Zó haal je het meeste uit je Google AdWords extensies

Pak je Google Adwords extensie erbij en beantwoord voor jezelf eens de volgende vragen: heb je de belangrijkste links in jouw advertentie opgenomen? Staat bijvoorbeeld jouw telefoonnummer er al bij? Advertentie-extensies zijn ideaal om jouw Google advertentie net dat beetje extra te geven. Wij leggen 5 verschillende AdWords extensies uit en vertellen je hoe deze AdWords extensies helpen om het maximale uit jouw advertentiebudget te halen.

1. Locatie-extensie: bezoekers aan je deur

Je streeft ernaar dat er over je gepraat wordt, maar ook dat je online wordt opgemerkt. Locatie-extensies bij lokale advertenties zijn daarom nuttig als je wilt dat potentiële klanten jouw fysieke locatie bezoeken. Deze Adwords extensies geven de bedrijfslocatie weer in de vorm van een speld met je adres. Als ze op de speld klikken, dan wordt de locatie in Google Maps getoond. Op de smartphone verschijnt er ook direct een link naar de routebeschrijving, waardoor ze rechtstreeks naar jouw locatie worden geleid.
Wil je jouw lokale advertenties meer kracht meegeven door deze AdWords extensie in te schakelen? Dan moet je wel eerst een Mijn Bedrijf-account aanmaken en deze koppelen aan jouw AdWords account.

2. Oproepextensie: meteen telefonisch contact

Persoonlijk contact is een belangrijke stap naar conversie. De oproepextensie biedt daarom een oplossing door jouw telefoonnummer of een belknop bij de advertenties te plaatsen, waarop de bezoeker kan klikken om contact op te nemen. Het is wel handig om rekening te houden met de planning; zo heeft het geen nut om buiten de openingstijden een oproepextensie weer te geven. Dit zorgt alleen maar voor onnodige klikkosten en ergernissen bij de gebruiker.

3. Recensie-extensie: deel je positieve beoordelingen

Zijn jouw klanten tevreden over jouw producten of diensten? Laat dit dan vooral zien. Met de recensie-extensie deel je positieve reviews in de vorm van citaten. De beoordeling wordt dan tussen aanhalingstekens in een regel onder de advertentie getoond. De bron van het citaat wordt achter deze beoordeling weergegeven.
Dit soort extensies kunnen overigens alleen worden opgenomen in het zoeknetwerk en op desktop apparaten. Ze zijn daarom niet in te zetten voor het display netwerk of voor smartphones. Verder zijn deze recensies alleen gericht op de algemene beoordeling van het bedrijf en dus niet voor specifieke producten of diensten.

4. Sitelink extensie: links naar de belangrijkste pagina’s

Sitelinks zijn aanvullende links die onder de advertentie verschijnen en verwijzen naar specifieke pagina’s, zoals de contactpagina of een productpagina. Op deze wijze kun je potentiële bezoekers direct naar een geoptimaliseerde pagina sturen, zonder dat ze daarvoor eerst de homepagina aan hoeven te klikken. Zorg ervoor dat elke link naar een unieke pagina verwijst. Meerdere sitelinks die naar dezelfde inhoud verwijzen, worden niet getoond.

5. App-extensie: met één klik de app downloaden

Mobiele apps hebben als voornaamste doel om de relatie met klanten te verstevigen. Een app-extensie maakt het mogelijk om jouw bedrijfsapp onder de aandacht te brengen. Dit gebeurt in de vorm van een downloadlink die onder de advertentie wordt getoond. Zodra de bezoeker hierop klikt, wordt deze doorgestuurd naar de appstore om de app te downloaden. Heeft de bezoeker de app al gedownload? Dan wordt de bezoeker, bij het klikken op de extensie, doorgestuurd naar de app zelf.

 

Benieuwd hoe AdWords extensies in jouw voordeel kunnen werken?
Neem dan contact op met Whello. Onze SEA experts kijken graag samen naar jouw lopende campagnes en hoe deze verbeterd of uitgebreid kunnen worden.


Online marketing specialist

Ontvang de laatste Marketing Tips