Wat is een goede website? 5 manieren om indruk te maken

Wat is een goede website? Jouw website is de online verpersoonlijking van jouw bedrijf. Met jouw website vertel je wie jij bent en wat je precies doet. De eerste indruk telt en lijkt belangrijker dan ooit. Bezoekers worden kritischer, hebben minder tijd en klikken sneller weg. De eerste indruk betekent het verschil tussen nieuwsgierig verder kijken of onherroepelijk weg klikken. Nader contact of een vroegtijdig afscheid. Een grote bestelling of een definitief gemiste kans.

Een goede website is daarom van levensbelang. Dat betekent een website die er mooi uitziet, maar ook functioneel is. En hoewel je maar één keer een goede indruk maakt, geven we je vijf manieren om daarvoor te zorgen.

1. Inleidende video

Er zijn slechts een paar seconden om indruk te maken. Om de aandacht te trekken. Om de bezoeker te verleiden. Hoe sneller voor waardevolle informatie wordt gezorgd, hoe beter. Een van de meest effectieve manieren daarbij is het gebruiken van video’s op je website. Met een video hoort én ziet de bezoeker jou. En laten dat nu net de belangrijkste ingrediënten zijn om voor aandacht en vertrouwen te zorgen. Video’s zijn visueel prikkelend, interactief en attent.

2. Waardepropositie

Er is niet veel tijd om duidelijk te maken waarom jouw website van waarde is. Bezoekers scannen informatie en gaan daarbij selectief te werk. Door met een paar steekwoorden de aandacht te trekken krijgt de bezoeker meteen een goed beeld. Zorg daarvoor voor een prominente plek en zo min mogelijk woorden. Houd het bij de kern en wees overtuigend.

3. Uitnodigen tot scrollen

Lange pagina’s zijn weer terug van weggeweest. Dat betekent visuele prikkelingen en een vloeiend geheel. Een lange pagina die lekker doorscrolt zorgt ervoor dat de bezoeker visueel wordt verwend en bij de les blijft. Daarnaast kunnen belangrijke onderdelen op een duidelijke manier onder de aandacht worden gebracht.

4. Stimuleer de ogen

Wat is een goede website? Je wilt dat de bezoeker een bepaalde actie onderneemt. Maar dat gebeurt vaak niet vanzelf. De bezoeker moet worden gestimuleerd en een duwtje in de rug krijgen. Bezoekers moeten worden geprikkeld. Dit kan door handig om te gaan met kleurgebruik, lettertype en positionering van belangrijke content. Geef met een duidelijke button aan hoe de bezoeker actie kan ondernemen. Gebruik ook vooral veel witruimte, want dat zorgt voor een rustgevend geheel. Om ze vervolgens de goede richting op te sturen.

5. Zorg voor verbinding en vertrouwen

Om tot actie over te gaan moet de gebruiker een prettig gevoel bij je hebben. Je website moet daarom vertrouwen opwekken en basisinformatie omvatten, zoals duidelijke contactpagina’s en een verwijzing naar je sociale media pagina’s. Klanten willen ook weten met wie ze zakendoen. Maak het dus persoonlijk met authentieke foto’s van jou en je collega’s. Houd het geloofwaardig en toegankelijk. Want uiteindelijk is je website jouw online verpersoonlijking.

Maak een goede indruk

Online gebruikers willen geen tijd verliezen met onnodige inhoud en grote lappen tekst. Ze zijn op zoek naar snelle informatie. Boei daarom vanaf het begin en blijf boeien. Wil jij een onvergetelijke indruk achterlaten? Neem dan contact op met onze ervaren webdesigners.

Ontvang de laatste Marketing Tips
Get the latest content first.