Jongeren bereiken voor
een nieuw werkplatform
Horecaondernemers gebruiken L1NDA al jaren om personeel in te roosteren via een op maat ingesteld rooster. Om ze nog beter te bedienen, introduceerde L1NDA het platform L1NDA Connect. Via dit platform helpt L1NDA horecazaken om freelance jongeren te vinden voor het invullen van openstaande diensten. Dit kan alleen als beschikbaar personeel zich ook aanbiedt via dit platform. Daarom vroegen ze Whello mee te helpen om zoveel mogelijk jongeren te overtuigen om zich aan te melden.
Dit project in het kort
- Jongeren bereiken voor een nieuw werkplatform
- Inspireren door reviews van gebruikers
- Overtuigen door echte shifts te tonen
- Meer over L1NDA Connect
- Meer over Recruitment marketing
Het proces
Om een passende campagne te ontwikkelen, werkten we nauw samen met de marketeers van L1NDA Connect. Co-creatie is key, vinden wij bij Whello. We trapten het project af met een gezamenlijke conceptsessie. Met elkaar beoordeelden we of het doel gerechtvaardigd was en hoe we nog meer kansen konden benutten.
Daarna doorliepen we samen verschillende fases tot de lancering van de campagne.
Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Samen brainstormen
Strategie & Concepten
Creatie advertenties
Live & A/B testen
Optimaliseren
De uitdaging
De uitdaging zat ‘m in het triggeren van de doelgroep om zich aan te melden voor het werkplatform L1NDA Connect. Waar liggen de interesses van deze doelgroep en hoe koppelen we dat aan L1NDA Connect?
De aanpak
Samen met L1NDA Connect organiseerden we een creatieve sessie om te brainstormen over hoe en waar we de doelgroep het beste konden aanspreken. Met die input ontwikkelden we een slimme marketingstrategie, beeldmateriaal en een video om de doelgroep op de juiste momenten te bereiken. Vervolgens gingen we aan de slag met het opstellen van een campagne die bestond uit 3 fases: awareness, consideration en conversion.
Het resultaat
Dat we de jongere doelgroep wisten te bereiken, blijkt wel uit de resultaten. Via de social campagnes haalden we duizenden nieuwe aanmeldingen per maand binnen voor het platform. En die aanmeldingen blijven groeien. Inmiddels werken veel horecazaken dus met invalkrachten via L1NDA Connect. Kortom, blije ondernemers, blije jongeren en ook L1NDA Connect is meer dan blij. Al met al een mooi succes dus!
Nieuwe maandelijkse aanmeldingen
de hele funnel gedekt
Lennard van Garderen
Social Advertising Specialist bij Whello
“Samen met het L1NDA team dit nieuwe platform in de markt zetten was gaaf. De gehele digitale infrastructuur moest opgezet worden. Van landing pages en video tot Instagram campagnes. Het meetbaar maken van de app downloads én app gebruik was een uitdaging, maar nu kunnen we sturen op resultaat en verder doorgroeien.”