Performance-based marketing
Cost per download, cost per active player, dat zijn de termen waarin wij denken. Wij begrijpen dat je een return op je investment (ROI) wilt zien en sturen daarom actief op vooraf gestelde doelen.
Om een game-community te laten groeien gaan we eerst voor het ‘laaghangend fruit’. Noem het growth hacking, no-nonsens aanpak of performance marketing; wij weten wat je bedoelt. We voelen er ons comfortabel bij, omdat we al vaker succesvolle campagnes hebben opgezet voor opdrachtgevers in de game industrie. Ben jij de volgende?
Data-driven campagnes
Het Whello team bestaat uit verschillende specialisten, van designers tot social media experts en developers tot SEO specialisten. Met ons team zetten we verschillende kanalen in voor je campagne. Het doel van onze specialisten; welke combinatie van campagnes levert de meeste actieve spelers op?
We maken elke conversie meetbaar door via Google Analytics of Firebase. Welke klik heeft bijgedragen aan het totale resultaat? We optimaliseren de kanalen totdat we je sweet spot hebben gevonden.
Samenwerken met Whello
Als je op zoek bent naar een traditioneel online marketing bureau, dan ben je op de verkeerde plek. Wij geloven namelijk niet in je marketing uitbesteden, zonder omkijken. Wij weten uit ervaring dat je alleen succes boekt als je co-creëert met ons.
De voordelen van co-creatie
- Sneller resultaat door de inbreng van jouw branche kennis
- Foute aannames worden voorkomen
- We verdelen de marketingacties en houden je betrokken
Met opdrachtgevers zoals Tradeit.gg en Arc Games hebben we als marketingbureau ervaring met marketingcampagnes gericht op het activeren van spelers. We verdiepen ons in de unieke aspecten van de game en proberen de fancommunity’s te begrijpen. Zo creëren we beeldmateriaal en adcopy in de juiste tone-of-voice en behalen we resultaat.
We stellen vooraf de doelen vast, zoals het aantal downloads en cost per download. Vervolgens analyseren we jouw player’s journey: Hoe kunnen we de doelgroep bereiken en overtuigen?
In de beginfase experimenteren we veel. We zetten verschillende kanalen in zoals YouTube ads, Tiktok ads, Reddit ads en Influencer marketing. Maar ook testen we tactieken zoals Gamification Marketing om spelers aan te trekken.
Daarnaast optimaliseren we je app store listing en stimuleren we spelers om een review achter te laten. Na een testfase, schalen we de succesvolle campagnes op en zorgen we voor een boost van jouw game.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketing diensten onder één dak. Naast marketeers, hebben wij bijvoorbeeld ook designers en videoproducers in-house om jouw marketing integraal aan te pakken.
Je verwacht initiatief en regie van je marketingpartner. Dat begrijpen wij als geen ander. Werken in vaste routines is dan ook de basis van onze werkwijze.
Reken op wekelijkse updates, maandelijkse rapportagemeetings en elk kwartaal een evaluatie in de vorm van een strategiesessie. Hierdoor blijft iedereen up-to-date en wordt er op tijd bijgestuurd.