Ondernemen in coronatijd: hoe pak je dat aan? Want in tijden van crisis zijn er ook altijd kansen:

  • Kansen pakken om een nieuwe doelgroep aan te boren.
  • Kansen pakken om je propositie ingrijpend te veranderen.
  • Kansen pakken om totaal iets nieuws op te zetten, waar je ondernemershart weer van gaat kloppen.

Met ons marketing groeiplan hebben we inmiddels tientallen ondernemingen geholpen aan een strategie om sterker uit de crisis te komen. Hieronder de samenvatting met tips en de webinar over dit onderwerp.

Marketing groeiplan: 4 stappen om te groeien in coronatijd

De coronacrisis betekent niet dat de behoefte van consumenten is verdwenen, maar is verschoven. Eén van de gevolgen is dat mensen veel meer tijd op het internet doorbrengen. Je klanten zijn daardoor makkelijker te bereiken dan ooit. Met deze 4 stappen speel je slim in op deze situatie:

1. Pas je propositie aan en focus je daarmee op groeimarkten binnen je branche.

In de recruitment zijn horeca-vacatures bijvoorbeeld ingestort, terwijl logistieke vacatures juist hard gaan. Communiceer je nieuwe propositie vervolgens overal op je website en andere kanalen.

2. Herzie je tone of voice.

Pas bijvoorbeeld je call-to-actions aan van ‘maak een afspraak’ naar ‘maak een digitale afspraak’ of ‘een virtuele bak koffie doen’. Bedenk ook alternatieve campagnes. Het is daarnaast belangrijk om de veelgestelde vragen op je website uit te breiden met corona-gerelateerde vragen en antwoorden

3. Ga aan de slag met je inbound marketing.

Stuur nieuwsbrieven naar je klanten en zet regelmatig nieuwe blogs online. Voor een groter bereik kun je je blogs promoten op social media. Dat kan ook met video’s.

4. Grijp je kans door goedkoper te adverteren.

Sinds de coronacrisis zijn de klikprijzen in sommige branches met meer dan 50% gedaald. Dat terwijl mensen juist veel meer online te vinden zijn. Kijk ook eens naar traditionele marketing, zoals advertenties op de radio of in tijdschriften. Ook die zijn nu veel goedkoper.

Webinar op 17 juni over ‘groeien in coronatijd’

Eye-openers voor de webinar deelnemers

De reacties op de webinar waren erg positief. Deelnemers gaven aan dat ze hiervoor niet beseften hoe belangrijk simpele dingen als het aanpassen van je website zijn. Bijvoorbeeld de tip om duidelijk en direct te communiceren op je site, over de mogelijkheid van digitaal contact. Verder vonden deelnemers het fijn om bevestiging te krijgen van dingen die ze eigenlijk al wisten, zoals eerst op je eigen klanten en relaties (inbound marketing) focussen in crisistijd.

Vragen en antwoorden tijdens de webinar

Tijdens de webinar stelden de deelnemers vragen, die de presentator meteen behandelde. Zo vroegen mensen zich af hoe je in deze tijd een goede boodschap overbrengt, zonder onvoorzichtig over te komen. Wat is not done? En hoe krijg je je klanten dan over de drempel heen om weer iets te ondernemen? Daarnaast stelde iemand de vraag hoe je je als bedrijf aanpast aan de onduidelijke toekomst en hoe je een (nieuwe) doelgroep selecteert.

Kijk onze webinar over ‘groeien in coronatijd’ terug

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Een zeer deskundig team die weet van doorpakken. Weet waar de juiste ingang is. Vaak ook meedenkend met de juiste Knowhow en weten doet goed toe te passen waar nodig is. Wij zijn erg blij met de samenwerking en bevelen Whello aan bij andere partijen. Een 5 sterren beoordeling is hierdoor zeker op zijn plaats.

Orange FinancialLease

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem