Visma YouServe neerzetten als
een aantrekkelijke werkgever
Met 1600 zakelijke klanten die gebruikmaken van hun HR- en payrollsoftware en dienstverlening heeft Visma YouServe continu vacatures openstaan om al die klanten te helpen.
Hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Visma YouServe schakelde ons in en met een compleet team van specialisten, creëerden we de fundering en aanpak voor een volledig employer brand.
Dit project in het kort
- Strategie met een employer value proposition
- Aantrekkelijke medewerkersvideo’s
- Campagne via SEO, Google ads en social ads
- Meer over employer branding
Het proces
Mooie dingen maken we samen. Dat noemen we cocreëren. Zo hebben we ook super samengewerkt met het team van Visma YouServe. Net zoals we altijd doen, trapten we dit project af met een brainstorm. In die sessie duiken we in wat de werknemers tof vinden aan Visma YouServe en stellen we samen de doelen voor de recruitmentcampagne scherp.
Employer value proposition
Campagne concept
Campagne opzetten
Ad messaging A/B testen
Campagne opschalen
De uitdaging
Salarisadministrateurs, IT’ers en HR-professionals zijn niet alleen lastig te vinden in de krappe arbeidsmarkt, maar ook nog eens mensen die niet snel van baan veranderen. Met een groeiende klantenbase zijn nieuwe collega’s hard nodig. Om hen te bereiken had Visma YouServe een goed verhaal, sterke video’s en een onweerstaanbare campagne nodig.
De aanpak
We startten met een employer branding strategie met de focus op de bedrijfscultuur, USP’s van Visma YouServe als werkgever. Copywriter Diana vernieuwde alle content op de werken bij-site met een informele, positieve, activerende en betrokken tone of voice.
Ons videolabel SKIPP werd aangehaakt voor video’s waarin medewerkers vertellen hoe het is om bij Visma YouServe te werken. Met nog meer content in de vorm van blogs die salarisadministrateurs interessant vinden, halen we nu ook kandidaten binnen via Google (SEO).
- Onderscheidende employer value proposition
- Herkenbare medewerkersvideo’s
- Kandidaten bereiken via SEO, Google Ads en social ads
Het resultaat
De USP’s van Visma YouServe als werkgever staan centraal en overtuigen potentiële kandidaten, zodat ze sneller solliciteren. De data uit de campagnes toonde aan dat de aangescherpte employer branding aanslaat bij de doelgroep.
- Een CTR van 4,04% op de social campagnes en 7,64% op Google Ads – Ver boven benchmark, de nieuwe advertenties slaan aan.
- Een flinke verbetering van de bounce rate van 44,93% naar 33,94% op de werken-bij website – Meer relevante kandidaten.
- Een stijging van het sollicitatiepercentage van +193% op de werken-bij website – Bijna 2 keer zoveel sollicitaties.
Diana Koning
Whello
“Samenwerking ging goed. Het team van Visma staat open voor onze ideeën en levert zelf veel input. Heel fijn. We voerden grote verbeteringen door in de content en op de Werken bij-site. Tof om te zien dat dat zo’n mooi resultaat oplevert!”