Een full-service marketing aanpak voor
een gegarandeerde parkeerplek
Al sinds 2018 werkt het Whello team samen met de mannen van Vicky om een nieuwe generatie parkeerapp, voorzien van innovatieve features en een exclusief parkeernetwerk te lanceren in Amsterdam.
Binnen de Vicky community creëren particulieren, hotels en bedrijven een exclusief aanbod door hun vrije of ongebruikte parkeerplaatsen te verhuren. Door niet toegankelijke parkeerplekken aan te bieden, maken we efficiënter gebruik van de beperkte ruimte in grote steden. Dat maakt VICKY uniek.
Dit project in het kort
- Full service marketing aanpak
- PR strategie
- Webdesign & development
- Meer over Vicky
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met de oprichters en eigenaren van Vicky. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website en het marketingtraject vast.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Vicky aan werkten.
Samen brainstormen
Strategie & Concept
Design & marketing opzet
Development
Launch & optimalisatie
De uitdaging
Het gebeurd niet vaak dat we als marketingbureau al bij het begin van een onderneming aan tafel mogen zitten. Doordat Vicky er al vroeg bij was hebben we het startende bedrijf, van een veelbelovend concept, kunnen helpen groeien naar een merk met voeten aan de grond in Amsterdam. Tijdens deze samenwerking hebben we Vicky geholpen met het overtuigen van investeerders, de PR en SEO strategie, campagne en een website.
De aanpak
Onze samenwerking met Vicky bewijst dat je niet direct tonnen aan marketingbudget nodig hebt om een nieuw concept te lanceren. Door eerst een eenvoudige maar sterke website en huisstijl te ontwikkelen, konden we Vicky helpen om investeerders te overtuigen van de potentie van het concept. In de volgende stappen konden we de website steeds een stukje verder uitbouwen terwijl we begonnen met het ontwikkelen van een PR-strategie en campagne-opzet.
Een cruciaal onderdeel van onze aanpak was het optimaliseren van lokale SEO via Google My Business (GMB), waardoor Vicky opviel in zoekresultaten. Op deze manier konden we in elke stap van het proces meegroeien.
Het resultaat
Mede dankzij Whello heeft Vicky een succesvolle investeringsronde gekend, waarna we gezamenlijk verder hebben kunnen bouwen aan het merk. Via social campagnes hebben we in korte tijd na de lancering de eerste 50k gebruikers van de app gerealiseerd. Onze PR-strategie leidde daarnaast tot media-aandacht van diverse kanalen zoals het Parool.
Bovendien heeft onze SEO-strategie geleid tot een nominatie voor de European Search Awards 2023, met een stijging van 394% in GMB-bezoekers en 215% in websitebezoekers. Een succesvolle lancering, maar ook pas het begin van de samenwerking!
Downloads
PR publicaties
Reinier Landstra
Lead designer bij Whello
“De samenwerking met de jongens van Vicky verliep soepel. Na de strategiesessie en het neerzetten van de tone-of-voice, konden we lekker doorpakken met de teksten en visuals. Met elkaar hebben we een mooie website en campagne opgeleverd waar we trots op mogen zijn!”
Sander Kok
Oprichter bij Vicky
“Goed meedenkende marketeers die ons voorzien in alle facetten van de online marketing.” – Google review