Internationale campagnes
voor een SaaS scale-up

MobieTrain is een mobile learning platform. Hiermee houden bedrijven hun medewerkers up-to-date in korte trainingen van 5 minuten op de smartphone. De klantenkring van MobieTrain bestaat onder andere uit BMW, Vans, Timberland en de gemeente Rotterdam.

Het product zit echter in een nichemarkt, waardoor het een uitdaging is om organisaties bewust te maken van deze nieuwe manier van leren. Whello kreeg dan ook de taak om de juiste doelgroep aan te spreken. En dat lukte: we creëerde een stabiele leadgeneratie en MobieTrain slaagde er in zijn omzet te verviervoudigen!

Dit project in het kort
  • Learnings uit lokale campagnes
  • Opschalen naar internationale campagnes
  • Hubspot implementatie, email flows en dashboarding
  • Meer over MobieTrain
  • Meer over SaaS marketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van het marketingtraject vast. Want resultaat begint met het opstellen van harde doelstellingen. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met het team van MobieTrain aan werkten. 

Whello Opdracht

Brainstormsessies

Whello Strategie Concept

Personas & strategie

Whello Design

Campagne funnel opzet

Experimenteren & learnings

Whello Launch

Campagne opschalen

De uitdaging

Microlearning is een niche: de doelgroep bestaat uit bedrijven met 200+ medewerkers die op zoek zijn naar trainingsmogelijkheden. Hoe kunnen we door marketing een stabiele leadgeneratie stroom creëren?

De strategie bestaat uit een stukje awareness om microlearning bekend te maken en de boodschap bij de juiste personen te krijgen (HR managers, innovation managers etc.). Vervolgens moet je de doelgroep zien warm te houden zodat je er bij bent als de beslissing valt. Dus van awareness en consideration naar decision 🚀

De aanpak

We hebben ingezet op een marketing funnel aanpak. De doelgroep inspireren (awareness), overtuigen (consideration) en activeren (decision). Na verschillende experimenten creëerde we uit de learnings een mooie marketing funnel. Het succes van MobieTrain in a nutschell:

  • Awareness: Ebook & whitepaper download campagnes op Linkedin met relevante content per branche (zoals de ‘retail industry’)
  • Consideration: Video ads met retail user-cases en een Google ads campagne gericht op relevante zoekwoorden
  • Decision: Marketing automation flow (emails) met relevante retail content om leads engaged te houden

Deze marketing aanpak gold als een blueprint voor de internationale campagnes. Uit de internationale Google Ads campagne haalde we waardevolle data en konden we snel identificeren in welke landen het meeste animo was voor dit product. Naast de Benelux draaien er nu succesvolle internationale marketing funnel campagnes.

Het resultaat

Het resultaat van onze marketing aanpak kan je opdelen in MQL’s (marketing qualified leads), SQL’s (sales qualified leads) en nieuwe deals.

  • MQL’s: Het aantal downloads (whitepapers en Ebooks) steeg van niets naar honderden per maand
  • SQL’s: Het aantal demo aanvragen steeg met 350%
  • Deals: De omzet verviervoudigde in 2020

De enorme groei maakte dit SaaS bedrijf een interessante investeringsobject. MobieTrain haalde vier miljoen euro op in een investeringsronde. Met de nieuwe kapitaalronde trekt de scale-up de nodige middelen aan om internationaal verder te groeien. Als dat geen reden voor een feestje is, dan weten we het ook niet meer! 🎉

Demo aanvragen

Jaaromzet

Nasser al Kamouchi
Marketing strateeg bij Whello

“Vanaf het moment dat we de samenwerking startte met Mobietrain hebben we ingezet op een groei-mindset. Ideeën verzamelen, experimenteren, leren en opschalen. Dat gaat met vallen opstaan, maar uiteindelijk staat er dan een marketing basis waar je op kunt voortbouwen.”

Laurent Van Brussel
Marketing manager bij Mobietrain

“Graag willen we jullie bedanken voor onze samenwerking en de projecten die hebben bijgedragen tot onze groei.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute