Moderne websitekunst voor Museumtijdschrift

Fanatieke museumbezoekers verslinden de Museumtijdschrift. Het is een onmisbaar blad voor alle museumliefhebbers die geen tentoonstelling willen missen. Of het nu gaat om kunst, erfgoed of design. Het blad zelf is informatief, actueel en verrassend.

De website? Die kon wel een kleine restauratie gebruiken. De back-end werkte niet mee, het design oogde wat verouderd en het beeld kwam niet goed tot zijn recht. Da’s zonde, op een website over kunst.

Dit project in het kort

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Museumtijdschrift. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie namen we de designbriefing door en legden we samen de doelen van de website vast.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

Aan onze designers de taak om een nieuw design te bedenken dat nog wel vertrouwd voelt voor de huidige lezers van Museumtijdschrift. Mooi beeld mag daarin een veel grotere rol gaan spelen. Daarnaast gaf het team van Museumtijdschrift aan de website graag gemakkelijk zelf te willen onderhouden. 

De aanpak

Een heldere website begint bij een logische websiteflow. Daarom startte ons team met het maken van een flowchart. Ze vertaalden de meest commerciële pagina’s naar wireframes om samen met het team van Museumtijdschrift keuzes te kunnen maken.

Daarna volgde een duik in de bestaande huisstijl van Museumtijdschrift. Hoe konden alle elementen opnieuw toegepast worden?

Het designproces ging van start, waarbij de huisstijl tot in detail werd doorvertaald naar een gloednieuw design. Na het bouwen volgde een testperiode waar de laatste puntjes op de i werden gezet. Hierna kon dit nieuwe stukje websitekunst het internet op!

Het resultaat

Museumtijdschrift heeft een up-to-date plekje aan de digitale muur gekregen. Met een strak design en een logische userflow navigeren bezoekers gemakkelijk naar de juiste pagina. Dit zorgde voor een verbeterde conversiepercentage.

Dankzij een eenvoudig CMS kan het team de website zelf aanpassen, waardoor bezoekers altijd de laatste informatie kunnen vinden. En de herkenbare Museumtijdschrift-stijl? Die is behouden gebleven.

  • Gemiddeld 75% meer abonnementen verkoop door een verbeterde conversiepercentage
  • Eenvoudig zelf te beheren door een drag&drop content module

Reinier Landstra
Designer bij Whello

“Een uitdagend project, want er gebeurt vanalles op de site; tijdschriftabonnementen, tentoonstellingsagenda en een recensie module. Gaaf om aan zo’n mooi merk te mogen werken en trots op het resultaat.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute