
Vindbare video’s
Je doelgroep zoekt steeds vaker binnen YouTube naar een oplossing. Met video inspireer je de doelgroep op een andere manier. Hiervoor moeten je video’s wel vindbaar zijn.
- Starten met een zoekwoorden onderzoek.
- Dit vertalen we naar een advies om je huidige video’s te optimaliseren op titels, beschrijvingen en tags.
- Een contentkalender vol met nieuwe video ideeën die aansluiten bij je zoekende doelgroep.
- Tijdens een maandelijks traject gaan we samen aan de slag met nieuwe videocontent.
YouTube SEO met Whello
Met een multi-disciplinair team werken we aan de vindbaarheid van je videocontent. Naast SEO experts, zetten we verschillende specialisten in die samenwerken aan je YouTube rankings.
- SEO specialist: weet alles van YouTube SEO
- Creative copywriter: bedenkt de videoscripts
- Videoproducer: produceert de video’s


Samenwerken met Whello
Als full service marketing bureau pakken we YouTube SEO aan met verschillende specialisten. Wij zorgen samen met jou voor een SEO-videostrategie. Met ons video label SKIPP hebben we vervolgens de content makers in huis om alles te produceren.
Succesvolle YouTube SEO
- Zoekwoordenonderzoek gericht op je doelgroep
- Bestaande video’s optimaliseren en SEO-proof maken
- Datagedreven contentplanning voor de creatie van video’s
- Videoproductie binnen jouw budget
Hoewel je het niet in eerste instantie bedenkt, is YouTube na Google de grootste zoekmachine. Zonder YouTube SEO optimization zoeken kijkers naar een speld in de videohooiberg om jou te vinden.
Lees meer over hoe YouTube SEO werkt in onze blog.
Je potentiële klanten zien graag relevante video’s waarin je nog meer informatie aanbiedt. Met meer dan 2 miljard maandelijkse bezoekers op het platform, is de potentie van je bereik erg groot. Door de juiste CTA’s erin te verwerken, leid je je kijkers weer naar je website en zorg je voor hogere conversie.
Naast het platform van YouTube zelf, kunnen de video’s ook worden geplaatst op landingspagina’s en blogs. Hierdoor scoort deze content ook hoger binnen Google.
In de SEO-strategie leggen we de organische doelstellingen, het aantal organische bezoekers en conversies vast. We maken alles meetbaar en gebruiken geavanceerde SEO-tools, zoals Semrush, voor meer data-inzichten. We sturen niet alleen op top 10-posities in Google, maar werken ook aan je conversiepercentage op de website.
In onze SEO-strategie voor YouTube sturen we op het aantal weergaven, betrokkenheid en interacties met de video’s. We kijken ook naar de prestaties van de landingspagina’s waar de video’s actief op zijn. Je ontvangt een maandelijkse rapportage en evaluatiemoment vol met nieuwe inzichten.
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle marketingdiensten onder één dak. Naast SEO-specialisten hebben wij bijvoorbeeld ook copywriters, designers en conversie specialisten in-house om jouw SEO-project succesvol te maken.
Scoren met een video strategie
voor Jumbo Hockey
Jumbo is natuurlijk een bekende naam. Jumbo Hockey daarentegen kon wel wat naamsbekendheid gebruiken. Iedere twee maanden lanceerden we daarom een campagne met een ander thema.
Tijdens het indoorseizoen liepen we binnen met warme winterbeelden. Tijdens het outdoorseizoen gingen we ons helemaal te buiten aan matchende lentecampagnes. Ons videolabel Skipp maakte de inspirerende video’s.
