Linkbuilding bureau’s adviseren: kwaliteit boven kwantiteit

linkbuilding-bureauGoogle’s algoritme is een mysterie. Linkbuilding bureau’s doen er alles aan om dit algoritme te ontcijferen. Zo weten zij dat backlinks al sinds 1997 één van de belangrijkste factoren zijn. Maar hoe ziet de toekomst eruit? De zoekmachine resultatenpagina ziet er inmiddels al weer heel anders uit dan in 1997.

Iedereen weet dat linkbuilding werkt en dat ‘backlinks’ de belangrijkste graadmeter zijn voor de organische posities. Alleen is een grote hoeveelheid links niet langer genoeg. Het Google algoritme verandert voortdurend en dat geldt ook voor de zoekresultaten. Hierdoor komt SEO onder druk te staan en wordt het linkbuilding bureau’s voortdurend uitgedaagd.

Linkbuilding is leuk!

Geen linkbuilding bureau kan ontkennen dat linkbuilding tijdrovend is en soms zelfs vermoeid kan zijn. Alsmaar relevante websites ontdekken en vervolgens om een link vragen. Het is niet de leukste bezigheid. Maar het is wel nodig!

Omdat Google het algoritme voortdurend aanpast, word je steeds voor nieuwe uitdagingen gesteld. Kwaliteit staat voorop, het moet vooral creatiever. Maar hoe doe je dat?

Start met het aantrekken van backlinks en jezelf als autoriteit op te stellen. Dit doe je door met nuttige informatie te komen die door anderen gebruikt en gedeeld wordt. Met vervolgens een verwijzing naar jou natuurlijk. Dat is ook linkbuilding. Én bovendien een stuk leuker.

‘Authoriteit’ building

Door jezelf als autoriteit op te stellen waardeert ook Google jou steeds meer. Dat betekent nuttig zijn voor Google én de lezer. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw content van nut kan zijn voor de internetgebruiker. Dat betekent relevant, deskundig en actueel.

Meer autoriteit krijg je immers niet meer door alleen het aantal inkomende links. Citaties, ‘likes’ en andere sociale criteria dragen hier ook aan bij. Zorg er dus voor dat jouw content gedeeld wordt op sociale media.

Je wilt als naast het opbouwen van backlinks ook sterke campagnes bedenken. Want sterke campagnes resulteren in een versterking van jouw online identiteit.

Groeien dankzij kwalitatieve content

Google hecht steeds meer waarde aan kwaliteit. Of jouw content daadwerkelijk als kwalitatief hoogwaardig wordt gezien, hangt tegenwoordig niet meer af van het aantal links. Daar prikken zowel online gebruikers als Google inmiddels wel doorheen. Wat uiteindelijk telt is de content zelf. Relevante en waardevolle content wordt zo hoog mogelijk geplaatst. Google werkt vooral aan on-pagina kwaliteitscriteria. Je moet op een ‘natuurlijke’ manier links binnen hengelen.

Linkbuilding in 2016

Dus een simpele linkverwijzing telt niet meer. Je hebt pas baat bij een backlink van een autoriteit. Een van de manieren om te worden opgemerkt door andere autoriteiten is door sociaal aanwezig te zijn. Het helpt om de content zelf te verspreiden via sociale media; met als resultaat dat jouw volgers voor een sneeuwbaleffect zorgen.

 

Wil jij meer advies over het moderne linkbuilding? En benieuwd naar wat Whello kan op het gebied van linkbuilding? Neem dan contact op met ons linkbuilding bureau en laat je adviseren door één van onze specialisten.

Ontvang de laatste Marketing Tips