
Groeien door local SEO
Elk bedrijf met een fysieke vestiging profiteert van een sterke lokale vindbaarheid. Een van de rankingsfactoren van Google is nabijheid (proximity). Wanneer mensen zoeken op een specifieke branche, gebruikt Google je locatie. Hierdoor krijg je verschillende resultaten voor dezelfde zoekopdracht. Wij helpen merken met het versterken van hun lokaal profiel.
- Jouw bedrijf zichtbaar in de Google Maps resultaten
- Zichtbare reviews op je Google My Business-profiel
- Website optimaliseren op lokale zoekwoorden
- Lokale autoriteit verhogen door samenwerkingen met lokale websites (linkbuilding)
De beste local SEO-strategie?
Met lokale SEO speel je in op de lokale doelgroep. Met herkenbare foto’s uit de omgeving en relevante teksten kom je authentiek over en geef je de doelgroep het gevoel dat ze van harte welkom zijn in de vestiging. Dat is de basis van een succesvolle local SEO-strategie. Zo pakken we dat aan:
- Google My Business: optimaliseren van jouw business profiel met herkenbare foto’s en persoonlijke teksten
- Lokale SEO landingspagina’s: sneller lokaal gevonden worden door SEO geoptimaliseerde landingspagina’s per vestiging
- Local linkbuilding: we bouwen autoriteit binnen Google door vermeldingen op lokale relevante websites


Wat maakt Whello uniek?
Als full service SEO bureau werken we met een team van SEO’ers, copywriters, designers en developers aan hogere rankings voor onze opdrachtgevers. We zetten de marketeers in die je op dat moment nodig hebt.
Een team vormen met Whello
- Je krijgt je eigen SEO strateeg
- Samen bepalen jullie waar het laaghangend fruit ligt
- Met een flexibel team spelen we sneller in op SEO kansen
Local SEO richt zich specifiek op het verbeteren van de zichtbaarheid in geografisch specifieke zoekopdrachten, zoals “kapper in Amsterdam”. Met lokale SEO trek je als bedrijf gericht klanten aan in de nabije omgeving die klaar zijn om actie te ondernemen. Daarnaast kun je als bedrijf beter concurreren op lokale niche zoekwoorden, dan op brede algemene zoekwoorden.
Belangrijke lokale bedrijfsvermeldingen zijn onder andere Google My Business, lokale vergelijkingssites, en branche-specifieke vermeldingen. We zorgen ervoor dat je bedrijf juist wordt weergegeven op deze platformen, zodat je lokale zichtbaarheid en vindbaarheid verbetert.
In de SEO-strategie leggen we de organische doelstellingen, het aantal organische bezoekers en conversies vast. We doen een 0-meting over de techniek van je website als startpunt en verbeteren je lokale SEO van daaruit. Daarnaast blijven we constant optimaliseren. Door de resultaten met je te delen, nemen we je mee in het proces van technische SEO.
Je ontvangt een maandelijkse rapportage en evaluatiemoment vol met nieuwe inzichten.
Wij sturen op de organische omzet van jouw webshop. Deze omzet ontstaat uit het organische verkeer dat binnenkomt. Vanuit ons SEO-specialisme bepalen wij verschillende KPI’s per fase in de funnel. Hierbij sturen we op impressies, clicks, CTR en conversies. Elke maand rapporteren wij hierop en verbeteren we waar nodig is.
Succesvolle funding campagne
Fastned
Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf, met snellaadpalen op de gunstigste plekken Europa. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te vertellen over deze mooie kans. Het doel? €15 miljoen voor Fastned. Het resultaat? €30 miljoen.
