Aan het werk voor
een nieuw merk

Uitzendbureau Antenna wilde zich richten op een nieuwe doelgroep, namelijk recruitment voor young professionals. Omdat deze doelgroep echt een andere niche is, besloten ze speciaal hiervoor een nieuw merk in het leven in te roepen: JUSTIN.

Samen met JUSTIN hebben we nagedacht over de nieuwe merknaam, de visuele identiteit, tone of voice en website die zouden aanslaan bij de doelgroep.

Dit project in het kort
  • Strategie, branding & webdesign
  • Recruitment campagnes met video
  • Hoog conversiepercentage op mobile
  • Meer over JUSTIN
  • Meer over Recruitment marketing

Het proces

Bij Whello geloven we in co-creatie. We werkten nauw samen met de marketeers van de opdrachtgever. Bij ieder project beginnen we altijd met een gezamenlijke conceptsessie. Tijdens de sessie keken we samen met JUSTIN of het doel gerechtvaardigd was, of we zaken misten en of er meer kansen lagen die we konden benutten!

We hebben het project in meerdere milestones verdeeld die we, steeds gezamenlijk, konden afvinken.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

(1) Als nieuwe speler in Amsterdam voet aan de grond krijgen, (2) een nieuwe doelgroep aanspreken en (3) jezelf als nieuw merk ontplooien. Dat was best een uitdaging!

De kennis en ervaring had JUSTIN al genoeg, maar hoe gingen we dat in de juiste banen leiden? Een paar vragen die we getackeld hebben met JUSTIN:

  • Wie is JUSTIN en waar staan we voor?
  • Hoe spreken we de doelgroep op de juiste manier aan?
  • Hoe zorgen we ervoor dat we opvallen en herkenbaar zijn?
Whello Ontmoet Onze Specialisten

De aanpak

We gingen deze uitdagingen aan door samen met JUSTIN een unieke brand-identiteit te ontwikkelen met de juiste tone-of-voice die young professionals aanspreekt. De nieuwe visual identity vertaalden we naar social posts en videos op Instagram en Google banners. We bereikte young professionals met storytelling (waarin ze zich kunnen identificeren) en zetten vervolgens retargeting om aan te zetten tot actie (call-to-actions).

Iedere stap hebben we samen getackeld: brainstormen over de nieuwe merknaam, reviewen van visuele concepten, schrijven van de juiste teksten, conversie-optimalisatie en social post-designs. Om dit voor elkaar te krijgen, waren er maar liefst 6 verschillende Whello’ers betrokken bij dit project!

Het resultaat

Het was even bikkelen om een geheel nieuwe branding, website en marketingstrategie op te zetten voor JUSTIN. De kroon op onze gezamenlijke inspanning kwam gelukkig redelijk snel.

Het harde werk betaalde zich namelijk terug in een eerste positie in Google op het belangrijkste zoekwoord ‘recruitment bureau Amsterdam‘. Daarnaast realiseerde we een hoge sollicitatiepercentage van 6% op de website. Het gaat JUSTIN voor de wind; binnen 1 jaar openden ze een tweede vestiging in Rotterdam!

Een superfijne samenwerking met de toppers van JUSTIN Recruitment. En voor Whello weer een bevestiging dat co-creatie the way to go is 😉

Nieuwe vestigingen

Positie in Google

Conversie

Een unieke Look & Feel!

Robin Missotten
Marketeer bij JUSTIN Recruitment

“Het fijne van Whello tegenover andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is.”

Reinier Landstra
Digital designer bij Whello

“Samenwerken met JUSTIN Recruitment ging als gesmeerde bliksem en het resultaat mag er zijn. Het is mooi om te zien hoe je door een scherpe merkpositionering een nieuwe doelgroep weet aan te spreken. Veel gelachen ook, niet onbelangrijk.”

Juliske Hummel


    MerkpositioneringCampagne conceptLogo & huisstijlNieuwe websiteCampagnes


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute