Zit jij te denken aan een carrière als online marketeer bij een marketingbureau zoals Whello? Heb dan oog voor een aantal belangrijke eigenschappen. Deze zul je namelijk als online marketeer dagelijks nodig hebben op de werkvloer. Er bestaat geen ideaalplaatje van een online markeer, maar beheers je de onderstaande eigenschappen dan is de kans groot dat je online topper wordt.

1.   Samenwerken

Als online marketeer zul je vaak samen gaan werken met verschillende specialisten. Hierbij is het belangrijk dat elke specialist op dezelfde lijn zit, rondom de activiteiten voor het project. Dit is alleen mogelijk wanneer er een goede samenwerking plaats vindt. Luisteren en communiceren met je directe collega’s is dus erg belangrijk.

Naast collega’s heb je natuurlijk ook regelmatig contact met klanten. Ook dit is een samenwerking, waarbij er goed geluisterd moet worden naar wensen en behoeften. Daarnaast zul je naar de klant communiceren wat je gaat doen en wat de resultaten zijn. Door een goede samenwerking met de klant kan onduidelijkheid worden voorkomen. Jullie willen immers hetzelfde doel behalen: het beste resultaat voor de klant!

2.   Analytisch vermogen

Als online marketeer krijg je elke dag te maken met data. Jouw taak is om de relevante data te analyseren en inzichtelijk te maken, zodat het duidelijk wordt wat het gedrag is van de website bezoekers en hoe de campagnes presteren.

Met deze inzichten kun je dan aan de slag en bijvoorbeeld de website en campagnes optimaliseren. Doordat een online marketeer veel te maken krijgt met een bulk aan data, is het belangrijk om de eigenschap analytisch vermogen te beheersen.

3.   Nieuwsgierigheid

De belangrijke kanalen van een online marketeer zoals Google en LinkedIn zijn dagelijks bezig met veranderingen aan het platform. Daarom is het belangrijk dat een online marketeer nieuwsgierig is naar elke ontwikkeling in het vakgebied.  Dit vraagt dus naar een betrokken en nieuwsgierig karakter. Een online marketeer moet altijd op de hoogte zijn van de laatste trends en is altijd opzoek naar een manier om zichzelf te ontwikkelen. Geen zin om dagelijks online marketing blogs en nieuwsbrieven te lezen? Dan is dit vak niet geschikt voor jou.

Onze leestips?

  • Emerce
  • Adformatie
  • Frankwatching
  • Volg de beste marketing gurus via hun socials

4.   Resultaatgerichtheid

Als online markeer stel jij doelen in die je wil en moet halen binnen een bepaalde periode. Als marketeer moet je dus echt een kick krijgen van het behalen van je kpi’s. Voorbeelden hiervan zijn een hoger conversieratio of meer bezoekers op een website. Het is belangrijk als online marketeer dat je resultaatgericht te werk gaat en dagelijks controleert of de doelen haalbaar zijn voor de periode. Je moet elke dag gebrand zijn om de gewenste resultaten daadwerkelijk te behalen.

5.   Strategisch denken

Een online marketeer zal geregeld een strategisch plannen moeten opstellen voor diverse vraagstukken. Je zet niet zomaar een online campagne op, maar bedenkt strategisch welk doel je daarmee wil behalen. Het is belangrijk dat jij voor elk project een strategisch plan opzet, waarbij elk doel per ‘funnel’ wordt bepaald. Het is dus bij elke stap die je zet als online marketeer belangrijk je af te vragen waarom je deze actie uitvoert en wat het gaat opleveren.

Naast deze eigenschappen is het natuurlijk zeer handig als je al een achtergrond hebt in de marketing door bijvoorbeeld het afronden van een online marketing opleiding.

Word je helemaal enthousiast en wil je graag bij een online marketing bureau werken? Bekijk onze online marketing vacatures!

Of wil je verder lezen? Lees dan ook onze blog over de eerste 100 dagen als marketing manager.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute