Jongeren bereiken voor
een nieuw werkplatform

Horecaondernemers gebruiken L1NDA al jaren om personeel in te roosteren via een op maat ingesteld rooster. Om ze nog beter te bedienen, introduceerde L1NDA het platform L1NDA Connect. Via dit platform helpt ze horecazaken om uitzendkrachten te vinden voor het invullen van openstaande diensten. Dit kan alleen als beschikbare kandidaten zich ook aanbieden via dit platform. Daarom vroegen ze Whello mee te helpen om zoveel mogelijk jongeren te werven.

Dit project in het kort

Het proces

Om een passende campagne te ontwikkelen, werkten we nauw samen met de marketeers van L1NDA Connect. Co-creatie is key, vinden wij bij Whello. We trapten het project af met een gezamenlijke conceptsessie. Met elkaar beoordeelden we of het doel gerechtvaardigd was en hoe we nog meer kansen konden benutten. 

Daarna doorliepen we samen verschillende fases tot de lancering van de campagne.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concepten

Creatie advertenties

Live & A/B testen

Optimaliseren

De uitdaging

De uitdaging zat ‘m in het triggeren van de doelgroep om zich aan te melden voor het werkplatform L1NDA Connect. Waar liggen de interesses van deze doelgroep en hoe koppelen we dat aan L1NDA Connect?

L1NDA Connect-Social Advertising

De aanpak

Samen met L1NDA Connect organiseerden we een creatieve sessie om te brainstormen over wat jongeren drijft en hoe ze konden activeren. Belangrijkste drijfveren voor jongeren zijn; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed inkomen.

Met die input ontwikkelden we een marketingstrategie, beeldmateriaal en een video om de doelgroep op de juiste momenten te bereiken. Vervolgens gingen we aan de slag met het opstellen van een campagne die bestond uit 3 fases: awareness, consideration en decision. Prikkelen met video en overtuigen door echte gebruikersverhalen en actuele openstaande shifts

Het resultaat

Dat we de jongere doelgroep wisten te bereiken, blijkt wel uit de resultaten. Via de social campagnes haalden we duizenden nieuwe aanmeldingen per maand binnen voor het platform. En die aanmeldingen blijven groeien. Inmiddels werken veel horecazaken dus met invalkrachten via L1NDA Connect. Kortom, blije ondernemers, blije jongeren en ook opdrachtgever L1NDA Connect is meer dan blij!

Nieuwe maandelijkse aanmeldingen

Hoog conversiepercentage

de hele funnel gedekt

Lennard van Garderen
Social Advertising Specialist bij Whello

“Samen met het L1NDA team dit nieuwe platform in de markt zetten was gaaf. De gehele digitale infrastructuur moest opgezet worden. Van landing pages en video tot Instagram campagnes. Het meetbaar maken van de app downloads én app gebruik was een uitdaging, maar nu kunnen we sturen op resultaat en verder doorgroeien.”

Merel Kloots
Marketing Manager bij L1NDA Connect

“Onze ervaring is dat het Whello team een stap extra doet en investeert in de relatie. We zijn te spreken over de goede start. Dit kan natuurlijk alleen maar beter gaan in de toekomst. Nogmaals bedankt en gaan lekker doorpakken!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.8 / 5

Onze blije klanten aan het woord

Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

Daniel - Keesing Technologies

Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

Ruud Weekers - Arend Auto

Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

Robin - Antenna Groep

Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

Koen Gijzel - Koentact

Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

Sander Kok - Vicky

Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

Mirco Pruyser - BP College

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Daniela Fantaziu - Top Employers Institute