Waarom is linkbuilding belangrijk voor Google?

Linkbuilding is één van de belangrijkste SEO technieken, maar tevens ook de meest arbeidsintensieve. Een continue bezigheid waarbij je zo relevant en zoveel mogelijk links probeert te vergaren. Maar waarom is dit nu essentieel?

De voornaamste reden om te linkbuilden is omdat Google onder andere aan de hand van jouw links bepaalt hoe belangrijk je website is. Google ziet de naar jou wijzende links als aanbevelingen van anderen. Hoe meer aanbevelingen, hoe belangrijker je website dus is. Daarnaast maakt het verschil wie de aanbeveling maakt; kwalitatieve linkbuilding.

Kwalitatieve linkbuilding

Er zijn mogelijkheden om snel vele links te verkrijgen. Dit wordt echter steeds meer door Google afgekeurd. Op ‘natuurlijk’ wijze verkregen links krijgen veel meer waarde toegewezen door Google. Daarom is het bijvoorbeeld beter om geleidelijk aan links te verkrijgen. Enkele andere tips zijn:

  • Liever geen linkruil – linkjes die naar jou verwijzen, zonder een terugverwijzende link, krijgen meer waarde.
  • Relevante websites – zorg voor links op websites die inhoudelijk vergelijkbaar zijn.
  • Relevante landingspagina’s – zorg ervoor dat jouw pagina’s echt iets toevoegen.
  • Websites met autoriteit – hoe belangrijker de andere website is, hoe meer waarde de link heeft.
Wat is Linkbuilding

Content is King

De succesvolste manier van linkbuilden is het creëren van waardevolle content. Tegelijkertijd is dit helaas ook de meest arbeidsintensieve wijze.

Het principe is eenvoudig; je schrijft artikelen (of maakt videos, afbeeldingen etc.) om daarmee te informeren, vragen te beantwoorden of tips te geven. Vervolgens bied je deze content aan bij andere sites, of zorg je ervoor dat jouw content wordt gedeeld op bijvoorbeeld social media.

Om te weten welke vragen er actueel zijn kun je bijvoorbeeld forums afstruinen, om vervolgens een pagina hieraan toe te wijden. Links verkrijgen naar deze dieper liggende pagina is dan een koud kunstje. Bijkomend voordeel is dat Google meer waarde geeft aan een goede balans tussen links naar je homepage en dieper liggende pagina’s (natuurlijk ogende linkprofiel). Lees hier meer over ‘deep linking‘.

Er zijn nog vele andere linktechnieken te bedenken. Op een zo natuurlijk mogelijke wijze te werk gaan, blijft echter de rode draad.

Wil je meer weten over efficiënte SEO technieken? Vraag het aan onze linkbuilding specialisten!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    +75% meer verkoop voor Museumtijdschrift

    , , , ,

    Moderne websitekunst voor Museumtijdschrift Fanatieke museumbezoekers verslinden de Museumtijdschrift. Het is een onmisbaar blad voor alle museumliefhebbers die geen tentoonstelling willen missen. Of het nu gaat om kunst, erfgoed of design. Het blad zelf is informatief, actueel…

    Meer details

    +180% meer traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    AFIP gaat ‘hart’ Een kloppende website met een maatschappelijk doel Stichting AFIP heeft hart voor het hart. Het platform is in 2016 opgericht door Prof. Dr. Bianca Brundel (VUmc, Amsterdam) en Prof. Dr. Natasja de Groot (EMC,…

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    “Think global, act local” strategie voor een SaaS scale-up Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. Dankzij realtime informatie over vruchtbaarheid, gezondheid, voeding en locatie weet een boer precies welke koe…

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Tijd voor een feestje Succes met Google Shopping Ads Daily Style is een webshop met feestartikelen, maar ze hadden zelf weinig reden om slingers op te hangen. In de zomer waren ze namelijk overgestapt van Magento 1…

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Een nieuw jasje voor een 110+ jaar oud bedrijf Het verhaal van Keesing Technologies, ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen, begint meer dan een eeuw geleden in 1911, toen Isaäc Keesing een uitgeverij oprichtte in Amsterdam. Al…

    Meer details

    Nieuwe merkidentiteit voor Unite-X

    , , , , ,

    Top-notch safety software van Unite-X in de markt zetten Merkstrategie en nieuwe website Unite-X helpt bedrijven in de chemische industrie bij het optimaliseren van processen. Met je Operational Safety Excellence (OSE) op orde haal je het maximale…

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Branding en positionering van Cateraar naar borrelpakketten Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam daar de pandemie om de hoek…

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    Shinen in de zoekmachines Maandag detacheert professionals in de publieke sector: het onderwijs, de zorg, de overheid en in bedrijfsvoering. Op de website kwamen veel bezoekers binnen via branded verkeer. Dit zijn bezoekers die via Google gericht…

    Meer details

    UX geoptimaliseerde webshop voor HIP ORGNL

    , , , ,

    Resultaat om in te lijsten UX optimalisatie voor HIP ORGNL Wie een originele plaat aan z´n muur wil, gaat naar HIP ORGNL. Dit merk van Nederlandse bodem maakt unieke wanddecoraties, wandcirkels en woonaccessoires die zorgen voor een…

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Een nieuwe website voor 2 verschillende doelgroepen Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. Dat doen ze door persoonlijke oplossingen te ontwerpen en ontwikkelen. Functionaliteit, duurzaamheid en een praktisch ontwerp…

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute