Jouw product-feed is simpelweg een lijst met alle producten die in jouw webshop staan en die je, als je slim bent althans, ook door pusht naar andere verkoopkanalen. En dat is meteen de reden waarom je een feed management tool nodig hebt voor je webshop. In deze blog geven we je nog meer redenen waarom zo’n tool onmisbaar is.

Aanpasbaar op uiteenlopende verkoopkanalen

De allerbelangrijkste reden van het gebruik van een feed management tool is dat het zich aanpast aan de eisen van verschillende verkoopkanalen. Er zijn natuurlijk ontelbaar veel verkoopkanalen (Bol.com, Amazon, Google-shopping, Facebook, etc.), dus is het niet meer dan logisch om een one-stop-solution te gebruiken. In plaats van je product-feed voor elk kanaal handmatig aan te passen, biedt een dergelijke tool vooraf gebouwde sjablonen voor elk kanaal – geconstrueerd volgens de individuele eisen per kanaal.

Tijd over = verdere optimalisatie

Omdat je geen tijd meer verliest aan het continu aanpassen van je productbeschrijvingen aan ieder verkoopkanaal, kun je in het masterdocument nu starten met optimaliseren. Zo kun je veranderen van slechts ‘geaccepteerd worden’ naar ‘optimaliseren’ op die verkoopkanalen.

Het geniale is dus: als je de eigenschappen van een product verbetert, zorgt je tool ervoor dat je dit meteen in alle verkoopkanalen verbetert. Kijk nog eens kritisch naar de titels, de productomschrijvingen, de genoemde producteigenschappen en optimaliseer ze. Dat gaat je uiteindelijk terugbetalen in conversie en vindbaarheid.

Een heuse schoonmaakdienst

De data die je in de verschillende verkoopkanalen moet invoeren, moet natuurlijk goed leesbaar zijn voor de bezoeker. Zo moeten er geen spelfouten of typefouten in staan, aangezien dat het vertrouwen schaadt. Daarnaast is het belangrijk dat er geen HTML-codes meer zichtbaar is in de productbeschrijvingen. Nu zijn die HTML-codes van grote waarde voor jouw webshop en het zou ontzettend tijdrovend zijn om alle teksten door te lopen op achtergebleven codes. Daarom kun je met een feed management tool een ‘expressie’ toevoegen – bijvoorbeeld ‘htmlclean’ – wat hij dan doorvoert voor al je productteksten. Daarmee verander je monnikenwerk in makkelijk werk 🙂

Blijft bij de tijd

In de huidige online shopping cultuur loop je al snel achter. Naast de juiste info op de juiste plaats, zorgt een feed management tool er ook voor dat die info ook altijd bij de tijd is. Goede feed management tools zorgen ervoor dat er tot wel iedere 30 minuten een up-to-date variant van jouw productgegevens online staan.

Klinkt goed, maar wat zijn de beste feed management tools op dit moment?

We hebben inmiddels jarenlange ervaring opgebouwd met het optimaliseren van verkoopkanalen middels feed management tools. Dit zijn volgens ons de 3 beste tools:

Een tool van Nederlandse bodem, opgericht in 2014 en zich razendsnel ontwikkeld tot een leidende speler op dit gebied. Het biedt gebruikers de mogelijkheid om hun producten te adverteren op meer dan 1500 marketingkanalen. Door het prijsmodel is het een kostenefficiënte tool, die meeschaalt met de grootte van je webshop.

Een andere grote speler op dit gebied is DataFeedWatch. Met meer dan 1000 verkoopkanalen in 50 landen, creëer je binnen no-time een groot bereik. Wij vinden het prettig optimaliseren met deze tool. Met één klik kan je onrendabele producten identificeren en verwijderen, wat een verbeterde ROI op producten voor alle kanalen betekent.

Een award-winning feed management tool die wordt gebruikt door de grotere webshops en multinationals. Met meer dan 1800 marketing kanalen en ontelbaar veel features, is dit een indrukwekkend stukje technologie. Helaas is deze tool ook aan de prijzige kant.

Dus…

Een feed management tool kan van onschatbare waarde zijn om online vindbaar en verkoopbaar te worden in veel verschillende kanalen. Op het moment dat jij er vertrouwd mee raakt zal het je zeker uitbetalen. Kind kan de was doen, je hoeft hem dan alleen nog maar aan te zetten. Dus waar wacht je nog op?

Neem gerust contact op met een van onze SEA specialisten. Bekijk hier al onze Google Ads diensten.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute