Snel schakelen, snel resultaat
Fast voor Fastned
Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf, met snellaadpalen op de gunstigste plekken van Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Zwitserland. Fastneds doel is 1000 snellaadstations op A-locaties, met uitsluitend stroom van zon en wind. En Whello helpt Fastned lijnrecht op dat doel af te gaan.
Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te vertellen over deze mooie kans. En zoals al in de naam Fastned zit, zijn we snel gegaan bij dit project.
Het doel? €15 miljoen ophalen aan investeringen voor Fastned. Het resultaat: €30 miljoen. Meer dan het dubbele aan investeringen voor dit duurzame initiatief.
Dit project in het kort
- Campagneconcept ontwikkeling
- Conversiekanon van een landingspagina
- Social & Google ads campagne
- Overtuigende e-mailflow
Het proces
Whello gaat als partner naast de klant staan om samen tot de beste strategie te komen. Zo helpen wij mooie merken groeien. Co-creatie noemen we dat. We werken dan ook nauw samen met het team van Fastned. Tijdens de kick-off leggen Whello en Fastned hun gezamenlijke doelen vast. We schetsen een strategie en werken die volgens een stappenplan uit.
Strategie bepalen
Campagneconcept maken
Landingspagina ontwikkelen
E-mailflow opzetten
Campagne opschalen
De uitdaging
Aan ons de taak om een campagneconcept neer te zetten dat investeerders naar Fastned trekt. Dit duurzame bedrijf heeft een prachtig verhaal en biedt een stabiel rendement. We zetten dat neer in korte video’s, heldere banners en een goede landingspagina.
De aanpak
Vanwege de korte tijd ging het proces van Fastned nog sneller dan anders.
- Het creatieve team ging aan de slag met een overtuigende campagne waarin verschillende USP’s werden getest.
- Onze developers zette razendsnel een bijbehorende landingspagina neer.
- Onze copywriter en marketing automation specialist werkten samen aan een sterke e-mailflow.
Een mooie samenwerking tussen verschillende teams.
Het resultaat
Binnen 2 weken na het eerste contact tussen Whello en Fastned zijn de campagne en de landingspagina gelanceerd. Fastned is te zien op banners, in digitale ads en op YouTube. De visuals en de contentteksten zijn een razend succes. Het concept van Fastneds obligaties vonkt over het net. Fastned haalt uiteindelijk €30 miljoen op. Dat is ruim twee keer zo veel investeringen dan het gestelde doel van €15 miljoen.
Rafael da Costa Guimaraes
Growth marketeer bij Whello
“Whello gelooft in Fastned als mooi merk, en Fastned gelooft in Whello als marketingpartner. Samen kom je dan heel ver. Fastned is steengoed van zichzelf en investeren in de energietransitie is populair. Wij hebben het door een paar handige zetten de juiste kant op gestuurd. En met vlammend succes. Er knetterde letterlijk een golf van elektriciteit door deze samenwerking heen.”