Employer branding strategie

Goede kandidaten zijn niet direct op zoek naar een baan. Ze zijn wel op zoek naar inspiratie en carrièretips. Daar spelen we op in door kandidaten te inspireren en vervolgens te activeren tot een sollicitatie.

  • Persona’s creëren: de behoefte van kandidaten analyseren
  • Employer value proposition: hoe speel jij in op deze behoefte?
  • Website optimaliseren: je werken-bij omgeving verbeteren
  • Recruitment marketing: content en video inzetten op marketingkanalen

Wat maakt Whello uniek?
Alles onder één dak

Met onze creatieven, webdesigners en marketeers bouwen we samen aan een sterk werkgeversmerk.

  • Merkstrateeg – Bedenkt een unieke werkgeverspositionering
  • Videomaker – Produceert inspirerende videocontent
  • Creative copywriter – Schrijft boeiende vacatureteksten
  • Webdesigner – Brengt al dit moois samen op een werken-bij site
  • Campagne specialist – Optimaliseert marketingcampagnes om de juiste talenten aan te trekken
Juliske Hummel


    Meer kandidaten aantrekkenNieuwe employer brandingNieuwe werken-bij websiteSterke content


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Talenten werven met Whello

    Als employer branding bureau bouwen we jouw ideale team om je heen. Hoe dat team eruit ziet, hangt af van je recruitment kansen. We zetten de marketeers in die je op dat moment nodig hebt. Reken op een mooie samenwerking met onze employer branding strateeg, webdesigner, copywriter en recruitment marketeer.

    Hoe we succesvol kandidaten aantrekken

    • Je krijgt je eigen employer branding strateeg
    • Samen bepalen jullie welke specialisten je nodig hebt
    • Met een flexibel team spelen we sneller in op recruitment marketing kansen

    We bepalen eerst samen met jou de employer branding strategie. We analyseren jouw ideale kandidaten. Wat zijn hun carrièrefrustraties enerzijds en hun ambities anderzijds. En hoe spelen we daarop in als werkgeversmerk? Hier rolt een strategie uit met concrete actiepunten.

    Ons team werkt stapsgewijs aan het werven van kandidaten.

    1. Onderscheidend werkgeversmerk neerzetten met sterke content
    2. Overtuigende werken-bij website bouwen
    3. Succesvolle recruitment campagnes opzetten

    We hebben data-specialisten in huis die vervolgens alle acties meetbaar maken. We optimaliseren volop en delen de learnings met je. Tijdens de strategiesessies bespreken we alle data-inzichten. Zo nemen we samen steeds de juiste keuzes.

    Een employer branding traject blijft vaak niet beperkt tot slechts een video of werken-bij website. Je hebt een copywriter nodig voor de juiste tone of voice in je vacatures. En een designer en marketeer die er samen voor zorgen dat jouw werkgeversmerk inspireert op de verschillende kanalen.

    Samen met onze employer branding strateeg beginnen we dus eerst met een assessment. Waar liggen jouw recruitment marketing kansen? Op basis daarvan stellen we een team samen.

    Je verwacht initiatief en regie van je marketingpartner. Dat begrijpen wij als geen ander. Werken in vaste routines is dan ook de basis van onze werkwijze.

    Reken op wekelijkse updates, maandelijkse rapportagemeetings en elk kwartaal een evaluatie in de vorm van een strategiesessie. Hierdoor blijft iedereen up-to-date en wordt er op tijd bijgestuurd.

    Whello biedt bedrijven de voordelen van alle marketingdiensten onder één dak. Naast designers en copywriters hebben wij ook webdesigners, marketeers en videoproducers inhouse om jouw employer branding volledig aan te pakken.

    Visma | YouServe neerzetten als
    een aantrekkelijke werkgever

    Met 1600 zakelijke klanten die gebruikmaken van hun HR software en dienstverlening heeft Visma | YouServe continu vacatures openstaan om al die klanten te helpen.

    Maar hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Met een compleet team van specialisten, creëerden we de fundering en aanpak voor een aantrekkelijke employer brand.

    Bekijk de hele case
    Employer branding strategie

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute