Steeds vaker zien wij dat bedrijven online marketeers in dienst hebben. Een geweldige ontwikkeling. Zij weten hoe bepaalde lijnen in de online wereld werken en kunnen de strategie bewaken. Toch zien we doordat de kennis vrij breed is, er soms behoefte is aan diepgang. We hebben het hierbij over de kleine details waardoor een campagne kan floreren of juist floppen. Net zoals een aannemer die van alles wel een beetje weet, maar in bepaalde gevallen toch een loodgieter of elektricien nodig heeft om de klus te klaren.
Herken jij deze punten in je organisatie?
- Je beschikt over een marketingafdeling maar je komt net een paar uur tekort
- Je had veel meer verwacht van de opgezette campagnes
- De cijfers fluctueren en conversie blijft uit of blijft hetzelfde
- Je hebt geen concrete verbeterpunten die je maandelijks kan doorvoeren
- Je hebt het idee dat er efficiënter gewerkt kan worden
- De enige oplossing lijkt te zijn: Budget verhogen
Dan wordt het wellicht eens tijd om externe hulp in te schakelen. Grote bedrijven zijn uiteraard al gewend aan het uitbesteden van online marketing activiteiten, maar ook MKB organisaties besteden steeds vaker werk uit.
“The devil is in the detail” delen wij vaak met onze klanten.
De online wereld is concurrerend en specialistisch; er zijn vele variabelen waar je rekening mee moet houden. Welke strategie hanteer je en hoe zet je de campagnes op? Wat past het beste bij jouw doelgroep etc etc. Omdat we allang niet meer alles tot in de detail kunnen weten bestaan er experts. Online marketing experts die tot op detail niveau weten wat elke functie binnen bijvoorbeeld Google Ads of Instagram Ads inhoud. Het inkopen van bijvoorbeeld bepaalde zoekwoorden zonder research te doen kan je duur komen te staan.
Laten we nog een voorbeeld nemen: Inkopen op simpelweg ‘tassen’ omdat je lederen tassen verkoopt lijkt een voor de hand liggende optie. Het volume is groot en je verwacht hiermee wel wat te verkopen. Jammer genoeg maakt Google ook combinaties met zoekwoorden zoals ‘voetbaltassen’ of ‘weekendtassen’. Waarin ben jij gespecialiseerd en heb je dit duidelijk aan Google verteld? Dit kan je dus doen door zoekwoorden uit te sluiten. In dit geval was de detail het uitsluiten van woorden, waardoor je campagnes strakker insteken. Bij de desbetreffende klant konden we op deze manier met een derde van het budget, meer rendement behalen.
Whello formule: Kennis x snelheid = besparen
Met minder dan 8 uur per maand van een online marketing specialist, kun je al meer rendement uit je online acties halen. Een specialist stelt de juiste vragen en heeft vervolgens de kennis om een campagne ook zo in te richten.
- Bereik je de juiste doelgroep?
- Heb je wel op de juiste manier gemeten?
- Heb je voldoende onderzoek gedaan zodat je weet waar jouw kansen liggen?
Dit lijken oppervlakkige vragen, maar vaak zien we dat dit de eerste quick-wins zijn. Voor ons is het relatief makkelijk om snel een toegevoegde waarde te zijn voor een organisatie. Omdat wij uitsluitend met experts op verschillende disciplines werken, beschikken we over een hoge werksnelheid. Als je de weg kent, hoef je die ook niet te vragen. De juiste kennis direct kunnen toepassen zonder hulplijnen in te schakelen is je grootste winst en daarmee bespaar je enorm veel tijd.
Wil jij weten wat het laag hangende fruit in jouw online marketing is? Doen dan een quick scan met één van de Whello specialisten.