Je wilt online sterk aanwezig zijn en je klanten aantrekken, maar ga je zelf aan de slag of wil je de online marketing uitbesteden? Je wilt immers voorop lopen en de oneindige online mogelijkheden met beide handen aangrijpen.

Tegelijkertijd ben je volop bezig met je dagelijks bedrijfsactiviteiten. Je staat daarom voor een belangrijke keuze: wordt het in-house gehouden of is het uitbesteden van de online marketing toch een stuk effectiever? We geven je 10 redenen waarom het uitbesteden van online marketing een effectieve investering kan zijn.

  • Voordat we je de 10 redenen geven om je online marketing uit te besteden, willen we je dit meegeven: Succesvol zijn online, werkt alleen als er voldoende betrokkenheid is vanuit je organisatie.
  • Kies je ervoor om je online marketing uit te besteden? Zorg er dan altijd voor dat er tenminste één persoon binnen je organisatie de tijd heeft om continue input te geven, meedenkt, strategie bepaalt en verantwoordelijk is voor de resultaten (dus je marketing over de schutting gooien en verwachten dat het allemaal goedkomt, werkt vaak niet).

 

1. Expertise

Een effectieve online marketing campagne vereist diepgaande kennis over een groot aantal vraagstukken, waaronder SEO, content marketing, sociale media en online adverteren. Omdat vergaande deskundigheid van cruciaal belang is, zijn de meest succesvolle campagnes vrijwel altijd ontwikkeld door een groep specialisten, in plaats van een individu. Het uitbesteden van de online marketing betekent een heel team van specialisten die voor jou aan de slag gaan.

2. Specifieke marketingtools

De beste tools voor online marketing, betaalde advertentiecampagnes en Google analyses zoals SEO tools, zijn over het algemeen te duur voor kleine en middelgrote bedrijven. Voor gespecialiseerde online marketing bureaus is het beschikken over dergelijks tools echter een absolute must. Zij hebben alle benodigdheden voor jouw campagnes in huis.

3. Een ander perspectief

Het binnenhalen van een extern online marketing bureau zorgt voor waardevolle en onpartijdige feedback. Een frisse blik, een ander perspectief. En daardoor een gezonde dosis inspiratie voor jouw organisatie.

4. Kostenefficiënt

Een volledig gespecialiseerd team kan vaak voor een lager budget worden ingeschakeld als een fulltime medewerker. Bovendien haal je zo meerdere disciplines in huis.

5. Ervaring

Gespecialiseerde SEO en Ads bureaus hebben doorgaans vergaande ervaring in verschillende branches. Waardevolle ervaring die juist voor jouw niche onontbeerlijk kan zijn.

6. Meetbare resultaten

Het voordeel van online marketing is dat de resultaten volledig meetbaar zijn. Hierdoor weet je precies hoe elke euro zich terugverdient. Door vooraf afspraken te maken over de beoogde ROI, kun je nooit de plank misslaan.

7. Continuïteit

Starten met een effectief online marketing plan is al geen eenvoudige opgave, laat staan het onderhouden van een succesvol online marketing beleid. Online marketing bureaus doen niets anders en zijn gericht op het wel adequaat onderhouden van jouw SEO en Adwords campagnes. De controle-taak ligt bij jou, en de verantwoordelijkheid bij het bureau. Samen zorg je voor continuïteit in je online marketing acties.

8. Lastenverlichting

Door je online marketing uit te besteden kunnen jij en je werknemers zich richten op de eigen kerntaken. Zo doet iedereen waar die goed in is.

9. Schaalbaarheid

Succesvolle marketing campagnes kunnen eenvoudig in omvang worden uitgebreid, zonder daar veel meer voor hoeven te betalen. Als een campagne eenmaal efficiënt is ingericht, betaalt elke euro zich dubbel terug.

10. Snelheid

Online marketeers kennen hun vak als geen ander. Hierdoor kan snel worden geschakeld en kan jouw online marketing plan binnen korte tijd naar een hoger plan worden getild.

Tips om je marketing te organiseren?

 

Wil jij je online marketing naar een next level brengen? Whello bestaat uit een team van specialisten, die gezamenlijk voor je aan de slag gaan. Neem snel contact op met één van onze online experts.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute