Een nieuwe website
voor meerdere locaties
Orthocenter is met bijna 50 praktijken de grootste orthodontieketen van Nederland. Elke praktijk levert kwalitatieve zorg aan iedereen die een mooi gebit wil. Iedere patiënt krijgt een professionele, deskundige en persoonlijke behandeling. Deze warme benadering zorgt ervoor dat patiënten zich in de praktijken thuis voelen.
Dat gevoel ontbrak op de website. Ook werkte de website niet op alle apparaten en browsers. Samen met Orthocenter ontwikkelde Whello een volledig nieuw design dat wél vertrouwen uitstraalt.
Dit project in het kort
- Pixelperfect design voor alle schermformaten
- Eigen locatiepagina voor alle locaties
- Online consult aanvraagmodule
- Meer over Orthocenter
- Meer over Zorgmarketing
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met de marketeers van Orthocenter. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website vast.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Orthocenter aan werkten.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Design
Development
Launch
De uitdaging
De uitdaging was om één overkoepelende website ontwikkelen waar alle praktijken een eigen pagina krijgen en het belangrijkste: waar de patiënt centraal staat.
Tijdens de coronacrisis kwam daar een extra uitdaging bij: een online omgeving bouwen waar patiënten foto’s kunnen aanleveren voor een eerste afspraak op afstand.
Pixel perfect design!
De aanpak
We gingen deze uitdagingen aan door eerst samen met Orthocenter te brainstormen over het overbrengen van de brand-identiteit in het design. Bij het opleveren van de eerste designs zaten we meteen goed: Orthocenter was dik tevreden over de look and feel.
Onze CRO specialisten zorgde ervoor dat bezoekers ook op mobiel verleid worden om contact op te nemen. Een kritische succesfactor!
Stap 2: de marketeers van Orthocenter begeleiden bij het schrijven van SEO-gerichte teksten en starten met de site development. Nadat de website gevuld was met content, startten we met testen en optimaliseren tot het moment dat we live mochten.
Het resultaat
Dankzij de goede samenwerking met Orthocenter hebben we een mooie website opgeleverd, die perfect werkt op alle apparaten. Een nieuw design die ook de basis is voor andere marketinguitingen. Niet alleen wij en Orthocenter waren blij, ook patiënten, zo bleek uit de resultaten. De website werd beter gevonden en vaker bezocht. En nog veel mooier; het conversiepercentage verbeterde naar 1,31% waardoor onze Orthocenter significant meer leads ontvangt!
Organische bezoekers in één jaar
Conversieratio van 0,71% naar 1,33%
Digitale billboards
Lisa Ouweltjes
Content specialist bij Whello
“De samenwerking met Orthocenter verliep soepel. Na de strategiesessie en het neerzetten van de tone-of-voice, konden we lekker doorpakken met de teksten en visuals. Elke keer als ik nu naar de data kijk in Analytics word ik vrolijk.”
Carlo Norder
Projectmanager bij Whello
“De klant had een duidelijke visie voor ogen, maar tegelijkertijd konden we volledig los gaan om een strak en pakkend design te creëren. Een leuk project om aan te werken. We zijn trots op het eindresultaat!”