‘Zorg goed voor elkaar’ campagne
voor het BovenIJ
Het BovenIJ ziekenhuis is al 35 jaar een instituut in Amsterdam-Noord. Nadat ze een rebranding hebben doorgevoerd, schakelt het BovenIJ ons in voor een verbindende lokale campagne.
Ons team vertaalde deze nieuwe propositie door naar campagnes voor patiënten en doorverwijzers. Zo komt het BovenIJ op de kaart te staan als persoonlijk, verbindend en ondernemend ziekenhuis in Amsterdam.
Dit project in het kort
- Doorvertaling nieuwe propositie
- Design banners en short copy
- Social & DOOH campagnes
- Meer over Zorg marketing
Het proces
Mooie dingen maken we samen. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met het team van het BovenIJ ziekenhuis. Zij hadden zelf al een rebranding opgetuigd. Hun vorige huisstijl was maar liefst 35 jaar oud, dus hoog tijd voor een frisse nieuwe stijl met verfrissende campagnes.

Branding doorvertalen

Creative copywriting

Campagne concept

Campagne inrichten

Campagne live!
De uitdaging
Aan het campagneteam van Whello de uitdaging om de vernieuwde branding door te vertalen naar campagnes waarin het persoonlijke, verbindende en ondernemende karakter van het BovenIJ ziekenhuis goed naar voren komt. Met lokale targeting spreken we precies de juiste doelgroep aan. Via DOOH-uitingen – wat staat voor Digital Out of Home (digitale advertentieborden) – laten we het BovenIJ zien aan heel Amsterdam-Noord.


De aanpak
We starten met een analyse van het vernieuwde merk BovenIJ. Wie zijn zij, en waar staan zij voor? En wat zijn hun kernwaarden? We sluiten onze uitingsvormen daar op aan en kiezen voor pakkende social content en dynamische DOOH-uitingen.
Onze creative copywriter Dieuwertje en art director Reinier laten de campagnes naadloos aansluiten bij de rebranding van het ziekenhuis. De copywriter schrijft teksten op basis van interviews met patiënten en medewerkers. Daaruit haalt ze slogans die de waarden van het BovenIJ duidelijk neerzetten. De mooiste short copy komt daarbij boven water. De designer ontwerpt vervolgens artwork dat precies past bij het merk BovenIJ.
Het resultaat
We zijn er ondersteboven van, en het BovenIJ ziekenhuis ook – zo goed werkt deze campagne. Het resultaat zie je niet alleen via social ads, maar ook op verschillende digitale schermen in Amsterdam-Noord en in het ziekenhuis zelf. De campagne krijgt veel positieve reacties op social media van lokale buurtbewoners. En voor die verbinding en betrokkenheid, daar deden we het uiteindelijk voor.


Dieuwertje Rijlaarsdam
Copywriter bij Whello
“Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis beter je verhaal vertellen dan via je eigen patiënten en medewerkers? Hun quotes gecombineerd met lokale uitingen maken deze campagne sympathiek en krachtig.”