Wat te doen als je Meta-account geblokkeerd of ontoegankelijk is?

Conrad Luijten

Conrad Luijten

Social Specialist

View case

leestijd: 5 minuten

LinkedIn
WhatsApp
Microsoft Teams

Sta je voor de vervelende verrassing dat je Meta-account plotseling geblokkeerd is? Of dat je er simpelweg niet meer in kunt, omdat de gegevens zo oud zijn als de weg naar Rome? Geen paniek!

Of je nu te maken hebt met verouderde inloggegevens, beleidsblokkades van Meta zelf, of specifieke branchegerelateerde restricties, er is altijd een oplossing te vinden.

Omdat wij tientallen META-accounts al jaren beheren voor onze opdrachtgevers, lopen wij ook regelmatig tegen dit soort blokkades aan. Ik heb daarom al onze laatste best practices samengevat in dit artikel, zodat jij inderdaad niet in paniek raakt 😉.

Image

Scenario 1: Verouderde of verdwenen inloggegevens

Stel, je wilt inloggen op je bedrijfsaccount, maar komt erachter dat de inloggegevens nog van de Flintstones lijken te zijn. Wat nu?

  • Hersteltoegang: Begin met het gebruiken van Meta’s eigen herstelopties (zoals ‘wachtwoord vergeten’). Vaak kun je via je e-mailadres of telefoonnummer je account herstellen.
  • Oud-collega benaderen: We zien vaak dat logins nergens worden gedocumenteerd en verdwijnen samen met het vertrek van je voorganger. Probeer contact op te nemen met de oud-collega(‘s) als dat mogelijk is. Misschien hebben ze de gegevens nog of kunnen ze helpen bij het herstellen van de toegang.
  • Facebook Help Center: Heb je totaal geen inloggegevens meer? Contacteer dan Facebook support. Geef je je probleem aan, dan krijg je persoonlijk contact met de Facebook klantenservice.
  • Documenteer: Houd een administratie bij van wie toegang heeft tot bedrijfsaccounts en update deze regelmatig. Dit voorkomt toekomstige hoofdpijn.
Image
Facebook Help Center

Scenario 2: Blokkade door META beleid

Ah, de gevreesde beleidsblokkade. Misschien had je banner een beetje te veel lef of was er iets op je website dat Meta niet kan waarderen.

  • Begrijp het probleem: Lees de melding van Meta zorgvuldig door om te begrijpen waarom je account geblokkeerd is.
  • Pas aan en verzoek heroverweging: Maak de nodige aanpassingen aan je content en vraag vervolgens om heroverweging. Wees geduldig, dit kan even duren.
  • Preventie: Leer van de blokkade om toekomstige problemen te voorkomen. Zorg dat je op de hoogte blijft van Meta’s beleid.
Image

Scenario 3: Branchespecifieke blokkades

In sommige branches, zoals de zorg, zijn er vaak extra regels. Dat kan lastig zijn, maar niet onoverkomelijk.

  • Ken de regels: Zorg dat je volledig op de hoogte bent van de ‘contentspecifieke beperkingen’ voor jouw branche op Meta. Lees hier deze inhoudsspecifieke regels.
  • Aangepaste aanpak: Pas je advertenties en accountactiviteiten aan om aan deze regels te voldoen. Zo mag je bij advertenties in de zorg en welzijn geen claims maken in je advertenties.
  • Zoek alternatieven: Overweeg alternatieve strategieën die minder risico lopen op blokkades. Twee
    voorbeelden:

Voorbeeld 1. De targeting voor vacature advertenties is tegenwoordig enorm beperkt, zelfs leeftijd-targeting is niet meer mogelijk. Daarom benoemen wij in onze recruitment advertenties niet de vacature zelf, maar ligt de focus op employer branding (werkgever leuk neerzetten om daarmee indirect kandidaten aan te trekken).

Voorbeeld 2. Voor een kliniek werden onze META-advertenties steeds afgekeurd, door bepaalde teksten op de kliniek’s website. We creëerden een aparte landingspagina speciaal met META vriendelijke teksten om alsnog de campagne te kunnen draaien.

Image

Nog een laatste tip van mij: Sla belangrijke banners, beeldmateriaal en video’s op, buiten META om, in bijvoorbeeld Drive of Dropbox. Ik kom regelmatig tegen dat opdrachtgevers door een geblokkeerd account ook meteen al hun content kwijt zijn.

Lukt het je ondanks mijn tips niet om je blokkade op te heffen? Neem contact met ons social media team op. Onze social specialisten hebben direct contact met META-account managers en lossen daardoor soms problemen sneller op.

Deel deze Whello blog met je collega's:

Wat vond je van dit artikel?

Terug naar blog overzicht
Image

Over Conrad Luijten

Social Specialist

Conrad is social specialist bij Whello. Hij koppelt creativiteit aan analyse en bouwt campagnes die merken laten groeien. Altijd actueel, altijd gericht op zichtbaarheid die aanzet tot actie.

Lees meer over Conrad

Mooie Merken
aan Het Woord

trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute
trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute

Hoe sterk is jouw
marketingstrategie?

Ontdek in 10 minuten je groeikansen. Whello’s Marketing Audit® vergelijkt je marketing op zes focuspunten.
Je ontvangt direct een persoonlijk rapport in je inbox.

Image