Converterende website
Nieuwe app, nieuwe branding en nieuwe website 

MyWay is de verbeterde app van Vicky. De app is volledig ontworpen in een modern, intuïtief design. Dezelfde betrouwbare service, maar dan met een frisse nieuwe look en eenvoudige interface.

De nieuwe website van MyWay moest innovatief en premium voelen. Op deze manier differentiëren ze zich van hun competitie. Aangezien de website stuurt op app downloads was het nog belangrijker dat de website mobiel responsive is. Ook moest er een dark mode mogelijk zijn.

Het doel van de nieuwe website is om meer nieuwe gebruikers aan te trekken en app-downloads te stimuleren.

Dit project in het kort

Het proces

Mooie dingen maken wij samen met de klant. Co-creatie noemen we dat. 

We werkten dan ook nauw samen met de founders van MyWay. De kick-off van dit project begon, net als altijd, met een brainstormsessie. Tijdens deze sessie legden we samen de doelgroepen vast en bepaalde we onze strategie. 

We hebben het project in verschillende stappen verdeeld, waar we steeds gezamenlijk met MyWay aan werkten.

Whello Opdracht

Samen brainstormen

Whello Strategie Concept

Strategie & Concept

Whello Design

Design

Whello Web Programming

Development

Whello Launch

Launch

Doelen & uitdaging

Nieuwe rebranding en een nieuwe app, dat vroeg natuurlijk ook om een nieuwe website. Een die op conversie, oftewel app downloads, stuurt.

De grootste uitdaging? Een high functioning website creëren terwijl we niet in design inleveren. Om de website performance goed te houden is de website ontwikkelt met een headless CMS. De volledige website is custom in React.js geschreven. Hierdoor waren de vele bedachte animaties mogelijk en bleef de snelheid van de website evengoed hoog.

Mobile-first

De aanpak

De website laat alle unieke features van MyWay zien, maar laat net wat vragen open. Dit roept nieuwsgierigheid op, waardoor mensen sneller zijn geneigd om de app te downloaden. De vele animaties zorgen voor een premium look en feel. 

De website is mobile-first. Aangezien de website stuurt op het downloaden van een app, is UX (gebruikersvriendelijkheid) via mobiel belangrijk. 

Om de website snel live te kunnen krijgen, is het project website in 3 delen opgedeeld. Het eerste deel van de oplevering is een website die voornamelijk op conversie stuurt.

Gelijktijdig aan de lancering van de fase 1 website gingen ook direct de nieuwe campagnes op Social, Google Ads en Apple Search Ads live. Op die manier konden we gelijk zo effectief mogelijk van de nieuwe website gebruik maken om op downloads te stimuleren.

Het ambitieuze team van MyWay wilde graag snel schakelen. Ze kwamen met veel creatieve en innovatieve ideeën. Om die snel op te kunnen pakken hadden onze designers en developers samen met MyWay een slack channel. Zo konden we nieuwe ideeën snel oppakken. Dit heeft tot een mooi resultaat geleid.

Het resultaat

Door het gebruik van de vele animaties, is de website in React.js geschreven. Dit gaf ons veel mogelijkheden om animaties en custom design te gebruiken, terwijl de snelheid van de website behouden bleef. Dit is ook te zien aan de lage bouncerate en hoge engagement op de site. 

De vele animaties en interactieve elementen in de website zorgen voor een innovatieve, premium look & feel. 

De website zorgt voor conversies naar app downloads. Er zijn 14.616 downloads in 2 maanden gerealiseerd met een conversieratio van 10,6%! 

downloads in 2 maanden

conversieratio

bouncerate

Moderne website vol animaties

Vince Mauer
Designer bij Whello

“We wilden echt iets unieks neerzetten dat zowel innovatief als gebruiksvriendelijk is. De uitdaging was om een premium look te combineren met hoge performance. Dankzij de nauwe samenwerking met het MyWay-team konden we snel schakelen en creatieve ideeën snel implementeren.”

Reinier Landstra ,


    Nieuwe websiteNieuwe webshopWebdesignWebsitetekstenIntegraties met tools


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute