk, maar het belangrijkst en het meest complexe van alles is de mens. Een computer hoef je immers niet te motiveren. En mensen wel.

Je moet daarnaast altijd kritisch blijven kijken naar je eigen motivatie. Ben je minder gemotiveerd dan aan het begin? Kijk dan of je taken kan delegeren of van pad kan veranderen. Anders straal je namelijk ook geen energie meer uit en kun je je team niet inspireren.

Ben je benieuwd wat Whello voor jouw onderneming kan betekenen? We drinken graag een kopje koffie met je! Neem je contact met ons op?

Ontvang de laatste Marketing Tips
Wij respecteren jouw privacy.