Online Marketing Tips

Bij Whello delen wij graag onze online marketing tips en tricks met jou! Op onze blog lees je regelmatig handige weetjes om jouw website zichtbaar en vindbaar te maken en te houden. Zo blijf jij altijd op de hoogte van de nieuwste online ontwikkelingen en trends!

Hoe je ook in 2019 met SEO de concurrentie voorblijft

Laatste update: 28 april 2019 Volgens Hubspot (2017) zegt 61% van de marketeers te willen investeren in hun SEO prestaties. SEO blijft dus een belangrijke pijler voor veel bedrijven. Wat ons betreft is dat een uitstekend argument om naar de belangrijkste SEO trends te kijken die het online landschap in 2019 gaan domineren. Want als je… Lees meer »

Dit zijn de 6 website trends voor 2019

Laatste update: 29 april 2019 Kjeld Nuis die een gouden medaille won op de winterspelen en Glennis Grace die schitterde in de finale van America's Got Talent; 2018 was zeker geen slecht jaar. Maar 2019 is weer een nieuw jaar met nieuwe kansen. Voor de goed gestemde webdesigner wordt 2019 alles behalve een slecht jaar.... Lees meer »

Wat zijn Featured Snippets?

Wanneer je een zoekopdracht in Google doet met een vraag, zie je in sommige gevallen direct een antwoord op deze vraag als eerste zoekresultaat. De blokjes waar deze antwoorden in worden getoond, heten featured snippets of answer boxes. Onder de SEO specialisten wordt deze positie in Google de 'position 0' genoemt, omdat je hiermee boven... Lees meer »

10 beste tips voor Google Adwords

Google Adwords; waarschijnlijk de meest efficiënte en populaire manier om online te adverteren. Dagelijks zijn er wereldwijd miljoenen betaalde advertenties te zien op Google, die geplaatst worden door honderdduizenden bedrijven. Toch zal je zien dat bepaalde bedrijven vaker bovenaan de betaalde advertenties staan dan andere, zonder meer te betalen. Uiteindelijk leidt dit tot een betere… Lees meer »

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is een advertentieprogramma gemaakt door Google. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om gebruikers van de zoekmachine te bereiken met ‘search ads’. Adwords biedt adverteerders ook de mogelijkheid om onderzoek te doen naar de meest interessante zoekwoorden. Zo kan Adwords onder meer het zoekvolume aangeven van een woord, de kosten om er mee te… Lees meer »

Zijn Nofollow Links nutteloos?

Een veelbesproken onderwerp binnen SEO zijn de nofollow links. Linkbuilden heeft als doel de SEO waarde van je pagina te verhogen en een hogere ranking in Google te halen, door op andere sites meer backlinks te plaatsen. Echter betekent dit niet dat je op alle sites een linkje kunt plaatsen, die ook direct invloed hebben op je... Lees meer »

Wat zijn breadcrumbs en waarom zijn ze belangrijk voor SEO?

Breadcrumbs, of broodkruimels in het Nederlands, is een type navigatie op websites. Voor de website bezoeker is het een eenvoudige manier om te navigeren over verschillende pagina’s. Ze worden vaak weergeven links boven in het scherm om gebruikers attent te maken op de reeds afgelegde weg op de desbetreffende website. Omdat sommige websites uit veel… Lees meer »

Hoe lanceer je een nieuwe bedrijfsnaam?

Het veranderen van bedrijfsnaam is een onderdeel van re-branden. Dit houdt in dat een huidig merk omgezet wordt naar een nieuw merk, met nieuwe waarden. Whello is ook het resultaat van een naamsverandering, voorheen bekend als IntroMarketeers. Dit merk is opgericht in 2011 en stond voornamelijk voor het introduceren, zoals de naam suggereert, van ondernemingen… Lees meer »

In 7 stappen naar een succesvolle Adwords campagne!

Bij vrijwel elke zoekopdracht in Google zal je advertenties zien staan. Toch vallen deze vaak niet erg op. Dat is niet gek gezien Google probeert de advertenties zo onopvallend mogelijk te maken. Het visuele verschil tussen 'betaalde' en 'organische' resultaten zoekresultaten wordt steeds kleiner. Zie jij het verschil tussen betaalde en organische zoekresultaten?   Het aandeel... Lees meer »

Social media advertenties meten? Je meet het met deze 8 metrics

Het meten van de ROI van social media inspanningen is altijd een discussiepunt. Oftewel, hoe meet je de tijd en geld die aan sociale media uitingen zijn besteed? Doe je dat door het meten van de ‘likes’ of het aantal nieuwe volgers? Dan kom je er wel heel makkelijk van af. Het gaat namelijk vooral… Lees meer »