Converterende website
Nieuwe app, nieuwe branding en nieuwe website
MyWay is de verbeterde app van Vicky. De app is volledig ontworpen in een modern, intuïtief design. Dezelfde betrouwbare service, maar dan met een frisse nieuwe look en eenvoudige interface.
De nieuwe website van MyWay moest innovatief en premium voelen. Op deze manier differentiëren ze zich van hun competitie. Aangezien de website stuurt op app downloads was het nog belangrijker dat de website mobiel responsive is. Ook moest er een dark mode mogelijk zijn.
Het doel van de nieuwe website is om meer nieuwe gebruikers aan te trekken en app-downloads te stimuleren.
Dit project in het kort
- +14.616 app downloads in de eerste twee maanden
- UX design en UI design
- Conversie Optimalisatie
- Website development
- Bekijk de MyWay website
Het proces
Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat.
We werkten dan ook nauw samen met de founders van MyWay. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie.
We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met MyWay aan werkten.

Samen brainstormen

Strategie & Concept

Design

Development

Launch
Doelen & uitdaging
Nieuwe rebranding en een nieuwe app, dat vroeg natuurlijk ook om een nieuwe website. Een die op conversie, oftewel app downloads, stuurt.
De grootste uitdaging? Een high functioning website creëren terwijl we niet in design inleveren. Om de website performance goed te houden is de website ontwikkelt met een headless CMS. De volledige website is custom in React.js geschreven. Hierdoor waren de vele bedachte animaties mogelijk en bleef de snelheid van de website evengoed hoog.

Mobile-first

De aanpak
De website laat alle unieke features van MyWay zien, maar laat net wat vragen open. Dit roept nieuwsgierigheid op, waardoor mensen sneller zijn geneigd om de app te downloaden. De vele animaties zorgen voor een premium look en feel.
De website is mobile-first. Aangezien de website stuurt op het downloaden van een app, is UX (gebruikersvriendelijkheid) via mobiel belangrijk.
Om de website snel live te kunnen krijgen, is het project website in 3 delen opgedeeld. Het eerste deel van de oplevering is een website die voornamelijk op conversie stuurt.
Gelijktijdig aan de lancering van de fase 1 website gingen ook direct de nieuwe campagnes op Social, Google Ads en Apple Search Ads live. Op die manier konden we gelijk zo effectief mogelijk van de nieuwe website gebruik maken om op downloads te stimuleren.
Het ambitieuze team van MyWay wilde graag snel schakelen. Ze kwamen met veel creatieve en innovatieve ideeën. Om die snel op te kunnen pakken hadden onze designers en developers samen met MyWay een slack channel. Zo konden we nieuwe ideeën snel oppakken. Dit heeft tot een mooi resultaat geleid.
Het resultaat
Door het gebruik van de vele animaties, is de website in React.js geschreven. Dit gaf ons veel mogelijkheden om animaties en custom design te gebruiken, terwijl de snelheid van de website behouden bleef. Dit is ook te zien aan de lage bouncerate en hoge engagement op de site.
De vele animaties en interactieve elementen in de website zorgen voor een innovatieve, premium look & feel.
De website zorgt voor conversies naar app downloads. Er zijn 14.616 downloads in 2 maanden gerealiseerd met een conversieratio van 10,6%!
downloads in 2 maanden
conversieratio
bouncerate
Moderne website vol animaties


Vince Mauer
Designer bij Whello
“We wilden echt iets unieks neerzetten dat zowel innovatief als gebruiksvriendelijk is. De uitdaging was om een premium look te combineren met hoge performance. Dankzij de nauwe samenwerking met het MyWay-team konden we snel schakelen en creatieve ideeën snel implementeren.”

