Samen werken aan
100% eerlijk eten
Fairfood zet zich in voor een eerlijke prijs voor mensen die aan het begin van ons voedselproductieproces staan. Want pas als zij voor zichzelf en hun gezin kunnen zorgen, kunnen ze investeren in de wereld van morgen. Fairfood doet dit door adviezen en tools te bieden aan bedrijven om hun impact op de voedselketen in kaart te brengen en te verbeteren.
Om de complexe tools en mogelijke oplossingen die Fairfood biedt begrijpbaar en conversiegericht te maken, heeft Whello geholpen bij het ontwikkelen van een strak Visual en UX design.
Dit project in het kort
- Moderne en betrouwbare look & feel
- Overzichtelijke en begrijpbare content
- Conversiegericht, maar het verhaal blijft centraal
- Meer over Fairfood
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met Fairfood, maar ook de developers die de nieuwe website uiteindelijk hebben gebouwd. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen van het nieuwe design vast.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Visual design
Conversieoptimalisatie
Handover
De uitdaging
Het doel van dit project was meer dan een mooi jasje voor het toffe werk dat Fairfood doet. Het was ook het juiste moment om te investeren in de vindbaarheid en de conversieratio van de website. Om dit te bereiken heeft Fairfood diverse specialisten ingeschakeld, zowel binnen Whello als daarbuiten. Om een goed eindresultaat neer te zetten was het dan ook essentiëel om nauw samen te werken met alle specialisten.
De aanpak
Een nieuw design begint bij Whello zelden direct in Photoshop. Eerst gaan we terug naar de basis: wat is het doel van het design en wat zijn de kernwaarden die we willen laten overkomen aan een bezoeker? Bij het uitwerken van deze vragen zijn ook onze SEO specialisten aangeschoven om een uitgebreide zoekwoorden analyse op te zetten.
Tijdens het maken van het nieuwe design hebben we vaak en snel geschakeld met onze conversie optimalisatie specialisten en de webbouwers om ervoor te zorgen dat we website zowel conversiegericht is, als functioneel goed werkt. De ontwikkelde zoekwoorden analyse werd vervolgens doorvertaald in een voor Google logische websitestructuur.
Pas hierna krijgt het design echt kleur en werd de huisstijl van Fairfood in de wireframes geplaatst. Door vervolgens betrokken te blijven bij de developmentfase van de website, zorgde we ervoor dat alles uiteindelijk precies zo werkt zoals we het voor ogen hadden.
Het resultaat
Het nieuwe ontwerp ging er gelukkig in als zoete koek en smaakte al snel naar meer. Het aantal bezoekers steeg snel, en door de lagere bouncerate weten we dat de nieuwe site goed werd ontvangen. Na de samenwerking voor de website van Fairfood zijn we dan ook direct aan de slag gegaan met een nieuw design voor de unieke Align Tool van Fairfood. Het resultaat hiervan kun je hier bekijken!
Websitebezoekers
Bouncerate
Reinier Landstra
Lead designer bij Whello
“Het leuke van dit project is dat we het traject van A tot Z hebben doorlopen. Concept bedacht, user flow met wireframes gemaakt en dit vertaald naar een webdesign. We hebben de website flink geoptimaliseerd op conversie. Dat levert nu mooie resultaten op voor Fairfood.”