We weten allemaal dat je een constante stroom content moet produceren om bij je doelgroep in beeld te komen. Door informatie te delen, toon je autoriteit en wek je vertrouwen op bij je toekomstige klanten.

Echter kan het plannen en maken van content kan veel tijd en energie kosten voor een bedrijf. Door dit niet structureel te plannen is de kans sterk aanwezig, dat dit vergeten gaat worden. Of nog erger, dat de content ondermaats is vanwege tijdgebrek. Terwijl het maken en delen van content ontzettend waardevol is voor je organisatie.

Wil jij als bedrijf jouw doelgroep bereiken met waardevolle content? Dan raden wij een contentkalender aan.

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender is een overzicht van een bepaalde periode waarin van tevoren wordt gepland wat je als bedrijf wil communiceren. In de contentkalender geef je ook aan wat het onderwerp is, wat het doel is, wat voor type content het is en op welk kanaal je de content wil gaan delen. Door de contentkalender in te vullen heb je duidelijk wat je wil communiceren en heb je langer de tijd om je hierop voor te bereiden. Dit zorgt voor sterkere content, omdat je een moment hebt ingepland om de contentkalender in te vullen en na te denken over wat je wil communiceren. In plaats van dat je snel nog een berichtje plaatst, omdat het toch wel lang geleden is dat je iets op je timeline hebt gezet. Herkenbaar, niet?

Hoe start ik met een contentkalender? Download onze voorbeeld template!

Een goede start kan je maken met onze Whello-Contentkalender die je gratis bij ons kan downloaden. In dit template staan datums, feestdagen en kanalen ingevuld.

Een goede start kan je maken door te beginnen met de evenementen in te vullen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf en doelgroep. Dit kan je vaak al voor het hele jaar invullen. Behalve dat je de datums invult plaats je ook direct het soort content in de kalender. Wat ga publiceren rondom het evenement? Een video, artikel of wellicht een infographic?

Naast alle evenementen, is het verstandig om na te denken over de overige content uitingen. Wij raden aan om hier altijd een vast moment voor te kiezen en een brainstormsessie te organiseren met alle content specialisten. Dit moment plan je maandelijks of per kwartaal in, zodat je met het team over een langere periode kan brainstormen.

Wat zijn de voordelen van een contentkalender?

Een contentkalender zorgt voor meer eenheid, hogere kwaliteit content, en voor meer binding met jouw bezoekers. Nog niet overtuigd? Hieronder zetten wij alle voordelen van een contentkalender nog op rijtje:

  •      Je bent altijd voorbereid op speciale evenementen die belangrijk zijn voor jouw doelgroep;
  •      Door content in te plannen, is de kans veel groter dat het maken wordt nagestreefd;
  •      Er ontstaan meer creatieve ideeën en een hogere kwaliteit van content;
  •      Geen lastminute stress of matige content, omdat er niet over nagedacht is;
  •      Door samenwerking met het team ontstaat er eenheid in de contentuitingen;
  •      Inzicht in wat soort content gemaakt moet worden per periode;
  •      Contentkalender wordt voor verschillende kanalen ingevuld;
  •      Meer variatie aan verschillende soorten content zoals video en blogs.

Aan de slag met de contentkalender

Nu alle voordelen zijn genoemd kan je direct aan de slag met ons voorbeeld template de Whello-Contentkalender. Heb je hier vragen over? Of heb jij behoefte aan een brainstormsessie met de meest creatieve geesten van Whello? Neem dan contact op en dan zorgen wij voor een contentstrategie en kalender voor jouw doelgroep op maat.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute