Aan het werk voor
een nieuw merk
Uitzendbureau Antenna wilde zich richten op een nieuwe doelgroep, namelijk recruitment voor young professionals. Omdat deze doelgroep echt een andere niche is, besloten ze speciaal hiervoor een nieuw merk in het leven in te roepen: JUSTIN.
Samen met JUSTIN hebben we nagedacht over de nieuwe merknaam, de visuele identiteit, tone of voice en website die zouden aanslaan bij de doelgroep.
Dit project in het kort
- Strategie, branding & webdesign
- Recruitment campagnes met video
- Hoog conversiepercentage op mobile
- Meer over JUSTIN
- Meer over Recruitment marketing
Het proces
Bij Whello geloven we in co-creatie. We werkten nauw samen met de marketeers van de opdrachtgever. Bij ieder project beginnen we altijd met een gezamenlijke conceptsessie. Tijdens de sessie keken we samen met JUSTIN of het doel gerechtvaardigd was, of we zaken misten en of er meer kansen lagen die we konden benutten!
We hebben het project in meerdere milestones verdeeld die we, steeds gezamenlijk, konden afvinken.
Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Design
Development
Launch
De uitdaging
(1) Als nieuwe speler in Amsterdam voet aan de grond krijgen, (2) een nieuwe doelgroep aanspreken en (3) jezelf als nieuw merk ontplooien. Dat was best een uitdaging!
De kennis en ervaring had JUSTIN al genoeg, maar hoe gingen we dat in de juiste banen leiden? Een paar vragen die we getackeld hebben met JUSTIN:
- Wie is JUSTIN en waar staan we voor?
- Hoe spreken we de doelgroep op de juiste manier aan?
- Hoe zorgen we ervoor dat we opvallen en herkenbaar zijn?
De aanpak
We gingen deze uitdagingen aan door samen met JUSTIN een unieke brand-identiteit te ontwikkelen met de juiste tone-of-voice die young professionals aanspreekt. De nieuwe visual identity vertaalden we naar social posts en videos op Instagram en Google banners. We bereikte young professionals met storytelling (waarin ze zich kunnen identificeren) en zetten vervolgens retargeting om aan te zetten tot actie (call-to-actions).
Iedere stap hebben we samen getackeld: brainstormen over de nieuwe merknaam, reviewen van visuele concepten, schrijven van de juiste teksten, conversie-optimalisatie en social post-designs. Om dit voor elkaar te krijgen, waren er maar liefst 6 verschillende Whello’ers betrokken bij dit project!
Het resultaat
Het was even bikkelen om een geheel nieuwe branding, website en marketingstrategie op te zetten voor JUSTIN. De kroon op onze gezamenlijke inspanning kwam gelukkig redelijk snel.
Het harde werk betaalde zich namelijk terug in een eerste positie in Google op het belangrijkste zoekwoord ‘recruitment bureau Amsterdam‘. Daarnaast realiseerde we een hoge sollicitatiepercentage van 6% op de website. Het gaat JUSTIN voor de wind; binnen 1 jaar openden ze een tweede vestiging in Rotterdam!
Een superfijne samenwerking met de toppers van JUSTIN Recruitment. En voor Whello weer een bevestiging dat co-creatie the way to go is 😉
Nieuwe vestigingen
Positie in Google
Conversie
Een unieke Look & Feel!
Robin Missotten
Marketeer bij JUSTIN Recruitment
“Het fijne van Whello tegenover andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is.”
Reinier Landstra
Digital designer bij Whello
“Samenwerken met JUSTIN Recruitment ging als gesmeerde bliksem en het resultaat mag er zijn. Het is mooi om te zien hoe je door een scherpe merkpositionering een nieuwe doelgroep weet aan te spreken. Veel gelachen ook, niet onbelangrijk.”