Performance-based marketing
Cost per download, cost per active player, dat zijn de termen waarin wij denken. Wij begrijpen dat je een return op je investment (ROI) wilt zien en sturen daarom actief op vooraf gestelde doelen.
Om een game-community te laten groeien gaan we eerst voor het ‘laaghangend fruit’. Noem het growth hacking, no-nonsens aanpak of performance marketing; wij weten wat je bedoelt. We voelen er ons comfortabel bij, omdat we al vaker succesvolle campagnes hebben opgezet voor opdrachtgevers in de game industrie. Ben jij de volgende?
Data-driven campagnes
Het Whello team bestaat uit verschillende specialisten, van designers tot social media experts en developers tot SEO specialisten. Daardoor zijn we in staat om verschillende kanalen in te zetten voor jouw campagne. Het doel van onze specialisten; welke combinatie van campagnes levert de meeste actieve spelers op?
Daarbij maken we elke conversie meetbaar door gebruik te maken van Google Analytics of Firebase. We kijken welke klik heeft bijgedragen aan het totale resultaat en optimaliseren de kanalen totdat we jouw gouden online marketing mix hebben gevonden. Klinkt logisch, toch?
We stellen vooraf de doelen vast, zoals het aantal downloads en cost per download. Vervolgens analyseren we jouw player’s journey: Hoe kunnen we de doelgroep bereiken en overtuigen? In de beginfase experimenteren we veel. We zetten verschillende kanalen in zoals YouTube, App Store Optimization, Facebook, Instagram marketing, Reddit, Reviews stimuleren en Influencer marketing. Na deze testfase, schalen we de succesvolle campagnes op en zorgen we voor een boost van jouw game!
We beginnen elk project met een kickoff sessie, waarbij we jou en je collega’s uitnodigen om te brainstormen. Tijdens onze samenwerking brengen we graag bedrijfsbezoekjes om de bedrijfscultuur eigen te maken.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketing diensten onder één dak. Naast marketeers, hebben wij bijvoorbeeld ook designers en videoproducers in-house om jouw marketing integraal aan te pakken.
In de strategie leggen we de doelstellingen vast, zoals de maximale kosten per conversie. Zo komen we er vervolgens snel achter welke campagnes niet winstgevend zijn en welke campagnes wel bijdragen aan het succes.
Een Game marketing campagne?
Zo wordt ‘ie succesvol
Als je op zoek bent naar een traditioneel online marketing bureau, dan ben je op de verkeerde plek. Wij geloven namelijk niet in je marketing uitbesteden, zonder omkijken. Wij weten uit ervaring dat je alleen succes boekt als je co-creëert met ons.
De voordelen van co-creatie
- Sneller resultaat door de inbreng van jouw branche kennis
- Foute aannames worden voorkomen
- We verdelen de marketingacties en houden je betrokken