7 tips om het maximale uit Black Friday te halen met Google Adsad

Luuk Cohen

Luuk Cohen

SEA Specialist

View case

leestijd: 7 minuten

LinkedIn
WhatsApp
Microsoft Teams

Eind november staat bij alle marketeers in Nederland al een tijdje omcirkeld: het is dan Black Friday! Black Friday is inmiddels niet alleen in Amerika de dag van de koopjesjagers, maar ook in Nederland. In 2019 was er rondom de dagen van Black Friday een groei te zien van 38% op het aantal iDeal betalingen ten opzichte van 2018, en rond de 10 miljoen iDeal transacties in totaal. Je kunt dus wel stellen dat je kansen misloopt als je als marketeer niet inspeelt op Black Friday.

In deze blog geven wij 7 tips om meer omzet te behalen uit jouw Google Ads campagne op Black Friday.

1. Voeg een Black Friday promotie extensies toe aan je campagne

Gebruik de Google Ads extensies optimaal voor je Black Friday advertenties. Met de promotie extensie kan je direct jouw ongelofelijk hoge Black Friday korting laten zien aan de gebruiker. Gebruik jij een kortingscode tijdens Black Friday? Dan kan je die kortingscode direct laten zien via de promotie extensie.

Image

2. Voeg een countdown-timer toe aan aan je advertentie

Countdown-timers zijn een geweldige manier om urgentie te creëren en conversieratio’s te verhogen. De countdown-timer zet je aan bij de start van Black Friday en laat dan dynamisch aan de gebruiker zien wanneer Black Friday afloopt. Hiermee benadruk je dat het gaat om een eenmalige actie en geef je meer urgentie aan de bezoeker om over te gaan tot conversie.

Image

3. Plaats de korting in Headline 2

Wil je meteen impact maken op jouw Google Ads advertenties rondom Black Friday? Zorg er dan voor dat de korting altijd benoemd wordt in Headline 2. Hiermee kan je de CTR rondom het zoekwoord sterk verhogen

Image

4. Gebruik remarketing banners

Maak een remarketing audience van iedereen die de belangrijkste pagina’s van jouw website heeft bezocht, maar niet is overgegaan tot conversie. Bereik deze groep opnieuw met Black Friday banners die de kortingen van het product laten zien. De gebruikers die eerder niet overgegaan zijn tot conversie, zullen nu door de hoge kortingen overtuigd kunnen worden.

Image

5. Gebruik je brand campagne

Vergeet niet om je brand campagne volledig om te toveren tot een Black Friday campagne. Hiermee zijn ook de mensen die gericht op zoek zijn naar jouw merk op de hoogte van de kortingen rondom Black Friday. Plaats de informatie over Black Friday in je headline, omschrijving en call out extensies. Zie het onderstaande voorbeeld van een geoptimaliseerde Brand campagne voor Black Friday.

Image

6. Gebruik een geoptimaliseerde landingspagina

Zorg ervoor dat je landingspagina overeenkomt met jouw Black Friday advertentie. Benadruk direct de kortingen die jij aanbiedt op de landingspagina. Plaats ook een countdown-timer op de landingspagina om urgentie op te wekken bij de bezoeker.

Image

7. Verhoog je biedingen

Het verhogen van je dagbudget voor Black Friday is een must voor de meeste retailers, omdat het zoekvolume naar producten aanzienlijk zal toenemen op Black Friday. Naast je campagnes alle budgettaire ruimte te geven, wil je ook je biedingen verhogen. Er zijn aantal belangrijke redenen om dit te doen:

  • Concurrenten zullen waarschijnlijk ook hun biedingen verhogen. Doe je niks met je biedingen, zal je minder zichtbaar zijn en dus minder bezoekers naar je Black Friday actie kunnen trekken. Je staat direct met 0-1 achter;
  • Werk je met geautomatiseerde biedstrategieën, verhoog dan je target CPA óf verlaag je target ROAS. Dit zorgt ervoor dat je Google meer ruimte geeft om je biedingen omhoog/omlaag aan te passen. En dus meer/minder vertoningsaandeel te behalen. Het is niet erg om iets meer te betalen voor een sale of een lead. Door het pakken van volumes en gemiddelde hogere orderwaardes, wordt dit direct rechtgetrokken;
  • Bied je manueel, verhoog dan ook je biedingen. Vaak zijn de gemiddelde orderwaardes op dit soort dagen een stuk hoger (bijvoorbeeld doordat men meerdere producten tegelijk koopt), en blijf je onder de streep winstgevend.

Sparren over jouw Black Friday campagne?

Wil jij met ervaren Google Ads specialisten sparren over jouw Black Friday campagne? We nemen alle mogelijkheden met je door en maken een campagne plan op maat voor jouw Black Friday doelen. Neem contact met ons op en wij staan voor je klaar!

Wat vond je van dit artikel?

Terug naar blog overzicht
Image

Over Luuk Cohen

SEA Specialist

Luuk is SEA specialist bij Whello. Hij vertaalt data naar campagnes die meer doen dan clicks opleveren: ze laten bedrijven groeien. Met zijn analytische blik en resultaatgerichte aanpak blijft hij campagnes verfijnen en verbeteren.

Lees meer over Luuk

Mooie Merken
aan Het Woord

trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute
trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute

Hoe sterk is jouw
marketingstrategie?

Ontdek in 10 minuten je groeikansen. Whello’s Marketing Audit® vergelijkt je marketing op zes focuspunten.
Je ontvangt direct een persoonlijk rapport in je inbox.

Image