Ondernemen in coronatijd: hoe pak je dat aan? Want in tijden van crisis zijn er ook altijd kansen:

  • Kansen pakken om een nieuwe doelgroep aan te boren.
  • Kansen pakken om je propositie ingrijpend te veranderen.
  • Kansen pakken om totaal iets nieuws op te zetten, waar je ondernemershart weer van gaat kloppen.

Met ons marketing groeiplan hebben we inmiddels tientallen ondernemingen geholpen aan een strategie om sterker uit de crisis te komen. Hieronder de samenvatting met tips en de webinar over dit onderwerp.

Marketing groeiplan: 4 stappen om te groeien in coronatijd

De coronacrisis betekent niet dat de behoefte van consumenten is verdwenen, maar is verschoven. Eén van de gevolgen is dat mensen veel meer tijd op het internet doorbrengen. Je klanten zijn daardoor makkelijker te bereiken dan ooit. Met deze 4 stappen speel je slim in op deze situatie:

1. Pas je propositie aan en focus je daarmee op groeimarkten binnen je branche.

In de recruitment zijn horeca-vacatures bijvoorbeeld ingestort, terwijl logistieke vacatures juist hard gaan. Communiceer je nieuwe propositie vervolgens overal op je website en andere kanalen.

2. Herzie je tone of voice.

Pas bijvoorbeeld je call-to-actions aan van ‘maak een afspraak’ naar ‘maak een digitale afspraak’ of ‘een virtuele bak koffie doen’. Bedenk ook alternatieve campagnes. Het is daarnaast belangrijk om de veelgestelde vragen op je website uit te breiden met corona-gerelateerde vragen en antwoorden

3. Ga aan de slag met je inbound marketing.

Stuur nieuwsbrieven naar je klanten en zet regelmatig nieuwe blogs online. Voor een groter bereik kun je je blogs promoten op social media. Dat kan ook met video’s.

4. Grijp je kans door goedkoper te adverteren.

Sinds de coronacrisis zijn de klikprijzen in sommige branches met meer dan 50% gedaald. Dat terwijl mensen juist veel meer online te vinden zijn. Kijk ook eens naar traditionele marketing, zoals advertenties op de radio of in tijdschriften. Ook die zijn nu veel goedkoper.

Webinar op 17 juni over ‘groeien in coronatijd’

Eye-openers voor de webinar deelnemers

De reacties op de webinar waren erg positief. Deelnemers gaven aan dat ze hiervoor niet beseften hoe belangrijk simpele dingen als het aanpassen van je website zijn. Bijvoorbeeld de tip om duidelijk en direct te communiceren op je site, over de mogelijkheid van digitaal contact. Verder vonden deelnemers het fijn om bevestiging te krijgen van dingen die ze eigenlijk al wisten, zoals eerst op je eigen klanten en relaties (inbound marketing) focussen in crisistijd.

Vragen en antwoorden tijdens de webinar

Tijdens de webinar stelden de deelnemers vragen, die de presentator meteen behandelde. Zo vroegen mensen zich af hoe je in deze tijd een goede boodschap overbrengt, zonder onvoorzichtig over te komen. Wat is not done? En hoe krijg je je klanten dan over de drempel heen om weer iets te ondernemen? Daarnaast stelde iemand de vraag hoe je je als bedrijf aanpast aan de onduidelijke toekomst en hoe je een (nieuwe) doelgroep selecteert.

Benieuwd naar jouw marketingkansen? Wij verzorgen een online marketing strategie op maat!

Kijk onze webinar over ‘groeien in coronatijd’ terug

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute