Contentkalender voorbeeld? Download gratis onze template

Maura Zwiers

Maura Zwiers

Social Specialist

View case

leestijd: 2 minuten

In dit artikel
LinkedIn
WhatsApp
Microsoft Teams

We weten allemaal dat je een constante stroom content moet produceren om bij je doelgroep in beeld te komen. Door informatie te delen, toon je autoriteit en wek je vertrouwen op bij je toekomstige klanten.

Echter kan het plannen en maken van content kan veel tijd en energie kosten voor een bedrijf. Door dit niet structureel te plannen is de kans sterk aanwezig, dat dit vergeten gaat worden. Of nog erger, dat de content ondermaats is vanwege tijdgebrek. Terwijl het maken en delen van content ontzettend waardevol is voor je organisatie.

Wil jij als bedrijf jouw doelgroep bereiken met waardevolle content? Dan raden wij een contentkalender aan.

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender is een overzicht van een bepaalde periode waarin van tevoren wordt gepland wat je als bedrijf wil communiceren. In de contentkalender geef je ook aan wat het onderwerp is, wat het doel is, wat voor type content het is en op welk kanaal je de content wil gaan delen.

Door de contentkalender in te vullen heb je duidelijk wat je wil communiceren en heb je langer de tijd om je hierop voor te bereiden. Dit zorgt voor sterkere content, omdat je een moment hebt ingepland om de contentkalender in te vullen en na te denken over wat je wil communiceren.

In plaats van dat je snel nog een berichtje plaatst, omdat het toch wel lang geleden is dat je iets op je timeline hebt gezet. Herkenbaar, niet?

Hoe start ik met een contentkalender? Download onze voorbeeld template (2025)!

Een goede start kan je maken met onze Whello-Contentkalender 2025 die je gratis bij ons kan downloaden. In dit template staan datums, feestdagen en kanalen ingevuld.

Een goede start kan je maken door te beginnen met de evenementen in te vullen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf en doelgroep. Dit kun je vaak al voor het hele jaar invullen. Behalve dat je de datums invult plaats je ook direct het soort content in de kalender. Wat ga je publiceren rondom het evenement? Een video, artikel of wellicht een live event?

Naast alle evenementen, is het verstandig om na te denken over de overige content uitingen. Wij raden aan om hier altijd een vast moment voor te kiezen en een brainstormsessie te organiseren met alle content specialisten. Dit moment plan je maandelijks of per kwartaal in, zodat je met het team over een langere periode kan brainstormen.

content-kalender-seo.jpg


Wat zijn de voordelen van een contentkalender?

Een contentkalender zorgt voor meer eenheid, hogere kwaliteit content, en voor meer binding met jouw bezoekers. Nog niet overtuigd? Hieronder zetten wij alle voordelen van een contentkalender nog op rijtje:

  •      Je bent altijd voorbereid op speciale evenementen die belangrijk zijn voor jouw doelgroep;
  •      Door content in te plannen, is de kans veel groter dat het maken wordt nagestreefd;
  •      Er ontstaan meer creatieve ideeën en een hogere kwaliteit van content;
  •      Geen lastminute stress of matige content, omdat er niet over nagedacht is;
  •      Door samenwerking met het team ontstaat er eenheid in de contentuitingen;
  •      Inzicht in wat soort content gemaakt moet worden per periode;
  •      Contentkalender wordt voor verschillende kanalen ingevuld;
  •      Meer variatie aan verschillende soorten content zoals video en blogs.

Aan de slag met de contentkalender

Nu alle voordelen zijn genoemd kan je direct aan de slag met ons voorbeeld template de Whello-Contentkalender 2025.

Heb je hier vragen over? Of heb jij behoefte aan een brainstormsessie met de meest creatieve geesten van Whello? Neem dan contact op en dan zorgen wij voor een contentstrategie en kalender voor jouw doelgroep op maat.


Wat vond je van dit artikel?

Terug naar blog overzicht
Image

Over Maura Zwiers

Social Specialist

Maura is social specialist bij Whello. Ze combineert strategie, creativiteit en e-commerce ervaring om campagnes te maken die werken. Gericht op groei en met oog voor stijl zorgt ze voor blijvende zichtbaarheid.

Lees meer over Maura

Mooie Merken
aan Het Woord

trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute
trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute

Hoe sterk is jouw
marketingstrategie?

Ontdek in 10 minuten je groeikansen. Whello’s Marketing Audit® vergelijkt je marketing op zes focuspunten.
Je ontvangt direct een persoonlijk rapport in je inbox.

Image