People, Planet en Profit
Whello’s Green Wave

Succesvolle marketing gaat voor ons verder dan alleen winst. We streven naar een harmonie tussen People, Planet en Profit, waardoor merken niet alleen groeien, maar ook positief bijdragen aan onze wereld.

Maar onze toewijding stopt niet bij onze klanten. We zijn trots op onze actieve bijdrage aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s). Of het nu gaat om het beschermen van koraalriffen of het ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek naar hartziekten; elke bijdrage maakt onze Green Wave groter.

Whello Ondernemen

Een betere wereld begint bij jezelf
Onze SDG’s score

We meten onze eigen impact aan de hand van de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Deze doelen richten zich op het aanpakken van wereldwijde uitdagingen zoals armoede, ongelijkheid en klimaatverandering.

Uit onze recente Social Handprint-meting van impactautoriteit MAEX blijkt dat we een bovengemiddelde positieve impact hebben, met een bijdrage aan 9 specifieke SDG’s. Vooral op gebieden als goede gezondheid, gendergelijkheid en partnerschappen excelleren we.

Zo is onze impactwaarde in vergelijking tot onze omzet 6%. Daarmee realiseren we zo’n anderhalve ton aan maatschappelijke impact in euro’s per jaar. We zijn trots op de impact die we maken en blijven ons inzetten om deze nog groter te maken.

Wat Whello-feitjes…

Whello Gallery What Facts Earth

7 nationaliteiten

Bedrijfsmassages

Vrijwilligerswerk voor AFIP

Diversiteit & genderbalans

Team-sponsorloop

Duurzame uitjes

Koffie van Café Del Mar

Marketing voor Reefolution

Whello’s Green Wave vergroten
Impact maken

Onze marketing skills inzetten ‘for the good’ is diep verankerd in onze bedrijfscultuur en geeft ons team veel energie. We staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen en duurzame initiatieven. We horen het graag als je denkt dat wij een bijdrage kunnen leveren aan je missie.

  • De kracht van marketing: Door voor duurzame klanten te werken, dragen we bij aan een betere wereld.
  • Partnerschap met NGO’s: We zetten onze expertise in voor stichtingen zoals Reefolution en Madeblue.
  • Team engagement: Door duurzame uitjes te organiseren blijven we betrokken en bewust.

Voor sommige klanten werken we volledig Pro Bono, voor anderen deels. Zo hebben we al veel mooie merken laten groeien. De lijst van onze impactvolle opdrachtgevers wordt iedere dag groter:

  • Energietransitie-innovator Fastned helpen we vooruit met grote investeringscampagnes
  • Duurzaam regenjassenmerk Maium staat er zonnig bij dankzij onze propositie, strategie, nieuwe webshop en campagnes
  • Vanuit babysteps werken we naar grote stappen voor het duurzame Primal Soles
  • Stichting AFIP hielpen we met strategische verbeteringen in de samenwerking tussen zorg voor patiënten, artsen en onderzoekers
  • Voor War Child maakten we supersoepele social posts rondom hun Kilimanjaro-challenge

Onze kracht: verhalen vertellen. En dus zorgen we ervoor dat we impactvolle verhalen van mooie NGO’s doorgeven en groter maken.

  • We verzorgen pro bono de volledige marketing voor koraalactivisten Reefolution. Met een volledig nieuwe AI-driven site, een stevige contentstrategie en knallende campagnes dragen we ons steentje bij aan het herstellen van de kraamkamer van onze wereld: de koraalriffen voor de kust van Kenia.
  • We organiseren niet alleen jaarlijks een gezellige sponsorloop voor stichting MadeBlue, maar helpen ze ook actief met hun website, content en marketing.
  • Onze specialisten doneren individueel hun marketing skills aan verschillende NGO’s via het platform De Nieuwe Gevers.

Van koffie tot ons glaswerk: onze keten is zo duurzaam mogelijk.

  • Zo drinken we duurzame koffie van Café del Mar. Met iedere kop koffie steunen we daarmee 8x zoveel als de minimale toeslag die moet worden betaald om een label ‘fairtrade’ te mogen noemen.
  • Al onze waterkannen zijn van Made Blue. Daarmee dragen we iedere keer als we een kannetje water neerzetten, bij aan schoon drinkwater voor iedereen.
  • We sparen voor ons pensioen bij ASR. Zij investeren alleen in duurzame organisaties die zich inzetten vor de energietransitie, klimaat, gezondheidszorg of onderwijs. Daarmee hebben we ‘voor later’ ook nu al goed geregeld.
  • Dat groen blij maakt zie je ook terug in de flinke hoeveelheid planten die we in ons blauwe kantoor hebben staan. Allemaal van biologische teelt, natuurlijk.

Teamuitjes: supergoed voor de duurzaamheid van je team. Ieder kwartaal gaan we er dan ook met z’n allen op uit. En als we dan toch wat leuks gaan doen, zorgen we ervoor dat ons uitje ook positief bijdraagt aan onze omgeving.

  • Plastic uit de Amsterdamse grachten vissen terwijl we een relaxte rondvaart maakten: ons uitje met de Plastic Whale Foundation was een groot succes.
  • Voor Made Blue hielden we een team-sponsorloop waarbij we 6.655.000 liter schoon drinkwater beschikbaar maakten.

Bij Whello geloven we dat een divers team de sleutel is tot authentieke marketing. Onze medewerkers, afkomstig uit verschillende culturen en met een evenwichtige man-vrouw verdeling, vormen het hart van ons bureau. Hier zijn drie redenen waarom wij inzetten op diversiteit:

  • Breed perspectief: Een divers team brengt een scala aan ervaringen en inzichten mee. Dit stelt ons in staat om vanuit verschillende hoeken naar uitdagingen te kijken en innovatieve oplossingen te bedenken.
  • Inlevingsvermogen: Marketeers moeten zich kunnen inleven in hun doelgroep. Door de diverse achtergronden binnen ons team kunnen we ons beter verplaatsen in een breed scala aan klanten en hun specifieke behoeften.
  • Reflectie van de samenleving: Ons team weerspiegelt de diverse samenleving waarin we leven. Dit stelt ons in staat om campagnes te creëren die resoneren bij een breder publiek en zo een grotere impact te hebben.

Whello’s People & Culture

Duurzaamheid is meer dan alleen groen doen. Duurzaamheid gaat ook over werkgeluk, iedere dag meer leren en jezelf kunnen zijn.

  • Duurzame bedrijfsuitjes
  • Verschillende sportabbonementen
  • Bedrijfsmassages en meditatie-apps
  • Een hoog opleidingsbudget voor iedere medewerker
  • We stimuleren fiets & trein boven autorijden
  • Vrije werktijden, tussen 08.00 en 20.00
  • Goede afwisseling tussen kantoordagen en thuiswerken
  • Een gebedsruimte en inwisselbare feestdagen
  • Een hoog opleidingsbudget voor iedere medewerker
  • Skillbased volunteering

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute