Adverteren op Snapchat: Top 5 meest interessante advertentievormen

Melanie Fijnheer

Melanie Fijnheer

Social Specialist

View case

leestijd: 4 minuten

LinkedIn
WhatsApp
Microsoft Teams

Wie denkt aan Snapchat, denkt al gauw aan tieners die elkaar selfies sturen met leuke emoticons er op. Maar wist je ook dat het een handig medium kan zijn om in te zetten voor je bedrijf? Sinds 2017 is het namelijk mogelijk om er te adverteren. En daarin is steeds meer mogelijk.

Snapchat werd in 2012 bekend bij het grote publiek. Aanvankelijk wist men niet of het zoveelste online medium wel rendabel zou worden. De doelgroep was met haar jonge leeftijd immers vrij beperkt en concurreren met platforms als Facebook en Twitter leek een onmogelijke opgave.

Toch heeft Snapchat sindsdien keer op keer weten te verrassen. Inmiddels zijn er zo’n 186 miljoen dagelijkse gebruikers en lijkt het platform niet meer weg te denken. Waar dat aan te danken is? Onder meer aan die beperkte doelgroep. Want door die duidelijk afgebakende doelgroep, zijn er inmiddels veel kansen ontstaan. Ook voor adverteerders.

Image

Waarom adverteren op Snapchat?

Pas sinds half 2017 is het mogelijk om op het platform te adverteren en daarmee staat Snapchat nog in de kinderschoenen. Het doel wijkt echter niet zo veel af van die andere sociale media-kanalen: gebruikers boeien en voor interactie zorgen. Daarbij kun je kiezen uit een aantal advertentievormen die je helpen om jouw boodschap uit te dragen. En het mooiste is: deze opties zijn nog vermakelijk ook.

Welke advertentiemogelijkheden zijn er?

Dit zijn de meest interessante Snapchat advertentievormen:

  • Snap Ads: dit zijn video’s van 10 seconden die de mogelijkheid bieden om naar boven te swipen voor meer info. In deze swipe-up kun je als adverteerder meer content plaatsen, zoals bijvoorbeeld een langer filmpje of een app-installatie pagina. Net als bij Facebook blijft de gebruiker in de Snapchat-omgeving zonder dat de app wordt verlaten. Deze zogeheten Snap Ads zie je tussen de ‘Stories’ van je connecties of bij het kopje ‘Uitgelicht’. Deze vind je onder de verhalen van je vrienden.
  • GeoFilters: dit zijn statische overlays die je over jouw Snap (lees: foto) kunt plaatsen. Bij deze GeoFilters zijn deze gekoppeld aan jouw GPS-locatie. Ben je op een festival? Dan heb je de optie om alleen het terrein te selecteren. De gebruikers die zich op dit terrein bevinden, kunnen deze extra filter dan over hun Snap plaatsen. Handig dus voor branding en met een bereik van meer dan 40% heeft de filter nog nut ook.
Image
  • Story Take-over: een hele gave functie, mits je het op een leuke manier weet te doen uiteraard. Met een sponsored Story Take-over neemt iemand jouw account over voor een bepaalde periode. Het liefst kies je daarbij voor een bekend iemand die jouw account een boost kan geven. Zorg er daarbij wel voor dat je de regie in handen houdt en dat je afspreekt wat er geplaatst gaat worden.
  • Sponsored Lenses: eigenlijk staat deze functie synoniem voor alles waar Snapchat voor staat: de toegevoegde lenses. We hebben allemaal wel de gebruikers voorbij zien komen die kattenoortjes aan hun video of foto hebben toegevoegd. Dat je nu ook zelf een design van een lense kunt creëren en promoten, zorgt ervoor dat je jouw merk onder de aandacht kunt brengen. Bij deze advertentievorm mag je dus een beroep doen op je creativiteit.
  • Snap-to-unlock: hiermee kun je zogenaamde Snapcodes opnemen in de advertenties. Deze werken net als QR-codes, maar dan binnen de Snapchat-app. Wanneer iemand de snap scant door z’n camera omhoog te houden met de snapchat-functie aan, dan krijgt die meer informatie te zien. En dat biedt jou weer de optie om jouw boodschap te promoten.

