Samen werken aan
100% eerlijk eten

Fairfood zet zich in voor een eerlijke prijs voor mensen die aan het begin van ons voedselproductieproces staan. Want pas als zij voor zichzelf en hun gezin kunnen zorgen, kunnen ze investeren in de wereld van morgen. Fairfood doet dit door adviezen en tools te bieden aan bedrijven om hun impact op de voedselketen in kaart te brengen en te verbeteren.

Om de complexe tools en mogelijke oplossingen die Fairfood biedt begrijpbaar en conversiegericht te maken, heeft Whello geholpen bij het ontwikkelen van een strak Visual en UX design.

Dit project in het kort
  • Moderne en betrouwbare look & feel
  • Overzichtelijke en begrijpbare content
  • Conversiegericht, maar het verhaal blijft centraal
  • Meer over Fairfood

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met Fairfood, maar ook de developers die de nieuwe website uiteindelijk hebben gebouwd. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen van het nieuwe design vast.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Visual design

Whello Web Programming

Conversieoptimalisatie

Whello Launch

Handover

De uitdaging

Het doel van dit project was meer dan een mooi jasje voor het toffe werk dat Fairfood doet. Het was ook het juiste moment om te investeren in de vindbaarheid en de conversieratio van de website. Om dit te bereiken heeft Fairfood diverse specialisten ingeschakeld, zowel binnen Whello als daarbuiten. Om een goed eindresultaat neer te zetten was het dan ook essentiëel om nauw samen te werken met alle specialisten.

De aanpak

Een nieuw design begint bij Whello zelden direct in Photoshop. Eerst gaan we terug naar de basis: wat is het doel van het design en wat zijn de kernwaarden die we willen laten overkomen aan een bezoeker? Bij het uitwerken van deze vragen zijn ook onze SEO specialisten aangeschoven om een uitgebreide zoekwoorden analyse op te zetten.

Tijdens het maken van het nieuwe design hebben we vaak en snel geschakeld met onze conversie optimalisatie specialisten en de webbouwers om ervoor te zorgen dat we website zowel conversiegericht is, als functioneel goed werkt. De ontwikkelde zoekwoorden analyse werd vervolgens doorvertaald in een voor Google logische websitestructuur.

Pas hierna krijgt het design echt kleur en werd de huisstijl van Fairfood in de wireframes geplaatst. Door vervolgens betrokken te blijven bij de developmentfase van de website, zorgde we ervoor dat alles uiteindelijk precies zo werkt zoals we het voor ogen hadden.

Het resultaat

Het nieuwe ontwerp ging er gelukkig in als zoete koek en smaakte al snel naar meer. Het aantal bezoekers steeg snel, en door de lagere bouncerate weten we dat de nieuwe site goed werd ontvangen. Na de samenwerking voor de website van Fairfood zijn we dan ook direct aan de slag gegaan met een nieuw design voor de unieke Align Tool van Fairfood. Het resultaat hiervan kun je hier bekijken!

Websitebezoekers

Bouncerate

Reinier Landstra
Lead designer bij Whello

“Het leuke van dit project is dat we het traject van A tot Z hebben doorlopen. Concept bedacht, user flow met wireframes gemaakt en dit vertaald naar een webdesign. We hebben de website flink geoptimaliseerd op conversie. Dat levert nu mooie resultaten op voor Fairfood.”

Reinier Landstra ,


    Nieuwe websiteNieuwe webshopWebdesignWebsitetekstenIntegraties met tools


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute