Jongeren bereiken voor
een nieuw werkplatform
Horecaondernemers gebruiken L1NDA al jaren om personeel in te roosteren via een op maat ingesteld rooster. Om ze nog beter te bedienen, introduceerde L1NDA het platform L1NDA Connect. Via dit platform helpt ze horecazaken om uitzendkrachten te vinden voor het invullen van openstaande diensten. Dit kan alleen als beschikbare kandidaten zich ook aanbieden via dit platform. Daarom vroegen ze Whello mee te helpen om zoveel mogelijk jongeren te werven.
Dit project in het kort
- Jongeren werven voor het platform
- Social campagnes met veel A/B-testen
- Meer over L1NDA
- Meer over Recruitment marketing
Het proces
Om een passende campagne te ontwikkelen, werkten we nauw samen met de marketeers van L1NDA Connect. Co-creatie is key, vinden wij bij Whello. We trapten het project af met een gezamenlijke conceptsessie. Met elkaar beoordeelden we of het doel gerechtvaardigd was en hoe we nog meer kansen konden benutten.
Daarna doorliepen we samen verschillende fases tot de lancering van de campagne.
Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Samen brainstormen
Strategie & Concepten
Creatie advertenties
Live & A/B testen
Optimaliseren
De uitdaging
De uitdaging zat ‘m in het triggeren van de doelgroep om zich aan te melden voor het werkplatform L1NDA Connect. Waar liggen de interesses van deze doelgroep en hoe koppelen we dat aan L1NDA Connect?
De aanpak
Samen met L1NDA organiseerden we een creatieve sessie om te brainstormen over wat jongeren drijft en hoe ze konden activeren. Belangrijkste drijfveren voor jongeren zijn; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed inkomen.
Met die input ontwikkelden we een marketingstrategie, beeldmateriaal en een video om de doelgroep op de juiste momenten te bereiken. Vervolgens gingen we aan de slag met het opstellen van een campagne die bestond uit 3 fases: awareness, consideration en decision. Prikkelen met video en overtuigen door echte gebruikersverhalen en actuele openstaande shifts.
Het resultaat
Dat we de jongere doelgroep wisten te bereiken, blijkt wel uit de resultaten. Via de social campagnes haalden we duizenden nieuwe aanmeldingen per maand binnen voor het platform. En die aanmeldingen blijven groeien. Inmiddels werken veel horecazaken dus met invalkrachten via L1NDA Connect. Kortom, blije ondernemers, blije jongeren en ook opdrachtgever L1NDA is meer dan blij!
Nieuwe maandelijkse aanmeldingen
Hoog conversiepercentage
de hele funnel gedekt
Lennard van Garderen
Social Advertising Specialist bij Whello
“Samen met het L1NDA team dit nieuwe platform in de markt zetten was gaaf. De gehele digitale infrastructuur moest opgezet worden. Van landing pages en video tot Instagram campagnes. Het meetbaar maken van de app downloads én app gebruik was een uitdaging, maar nu kunnen we sturen op resultaat en verder doorgroeien.”
Merel Kloots
Marketing Manager bij L1NDA Connect
“Onze ervaring is dat het Whello team een stap extra doet en investeert in de relatie. We zijn te spreken over de goede start. Dit kan natuurlijk alleen maar beter gaan in de toekomst. Nogmaals bedankt en gaan lekker doorpakken!”