AFIP gaat ‘hart’
Een kloppende website met een maatschappelijk doel

Stichting AFIP heeft hart voor het hart. Het platform is in 2016 opgericht door Prof. Dr. Bianca Brundel (VUmc, Amsterdam) en Prof. Dr. Natasja de Groot (EMC, Rotterdam). Stichting AFIP (Atrial Fibrillation Innovation Platform) verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren en heeft daarmee 3 pijlers.

Zo kunnen patiënten het gesprek aangaan met artsen en naasten, worden er ervaringen gedeeld op het AFIP-forum en zet AFIP zich in om samen met patiënten nieuwe onderzoeken op te zetten. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

Dit project in het kort
  • Rebranding bestaande huisstijl
  • Focus op patiënten engagement
  • Website-ontwerp desktop en mobiel
  • Meer over Stichting AFIP
  • Meer over NGO marketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van Stichting AFIP. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website vast. 

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

De online uitdaging voor Stichting AFIP zit hem in de verschillende doelen die de website heeft. De focus verschuift van doneren naar meer kennisdeling en patiënten engagement.

Sterker nog, het werk van Stichting AFIP kan niet bestaan zonder de enorme berg aan kennis die gedeeld wordt op het platform. Een andere uitdaging was dan ook de migratie van het complete forum inclusief alle bestaande onderwerpen en berichten.

De aanpak

Tijdens de conceptingfase schetste Whello’s creatieve team een helder beeld van de identiteit van Stichting AFIP. Het designproces ging van start, met als resultaat een frisse identiteit die modern is, maar ook betrouwbaarheid en professionaliteit uitstraalt.

Het designteam vertaalde de nieuwe brand identity door naar een converterende website. Via wireframes visualiseerden we de user-flow en schetsten we de CTA’s (call-to-action) op de juiste momenten. Zo komen bezoekers genoeg met de doneer-knop in aanraking. Vervolgens content redigeren, bouwen, vullen, migreren, testen en online!

Het resultaat

Met een opgepoetste brand identity is Stichting AFIP alles behalve een stoffige stichting. De website valt op ten opzichte van andere stichtingen en is klaar voor de toekomst. Zo is het design geoptimaliseerd voor mobiel, is de website snel genoeg volgens de Google-normen en kan er actief marketing gevoerd worden. Enkele hoogtepunten:

Reinier Landstra
Designer bij Whello

“Wat ontzettend fijn om voor een goed doel te mogen werken. Na een mooie start waarin we het merk opnieuw hebben uitgevonden hebben we een snelle en gebruiksvriendelijke website gebouwd. Fijn om bij te mogen dragen aan de doelen van stichting AFIP!”

Myrthe Kuipers
Phd. Stichting AFIP

“AFIP wil niet alleen inzetten op simpelweg donaties, maar juist de interactie opzoeken met donateurs en patiënten. Met een nieuwe website, actieve forum, kennisbank en webinars zijn we geslaagd in die opzet.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute