People, Planet en Profit
Whello’s Green Wave
Succesvolle marketing gaat voor ons verder dan alleen winst. We streven naar een harmonie tussen People, Planet en Profit, waardoor merken niet alleen groeien, maar ook positief bijdragen aan onze wereld.
Maar onze toewijding stopt niet bij onze klanten. We zijn trots op onze actieve bijdrage aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s). Of het nu gaat om het beschermen van koraalriffen of het ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek naar hartziekten; elke bijdrage maakt onze Green Wave groter.
Een betere wereld begint bij jezelf
Onze SDG’s score
We meten onze eigen impact aan de hand van de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Deze doelen richten zich op het aanpakken van wereldwijde uitdagingen zoals armoede, ongelijkheid en klimaatverandering.
Uit onze recente Social Handprint-meting van impactautoriteit MAEX blijkt dat we een bovengemiddelde positieve impact hebben, met een bijdrage aan 9 specifieke SDG’s. Vooral op gebieden als goede gezondheid, gendergelijkheid en partnerschappen excelleren we.
Zo is onze impactwaarde in vergelijking tot onze omzet 6%. Daarmee realiseren we zo’n anderhalve ton aan maatschappelijke impact in euro’s per jaar. We zijn trots op de impact die we maken en blijven ons inzetten om deze nog groter te maken.
Wat Whello-feitjes…
Whello’s Green Wave vergroten
Impact maken
Onze marketing skills inzetten ‘for the good’ is diep verankerd in onze bedrijfscultuur en geeft ons team veel energie. We staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen en duurzame initiatieven. We horen het graag als je denkt dat wij een bijdrage kunnen leveren aan je missie.
- De kracht van marketing: Door voor duurzame klanten te werken, dragen we bij aan een betere wereld.
- Partnerschap met NGO’s: We zetten onze expertise in voor stichtingen zoals Reefolution en Madeblue.
- Team engagement: Door duurzame uitjes te organiseren blijven we betrokken en bewust.
Voor sommige klanten werken we volledig Pro Bono, voor anderen deels. Zo hebben we al veel mooie merken laten groeien. De lijst van onze impactvolle opdrachtgevers wordt iedere dag groter:
- Energietransitie-innovator Fastned helpen we vooruit met grote investeringscampagnes
- Duurzaam regenjassenmerk Maium staat er zonnig bij dankzij onze propositie, strategie, nieuwe webshop en campagnes
- Vanuit babysteps werken we naar grote stappen voor het duurzame Primal Soles
- Stichting AFIP hielpen we met strategische verbeteringen in de samenwerking tussen zorg voor patiënten, artsen en onderzoekers
- Voor War Child maakten we supersoepele social posts rondom hun Kilimanjaro-challenge
Onze kracht: verhalen vertellen. En dus zorgen we ervoor dat we impactvolle verhalen van mooie NGO’s doorgeven en groter maken.
- We verzorgen pro bono de volledige marketing voor koraalactivisten Reefolution. Met een volledig nieuwe AI-driven site, een stevige contentstrategie en knallende campagnes dragen we ons steentje bij aan het herstellen van de kraamkamer van onze wereld: de koraalriffen voor de kust van Kenia.
- We organiseren niet alleen jaarlijks een gezellige sponsorloop voor stichting MadeBlue, maar helpen ze ook actief met hun website, content en marketing.
- Onze specialisten doneren individueel hun marketing skills aan verschillende NGO’s via het platform De Nieuwe Gevers.
Van koffie tot ons glaswerk: onze keten is zo duurzaam mogelijk.
- Zo drinken we duurzame koffie van Café del Mar. Met iedere kop koffie steunen we daarmee 8x zoveel als de minimale toeslag die moet worden betaald om een label ‘fairtrade’ te mogen noemen.
- Al onze waterkannen zijn van Made Blue. Daarmee dragen we iedere keer als we een kannetje water neerzetten, bij aan schoon drinkwater voor iedereen.
- We sparen voor ons pensioen bij ASR. Zij investeren alleen in duurzame organisaties die zich inzetten vor de energietransitie, klimaat, gezondheidszorg of onderwijs. Daarmee hebben we ‘voor later’ ook nu al goed geregeld.
- Dat groen blij maakt zie je ook terug in de flinke hoeveelheid planten die we in ons blauwe kantoor hebben staan. Allemaal van biologische teelt, natuurlijk.
Teamuitjes: supergoed voor de duurzaamheid van je team. Ieder kwartaal gaan we er dan ook met z’n allen op uit. En als we dan toch wat leuks gaan doen, zorgen we ervoor dat ons uitje ook positief bijdraagt aan onze omgeving.
- Plastic uit de Amsterdamse grachten vissen terwijl we een relaxte rondvaart maakten: ons uitje met de Plastic Whale Foundation was een groot succes.
- Voor Made Blue hielden we een team-sponsorloop waarbij we 6.655.000 liter schoon drinkwater beschikbaar maakten.
Bij Whello geloven we dat een divers team de sleutel is tot authentieke marketing. Onze medewerkers, afkomstig uit verschillende culturen en met een evenwichtige man-vrouw verdeling, vormen het hart van ons bureau. Hier zijn drie redenen waarom wij inzetten op diversiteit:
- Breed perspectief: Een divers team brengt een scala aan ervaringen en inzichten mee. Dit stelt ons in staat om vanuit verschillende hoeken naar uitdagingen te kijken en innovatieve oplossingen te bedenken.
- Inlevingsvermogen: Marketeers moeten zich kunnen inleven in hun doelgroep. Door de diverse achtergronden binnen ons team kunnen we ons beter verplaatsen in een breed scala aan klanten en hun specifieke behoeften.
- Reflectie van de samenleving: Ons team weerspiegelt de diverse samenleving waarin we leven. Dit stelt ons in staat om campagnes te creëren die resoneren bij een breder publiek en zo een grotere impact te hebben.
Whello’s People & Culture
Duurzaamheid is meer dan alleen groen doen. Duurzaamheid gaat ook over werkgeluk, iedere dag meer leren en jezelf kunnen zijn.
- Duurzame bedrijfsuitjes
- Verschillende sportabbonementen
- Bedrijfsmassages en meditatie-apps
- Een hoog opleidingsbudget voor iedere medewerker
- We stimuleren fiets & trein boven autorijden
- Vrije werktijden, tussen 08.00 en 20.00
- Goede afwisseling tussen kantoordagen en thuiswerken
- Een gebedsruimte en inwisselbare feestdagen
- Een hoog opleidingsbudget voor iedere medewerker
- Skillbased volunteering
@Whello
Benieuwd hoe het er bij ons op kantoor aan toe gaat? Neem dan eens een kijkje op Instagram!