Alleen jonge meiden gebruiken Snapchat? Echt niet…

Aan Snapchat kleeft het imago van Snappende tieners. Echter wat blijkt; de demografische statistieken van Snapchat gebruikers wordt steeds gevarieerder. Je kan juist op Snapchat bijvoorbeeld de doelgroep Young Professional (25-34) goed bereiken.

Image
  • Natuurlijk is de vraag nog steeds of de jonge gebruikers passen bij jouw doelgroep. Beantwoord je deze vraag met een volmondige ‘ja’? Dan wordt het toch echt tijd om de advertentiemogelijkheden van Snapchat te bekijken. Door de verschillende advertentievormen, kunnen de meeste bedrijven er gemakkelijk hun eigen invulling aan geven. Met gezonde dosis creativiteit én natuurlijk een jeugdige geest kun je op dit platform een hoop bereiken.

Hulp nodig met je strategie, campagne opzet en optimalisatie van je Snapchat campagne? Schakel de social campagne specialisten in van Whello!

Wat vond je van dit artikel?

Terug naar blog overzicht
Image

Over Melanie Fijnheer

Social Specialist

Melanie koppelt data aan creativiteit en zet cijfers om in social campagnes die resultaat opleveren. Ze voelt precies aan welke boodschap werkt voor welke doelgroep en vertaalt dat naar campagnes die opvallen én groeien.

Lees meer over Melanie

Mooie Merken
aan Het Woord

trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute
trustpilot logo

De samenwerking is goed. Duidelijke communicatie. Doel- en resultaatgericht met kundige medewerkers.

Jorrit Slippens

Jorrit Slippens

Business Developer – Tupak

Link Absolute
google logo

De afgelopen maanden heeft Whello heel hard gewerkt aan het bouwen van onze nieuwe website. We hadden een krappe deadline, maar dat hield niemand tegen. In korte tijd hebben we samen veel werk verzet met als resultaat een hele mooie website waar we trots op zijn! Met extra dank aan Kevin, want hij heeft het project op een fantastische manier geleid en gezorgd dat er heel snel geschakeld kon worden.

Moniek Bos

Moniek Bos

Marketing adviseur – TintelTuin

Link Absolute
google logo

Ik zou nooit een ander marketingbureau willen dan Whello. Iedere website die ze voor mij hebben gebouwd is ronduit fantastisch. Ik ga nu met ze samenwerken voor SEO en online marketing, kijk er nu al naar uit.

Marlene Rooseman

Marlene Rooseman

Founder – Wraiter

Link Absolute
trustpilot logo

Fijn bedrijf en goed team van specialisten. Met Whello hebben we onze internationale groei versneld én gericht vormgegeven. Hun strategische aanpak en lokale expertise hebben ons geholpen om markten te veroveren.

Monique Baas

Monique Baas

CRM & Leadgeneratie Marketeer (B2B) – CowManager

Link Absolute
google logo

Mega tevreden! Whello helpt Minre enorm groeien op Instagram en TikTok. Hun expertise en aanpak zorgen voor geweldige resultaten en hebben echt een verschil gemaakt voor ons merk. Dankbaar voor de samenwerking en het succes dat we samen bereiken!

Marieke Hendriks

Marieke Hendriks

Founder – Minre

Link Absolute
google logo

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa Tromp

Rosa Tromp

Creative Marketeer – OCEANDIVA

Link Absolute
google logo

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed!

Kitty van Commenee

Kitty van Commenee

Content Marketeer – Woodwing Scienta

Link Absolute
google logo

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn Alons

Marijn Alons

Marketeer – Leger des Heils

Link Absolute
google logo

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok

Sander Kok

Founder – MyWay

Link Absolute
google logo

Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel Suess

Daniel Suess

Commercial Director – Keesing Technologies

Link Absolute
google logo

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin Rasing

Robin Rasing

Online Marketeer – Antenna Groep

Link Absolute
google logo

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel

Koen Gijzel

Founder – Koentact

Link Absolute

Hoe sterk is jouw
marketingstrategie?

Ontdek in 10 minuten je groeikansen. Whello’s Marketing Audit® vergelijkt je marketing op zes focuspunten.
Je ontvangt direct een persoonlijk rapport in je inbox.

Image