Groeien met lokale SEO
Elk bedrijf met een fysieke vestiging profiteert van lokale SEO. Een van de rankingsfactoren van Google is nabijheid (proximity). Wanneer mensen zoeken op een specifieke branche, gebruikt Google je locatie. Hierdoor krijg je verschillende resultaten voor dezelfde zoekopdracht. Wij helpen merken met het versterken hun lokaal profiel.
- Jouw bedrijf zichtbaar in de Google Maps resultaten
- Zichtbare reviews op je Google My Business-profiel
- Website optimaliseren op lokale zoekwoorden
- Lokale autoriteit verhogen door samenwerkingen met lokale websites (linkbuilding)
Succesvolle local SEO strategie
Met lokale SEO geef je je doelgroep een betere ervaring doordat ze je sneller in de buurt kunnen vinden. Zowel fysiek als online. Zo pakken we dat aan:
- Google My Business: optimaliseren van jouw business profiel zodat je hoog in de lokale zoekresultaten komt te staan
- Lokale SEO landingspagina’s: door SEO geoptimaliseerde lokale landingspagina’s te creëren, bereiken we de lokale doelgroep
- Local linkbuilding: we bouwen autoriteit op bij relevante platformen voor je website door lokale linkbuilding
Samenwerken met Whello
Als full service SEO bureau werken we met een team van SEO’ers, copywriters, designers en developers aan hogere rankings voor onze opdrachtgevers. We zetten de marketeers in die je op dat moment nodig hebt.
Een team vormen met Whello
- Je krijgt je eigen SEO strateeg
- Samen bepalen jullie waar het laaghangend fruit ligt
- Met een flexibel team spelen we sneller in op SEO kansen
Local SEO richt zich specifiek op het verbeteren van de zichtbaarheid in geografisch specifieke zoekopdrachten, zoals “kapper in Amsterdam”. Met lokale SEO trek je als bedrijf gericht klanten aan in de nabije omgeving die klaar zijn om actie te ondernemen. Daarnaast kun je als bedrijf beter concurreren op lokale niche zoekwoorden, dan op brede algemene zoekwoorden.
Belangrijke lokale bedrijfsvermeldingen zijn onder andere Google My Business, lokale vergelijkingssites, en branche-specifieke vermeldingen. We zorgen ervoor dat je bedrijf juist wordt weergegeven op deze platformen, zodat je lokale zichtbaarheid en vindbaarheid verbetert.
In de SEO-strategie leggen we de organische doelstellingen, het aantal organische bezoekers en conversies vast. We doen een 0-meting over de techniek van je website als startpunt en verbeteren je lokale SEO van daaruit. Daarnaast blijven we constant optimaliseren. Door de resultaten met je te delen, nemen we je mee in het proces van technische SEO.
Je ontvangt een maandelijkse rapportage en evaluatiemoment vol met nieuwe inzichten.
Wij sturen op de organische omzet van jouw webshop. Deze omzet ontstaat uit het organische verkeer dat binnenkomt. Vanuit ons SEO-specialisme bepalen wij verschillende KPI’s per fase in de funnel. Hierbij sturen we op impressies, clicks, CTR en conversies. Elke maand rapporteren wij hierop en verbeteren we waar nodig is.
Website ontwikkeling en marketing voor
Vicky
Al sinds 2018 werkt het Whello team samen met de mannen van Vicky om een nieuwe generatie parkeerapp, voorzien van innovatieve features en een exclusief parkeernetwerk te lanceren in Amsterdam.
Bekijk de hele case