Een full-service marketing aanpak voor
een gegarandeerde parkeerplek

Al sinds 2018 werkt het Whello team samen met de mannen van Vicky om een nieuwe generatie parkeerapp, voorzien van innovatieve features en een exclusief parkeernetwerk te lanceren in Amsterdam.

Binnen de Vicky community creëren particulieren, hotels en bedrijven een exclusief aanbod door hun vrije of ongebruikte parkeerplaatsen te verhuren. Door niet toegankelijke parkeerplekken aan te bieden, maken we efficiënter gebruik van de beperkte ruimte in grote steden. Dat maakt VICKY uniek.

Dit project in het kort
  • Full service marketing aanpak
  • PR strategie
  • Webdesign & development
  • Meer over Vicky

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. We werkten dan ook nauw samen met de oprichters en eigenaren van Vicky. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van de website en het marketingtraject vast. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met Vicky aan werkten.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design & marketing opzet

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch & optimalisatie

De uitdaging

Het gebeurd niet vaak dat we als marketingbureau al bij het begin van een onderneming aan tafel mogen zitten. Doordat Vicky er al vroeg bij was hebben we het startende bedrijf, van een veelbelovend concept, kunnen helpen groeien naar een merk met voeten aan de grond in Amsterdam. Tijdens deze samenwerking hebben we Vicky geholpen met het overtuigen van investeerders, de pr strategie, een website en de eerste marktingstappen.

De aanpak

Onze samenwerking met Vicky bewijst dat je niet direct tonnen aan marketingbudget nodig hebt om een nieuw concept te lanceren. Door eerst een eenvoudige website en huisstijl te ontwikkelen konden we Vicky helpen om investeerders te overtuigen van de potentie van het concept. In de volgende stappen konden we de website steeds een stukje verder uitbouwen terwijl we begonnen met het ontwikkelen van een PR strategie en campagne opzet. Op deze manier konden we in elke stap van het proces meegroeien.

Het resultaat

Mede dankzij Whello heeft Vicky een succesvolle investeringsronde gekend waarnaar we gezamenlijk verder hebben kunnen bouwen aan het merk. Via social campagnes hebben we in korte tijd na de lancering de eerste 50k gebruikers van de app gerealiseerd. Onze PR strategie leidde daarnaast tot media aandacht van diverse kanalen zoals het Parool. Een succesvolle lancering, maar ook pas het begin van de samenwerking!

Downloads

PR publicaties

Reinier Landstra
Lead designer bij Whello

“De samenwerking met de jongens van Vicky verliep soepel. Na de strategiesessie en het neerzetten van de tone-of-voice, konden we lekker doorpakken met de teksten en visuals. Met elkaar hebben we een mooie website en campagne opgeleverd waar we trots op mogen zijn!”

Sander Kok
Oprichter bij Vicky

“Goed meedenkende marketeers die ons voorzien in alle facetten van de online marketing.” – Google review

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute