Resultaatgericht
Wij begrijpen de druk om meetbare resultaten te leveren in een competitieve markt. Daarom combineren we creatieve content ideeën met datagedreven campagnes. Niks motiverender dan sportmerken laten groeien door creativiteit en data. Een aantal voorbeelden?
- Met bekende hockey helden videocontent opnemen en inzetten in Meta, Youtube en Google campagnes.
- Met influencer content en UGC filmpjes bereik en resultaat behalen voor een sport-bh webshop.
- Met een lead campagne op LinkedIn en een automation funnel tickets verkopen voor een sportbeurs.
Waarom Whello?
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketingdiensten onder één dak. Met een compleet team van specialisten in Amsterdam brengen we jouw sportmarketing naar een hoger niveau. Dit team omvat onder andere:
- Marketingstrateeg voor het ontdekken van je marketingkansen
- Designer voor het creëren van aantrekkelijke merkgerichte content
- Copywriter voor het schrijven van overtuigende teksten
- Videoproducer voor het vertalen van alle ideeën naar video’s
- Campagnespecialist om al dit moois samen te brengen in een datagedreven campagne
Samenwerken met Whello
Als sportmarketing bureau bouwen we jouw ideale team om je heen. Hoe dat team eruit ziet, hangt af van de groeifase waarin je zit. We zetten de marketeers in die je op dat moment nodig hebt.
Een team vormen met Whello
- Je krijgt je eigen marketingstrateeg
- Samen bepalen jullie welke specialisten je nodig hebt
- Met een flexibel team spelen we sneller in op marketingkansen
Jouw toekomstige klanten moeten eerst overtuigd worden. Met een funnel-strategie inspireren en overtuigen we je doelgroep. Deze denkbeeldige trechters leren ons de weg die ze volgen in de klantreis.
We creëren bijvoorbeeld een aparte landingspagina specifiek voor 65-plussers, met relevante content en advertenties.
In de regel geldt: Hoe beter we je doelgroep identificeren, hoe sneller we kunnen sturen in de juiste richting met relevante content en aanbiedingen.
In de strategie leggen we de doelstellingen vast, zoals de maximale kosten per conversie.
Zo komen we er vervolgens snel achter welke experimenten (via a/b testing) niet winstgevend zijn en welke wel bijdragen aan het succes.
Welke content slaat aan bij de doelgroep? Welke targeting presteert het beste? En uit welke kanalen halen we het meeste rendement?
Whello biedt bedrijven de voordelen van alle online marketingdiensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen.
Onze webbouwer komt bijvoorbeeld tot een beter presterende website door de samenwerking met onze SEO’er en CRO-specialist. En we halen meer uit campagnes omdat ook onze copywriters en designers betrokken zijn.
Bekijk hier welke specialisten we in huis hebben.
Je verwacht initiatief en regie van je marketingpartner. Dat begrijpen wij als geen ander. Werken in vaste routines is dan ook de basis van onze werkwijze.
Reken op wekelijkse updates, maandelijkse rapportagemeetings en elk kwartaal een evaluatie in de vorm van een strategiesessie. Hierdoor blijft iedereen up-to-date en wordt er op tijd bijgestuurd.
Scoren met een social strategie
voor Jumbo Hockey
Jumbo is natuurlijk een bekende naam. Jumbo Hockey daarentegen kon wel wat naamsbekendheid gebruiken. Iedere twee maanden lanceerden we daarom een campagne met een ander thema.
Tijdens het indoorseizoen liepen we binnen met warme winterbeelden. Tijdens het outdoorseizoen gingen we ons helemaal te buiten aan matchende lentecampagnes. Ons videolabel Skipp maakte de inspirerende video’s.
Bekijk de hele case