Een nieuwe webshop
die het kopen van goud makkelijk maakt.

Goudzaken dé partij voor de in- en verkoop van edelmetaal in Nederland. Bij Goudzaken koop én verkoop je online of fysiek goud en zilver voor een eerlijke prijs. 

Om de concurrentie een stap voor te blijven wilde het ambitieuze team van Goudzaken een nieuwe website.

Doelen & uitdagingen

  • Goudzaken wilden hun verouderde website professionaliseren en de conversie verhogen.
  • Nieuw e-commerce platform die ook ruimte biedt voor content zoals blogs en nieuwsartikelen.
  • Goudzaken’s diverse productaanbod met unieke specificaties optimaal indelen binnen de webpagina’s.
Dit project in het kort

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. 

We werkten dan ook nauw samen met de marketeers van Goudzaken. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website vast. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Goudzaken aan werkten.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

“Hoe kunnen we ons diverse productaanbod met unieke specificaties optimaal indelen op de website? En dat op een manier die nog steeds makkelijk te gebruiken is voor de klant?”

Goudzaken wil het kopen en beleggen van edelmetaal eenvoudig maken. Ongeacht of je op zoek bent naar een specifieke zilveren munt, of wilt investeren in een goudbaar. Dit vraagt om een overzichtelijke website, met vanzelfsprekende navigatie. 

Goudzaken_whello_cases_website

Conversie gericht design!

De aanpak

Voor een gebruiksvriendelijke e-commerce website hebben we gekozen voor een nieuw ontwerp en een aangepaste checkout flow.

In de backend hebben we slimme regels toegevoegd om het afrekenproces persoonlijker en gemakkelijker te maken.

Onze expertise in CRO en UI/UX, gecombineerd met de marktkennis van Goudzaken, heeft geleid tot een klantgerichte website. Deze is eenvoudig te navigeren en afgestemd op de individuele gebruiker.

De nieuwe website is zowel aantrekkelijk als functioneel, met als resultaat een hogere conversieratio.

Het resultaat

Dankzij de fijne samenwerking hebben we een mooie webshop opgeleverd. Een webshop die voor meer conversie zorgt.

En dat blijkt uit de cijfers: de gemiddelde sessieduur schoot omhoog en de bounce rate naar beneden. Door de nieuwe productindeling werd de website ook beter gevonden in Google en vaker bezocht.

En nog veel mooier; het conversiepercentage verbeterde met 31%!

Conversie ratio

Bouncerate

Sessieduur

Mobile-first design

Eimke Janssen
Founder Goudzaken

“Ik durf te stellen dat wij op dit moment de mooiste Bullion-webshop hebben van Nederland.”

Vince Mauer
Designer bij Whello

“Ik vond het een leuke uitdaging om het diverse productaanbod overzichtelijk en gebruiksvriendelijk te ontwerpen. Trots dat we een website hebben gecreëerd die zowel functioneel als aantrekkelijk is voor de bezoekers.”

Vince Mauer


    Nieuwe websiteNieuwe webshopWebdesignWebsitetekstenIntegraties met tools


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute