“Think global, act local” strategie
voor een SaaS scale-up

Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. Dankzij realtime informatie over vruchtbaarheid, gezondheid, voeding en locatie weet een boer precies welke koe wanneer aandacht nodig heeft. CowManager bespaart de boer onnodige medische kosten en verbetert de gezondheid en melkproductie van de koeien.

De internationale ambitie van CowManager werd gedreven door de positieve feedback van boeren en het winnen van verschillende innovatie awards. Supergaaf dat Whello de opdracht kreeg om de (marketing)ambities van dit mooie merk waar te maken!

Dit project in het kort
  • ‘Think global, act local’ strategie
  • Video en content met lokale herkenbaarheid
  • Opzetten workflow en strategie per land
  • Van campagnes naar lead nurturing
  • Meer over CowManager
  • Meer over SaaS marketing

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelen en opbouw van het marketingtraject vast. Want resultaat begint met het opstellen van harde doelstellingen. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met het team van CowManager aan werkten. 

Whello Opdracht

Brainstormsessie

Whello Strategie Concept

Personas & strategie

Whello Design

Campagne funnel per land

Experimenteren

Whello Launch

Campagnes opschalen

De uitdaging

CowManager’s bewezen track-record zorgde voor een natuurlijke groei. De ambities waren echter hoger dan dat. Er werd een budget vrijgemaakt om flink te investeren in marketingactiviteiten. Echter, buiten een website en fysieke marketing om, stond er nog geen digitale marketing infrastructuur. De uitdaging zat ‘m dus vooral in het opzetten van de basis. Denk aan het opzetten van data tracking, dashboards, advertentieaccounts en het uitvoeren van marketing analyses.

Daarnaast was de content een uitdaging. Het (voornamelijk Nederlandse) beeldmateriaal was niet herkenbaar voor een Amerikaanse melkveehouder. Sterker nog, zelfs niet voor een Duitse boer.

De aanpak

We zijn direct met onze dataspecialist gestart om het CowManager team te helpen met de data infrastructuur. Want zonder data zijn er geen learnings en kunnen we niet opschalen.

Na verschillende campagne-experimenten in Nederland creëerde we uit de learnings een mooie marketing funnel die we internationaal konden uitrollen. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het lokaal maken van de content (herkenbaar beeld en lokale taal).

  • Awareness (inspireren): Videocampagne met lokale voice-over op social media
  • Consideration (overtuigen): Remarketing met testimonials van lokale boeren
  • Decision (activeren): Conversie-optimalisatie van de website en marketing automation flows in Salesforce

Deze marketing aanpak gold als een blueprint voor de internationale expansie. Met een bewezen workflow per land konden we de VS, Duitsland en later ook Australië en Nieuw-Zeeland veroveren.

Het resultaat

CowManager is een doorslaand succes. Met unieke functie releases als ‘Find my cow‘ zet CowManager zichzelf op de kaart in de agrarische wereld. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien. Hoe gaaf is dat? 😁

De succesfactor in onze campagnes? De promovideo’s gecreëerd door ons videolabel SKIPP sloegen enorm aan. Dit samen met de testimonials van lokale tevreden boeren zorgde voor een flinke groei van het aantal leads. Door het steeds dupliceren van deze winnende marketing formule per nieuw land, groeit CowManager gestaag door 📈

landen veroverd

aantal leads

Myrthe Kuipers
Growth marketeer bij Whello

“Het was leuk om te zien dat de internationale local strategie aansloeg en resultaat opleverde. Marketing gaat vaak toch vooral om herkenbaarheid. Het bekijken of lezen van een echt verhaal kan een prospect inspireren en overtuigen.”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Mooie merken aan het woord

Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

Kitty - Scienta

Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

Marijn - Leger des Heils

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute