‘Zorg goed voor elkaar’ campagne
voor het BovenIJ

Het BovenIJ ziekenhuis is al 35 jaar een instituut in Amsterdam-Noord. Nadat ze een rebranding hebben doorgevoerd, schakelt het BovenIJ ons in voor een verbindende lokale campagne.

Ons team vertaalde deze nieuwe propositie door naar campagnes voor patiënten en doorverwijzers. Zo komt het BovenIJ op de kaart te staan als persoonlijk, verbindend en ondernemend ziekenhuis in Amsterdam.

Dit project in het kort
  • Doorvertaling nieuwe propositie
  • Design banners en short copy
  • Social & DOOH campagnes
  • Meer over Zorg marketing

Het proces

Mooie dingen maken we samen. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van het BovenIJ ziekenhuis. Zij hadden zelf al een rebranding opgetuigd. Hun vorige huisstijl was maar liefst 35 jaar oud, dus hoog tijd voor een frisse nieuwe stijl met verfrissende campagnes.

Whello Opdracht

Branding doorvertalen

Whello Strategie Concept

Creative copywriting

Campagne concept

Whello Design

Campagne inrichten

Whello Launch

Campagne live!

De uitdaging

Aan het campagneteam van Whello de uitdaging om de vernieuwde branding door te vertalen naar campagnes waarin het persoonlijke, verbindende en ondernemende karakter van het BovenIJ ziekenhuis goed naar voren komt. Met lokale targeting spreken we precies de juiste doelgroep aan. Via DOOH-uitingen – wat staat voor Digital Out of Home (digitale advertentieborden) – laten we het BovenIJ zien aan heel Amsterdam-Noord.

De aanpak

We starten met een analyse van het vernieuwde merk BovenIJ. Wie zijn zij, en waar staan zij voor? En wat zijn hun kernwaarden? We sluiten onze uitingsvormen daar op aan en kiezen voor pakkende social content en dynamische DOOH-uitingen.

Onze creative copywriter Dieuwertje en art director Reinier laten de campagnes naadloos aansluiten bij de rebranding van het ziekenhuis. De copywriter schrijft teksten op basis van interviews met patiënten en medewerkers. Daaruit haalt ze slogans die de waarden van het BovenIJ duidelijk neerzetten. De mooiste short copy komt daarbij boven water. De designer ontwerpt vervolgens artwork dat precies past bij het merk BovenIJ.

Het resultaat

We zijn er ondersteboven van, en het BovenIJ ziekenhuis ook – zo goed werkt deze campagne. Het resultaat zie je niet alleen via social ads, maar ook op verschillende digitale schermen in Amsterdam-Noord en in het ziekenhuis zelf. De campagne krijgt veel positieve reacties op social media van lokale buurtbewoners. En voor die verbinding en betrokkenheid, daar deden we het uiteindelijk voor.

Dieuwertje Rijlaarsdam
Copywriter bij Whello

“Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis beter je verhaal vertellen dan via je eigen patiënten en medewerkers? Hun quotes gecombineerd met lokale uitingen maken deze campagne sympathiek en krachtig.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute