Creative copywriting
Wanneer ieder woord telt
Met de juiste woorden, beïnvloedingstechnieken en tone of voice verandert een basic campagne in een converterend concept. We komen tot de kern van jouw merk, leren je doelgroep kennen en maken vervolgens een creatieve doorvertaling.
- Persona’s – Doelgroepsegmenten definiëren
- Campagnestrategie – Analyse van de klantreis
- Creative copywriting – Campagne slogans en USP’s
Creatief campagne concept
Copy meets design
Copy en design kunnen niet zonder elkaar. Onze creative copywriter en art director zetten daarom samen een creatief concept neer waarin tekst en beeld elkaar versterken en zo impact maken. Dit gaan we doen.
- Creative copy – In iedere fase van de klantreis
- Campagne concept – Visueel concept dat de doelgroep prikkelt
- Doorvertaling – Website, banners, social posts en video briefing
Campagne concept bij Whello?
Dit kun je verwachten
Samen ben je dubbel zo succesvol. Jouw kennis is dan ook onmisbaar tijdens onze samenwerking. Samen met onze merkstrateeg, creative copywriter en art director zetten we een sterk merkverhaal neer.
Samenwerken met Whello
- Een multidisciplinair team met kennis van copy, marketing en design
- Data-driven werken? Graag! We testen verschillende key messages in campagnes
- Profiteer van onze ervaringen met andere snelgroeiende merken
Met pakkende (hoge engagement) en overtuigende (hoge conversie) copywriting haal je meer uit je marketingbudget. Wij merken dat goede copy veel impact heeft op de ROI van campagnes. Creative copywriting zet je merk namelijk op een onderscheidende manier neer, en activeert klanten.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketingdiensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen. Onze creative copywriter komt bijvoorbeeld tot een beter resultaat door de samenwerking met onze designers en marketeers. Daarnaast hebben we de specialisten inhouse om je copy door te vertalen naar je website, videos en advertenties.
Wij werken vanuit het volgende model naar sterke copy:
- Kickoff sessie – brainstormen over jouw merkpositionering
- Merkstrategie – een document met personas en positionering
- Campagne concept – eerste visuele opzet met copy en beeld
- Doorvertaling – concept toepassen op de website en campagnebeeld
Tijdens een assessment bepalen we samen waar jouw marketingkansen liggen. Op basis daarvan stellen we een team samen: deze specialisten zijn het verlengstuk van jouw marketingafdeling. Naast de creative copywriter, zetten we ook een art director en merkstrateeg in voor de visuele doorvertaling en strategie.
Muné
Van merkverhaal naar campagnes
Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits. Een heldere positionering en branding zijn onmisbaar om een vlammende start te maken.