Een nieuwe website
voor meerdere locaties

Orthocenter is met bijna 50 praktijken de grootste orthodontieketen van Nederland. Elke praktijk levert kwalitatieve zorg aan iedereen die een mooi gebit wil. Iedere patiënt krijgt een professionele, deskundige en persoonlijke behandeling. Deze warme benadering zorgt ervoor dat patiënten zich in de praktijken thuis voelen.

Dat gevoel ontbrak op de website. Ook werkte de website niet op alle apparaten en browsers. Samen met Orthocenter ontwikkelde Whello een volledig nieuw design dat wél vertrouwen uitstraalt.

Dit project in het kort
  • Pixelperfect design voor alle schermformaten
  • Eigen locatiepagina voor alle locaties
  • Online consult aanvraagmodule
  • Meer over Orthocenter
  • Meer over Zorgmarketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met de marketeers van Orthocenter. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website vast. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Orthocenter aan werkten.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

De uitdaging

De uitdaging was om één overkoepelende website ontwikkelen waar alle praktijken een eigen pagina krijgen en het belangrijkste: waar de patiënt centraal staat. 

Tijdens de coronacrisis kwam daar een extra uitdaging bij: een online omgeving bouwen waar patiënten foto’s kunnen aanleveren voor een eerste afspraak op afstand.

Orthocenter-Cases-Nieuwe website

Pixel perfect design!

De aanpak

We gingen deze uitdagingen aan door eerst samen met Orthocenter te brainstormen over het overbrengen van de brand-identiteit in het design. Bij het opleveren van de eerste designs zaten we meteen goed: Orthocenter was dik tevreden over de look and feel.

Met een mobile-first design zorgde we ervoor dat bezoekers ook op mobiel verleid worden om contact op te nemen. Een cruciale succesfactor!

Onze SEO specialist begeleidde het team van Orthocenter bij het schrijven van SEO-gerichte teksten. Nadat de website gevuld was met content, startten we met testen en optimaliseren tot het moment dat we live mochten.

Het resultaat

Dankzij de goede samenwerking met Orthocenter hebben we een mooie website opgeleverd, die perfect werkt op alle apparaten. Een nieuw design die ook de basis is voor andere marketinguitingen. Niet alleen wij en Orthocenter waren blij, ook patiënten, zo bleek uit de resultaten. De website werd beter gevonden en vaker bezocht. En nog veel mooier; het conversiepercentage verbeterde naar 1,33% waardoor onze Orthocenter significant meer leads ontvangt!

Organische bezoekers in één jaar

Conversieratio van 0,71% naar 1,33%

Digitale billboards

Lisa Ouweltjes-Orthocenter

Lisa Ouweltjes
Content specialist bij Whello

“De samenwerking met Orthocenter verliep soepel. Na de strategiesessie en het neerzetten van de tone-of-voice, konden we lekker doorpakken met de teksten en visuals. Elke keer als ik nu naar de data kijk in Analytics word ik vrolijk.”

Carlo Norder
Projectmanager bij Whello

“De klant had een duidelijke visie voor ogen, maar tegelijkertijd konden we volledig los gaan om een strak en pakkend design te creëren. Een leuk project om aan te werken. We zijn trots op het eindresultaat!”

Reinier Landstra ,


    Nieuwe websiteNieuwe webshopIntegratie met toolingUI / UX designCreatieve copywriting


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute