30x meer downloads voor Necron
Nieuwe website & campagnes
Necron ontwikkelt duurzame vastgoedprojecten met moderne architectuur. Met de focus op milieunormen en doordachte engineering richt Necron zich op de business-to-business markt.
Dit project in het kort
- + 1,1 miljoen views
- Google ads
- Social ads
- Conversie Optimalisatie
- Website development
- Bekijk de Necron website
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat.
We werkten dan ook nauw samen met de founders van Necron. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Necron aan werkten.

Samen brainstormen

Strategie & Concept

Design

Development

Launch
De uitdaging
Necron kwam naar ons toe voor een nieuwe website en het draaien van campagnes met hun nieuwe branding. Om geen vertraging op te lopen, zijn de twee projecten los van elkaar uitgevoerd. Terwijl de website in ontwikkeling is en de nieuwe branding wordt aangescherpt, zijn we alvast begonnen met het draaien van de campagnes. Hiervoor zijn leadgeneratie-landingspagina’s gebouwd op de huidige website.
Het doel van de campagne? Meer merkbekendheid. Om zo onder andere nieuwe vastgoedontwikkelaars en huurders te vinden voor hun projecten. Op dit moment zijn er twee projecten te huur, waar dan ook de meeste aandacht naartoe gaat: Flevokust en Eemshaven. Deze logistieke hubs moeten worden verhuurd.

A/B tests

De aanpak
We voeren doorlopend A/B-tests uit en optimaliseren content. Zo ontdekken we wat nieuwe huurders en ontwikkelaars aantrekt. Necron’s centrale locatie blijkt een unieke troef. Banners met zeebeelden leveren meer kliks en brochuredownloads; displaybanners stuwen het websiteverkeer.
Met een marketing funnel richtten we ons op content die de gehele customer journey beslaat. Dit is vooral belangrijk bij B2B-targeting, omdat het beslissingsproces vaak langer duurt. Daarom helpen we het sales team, in dit geval de makelaar, dit proces zo kort mogelijk te maken door extra touchpoints toe te voegen.
Bij Necron werken marketing en makelaar nauw samen. We delen MQL’s realtime, zodat de makelaar prospects die een brochure downloaden direct kan opvolgen. Daarnaast verzamelen we bedrijven die via LinkedIn-banners interesse tonen en geven die als lauwe leads door. Zo kan de makelaar sneller contact opnemen en deals sluiten.
- Awareness. We wekken interesse met brede, gerichte targeting nog voordat klanten actief zoeken.
- Consideration. We overtuigen met relevante content via keywords en remarketing op Google, LinkedIn en Meta. Vanuit onze A/B-tests passen we onze content steeds aan.
- Decision. We leveren warme leads met inzicht in hun vraag en fase. In deze fase staat met name de samenwerking met de makelaar centraal. B2B-marketing heeft als uitdaging dat het sales team de uiteindelijk aangeleverde lead tot een deal kan maken.
Het resultaat
De B2B-campagne levert een flinke naamsbekendheidsboost en zorgt voor meer leads dankzij slimme advertenties, brochure-downloads en een nieuwe, geanimeerde website. Hieronder de belangrijkste cijfers en succesfactoren:
Succesfactoren van deze campagne:
- De naamsbekendheid van Necron kreeg een enorme boost door de B2B-campagnes. In het eerste kwartaal waren er alleen al meer dan 1,1 miljoen vertoningen in Google te zien (op merknaam).
- De advertenties op meta, gecombineerd met de brochure-downloads, waren heel effectief. We hadden maar liefst 30x zo veel downloads als de drie maanden ervoor. Daardoor bereikten we direct de decision makers, zodat de makelaar meteen in gesprek kon over de verhuur van het pand.
- Google-campagnes leverden 81 % van alle nieuwe websitebezoekers. Data liet zien dat leads vaak de ‘Over Necron’-pagina bezochten, dus voegden we video’s met herkenbare Necron-gezichten toe aan het design van de nieuwe website om vertrouwen te vergroten.
- Nieuwe website vol animaties versterkt de campagnesuccesfactoren en leidt tot een nog hogere conversieratio.
vertoningen in Google
meer brochure downloads
nieuwe websitebezoekers
Mobile-first website vol animaties


Vince Mauer
Designer bij Whello
“We wilden echt iets unieks neerzetten dat zowel innovatief als gebruiksvriendelijk is. De uitdaging was om een premium look te combineren met hoge performance. Dankzij de nauwe samenwerking met het MyWay-team konden we snel schakelen en creatieve ideeën snel implementeren.”

Steven Boere
Growth Manager bij Whello
“De uitdaging was om marketing en sales zo naadloos mogelijk te laten samenwerken. Dankzij de korte lijntjes met de makelaar schakelden we razendsnel en konden we onze MQL’s omzetten naar deals.”

