Merkstrategie & website voor duurzaam trainingsbureau
Empowering the next-gen sustainability leaders

Er staat een enorme groep jonge duurzaamheidsmanagers klaar om de wereld te veranderen. Maar hoe krijgen zij mensen met zich mee om ook echt impact te maken? Trainingsbureau We Are Robin heeft als missie de green skill gap te verkleinen. Ze bieden young professionals next-gen trainingen met focus op duurzame vaardigheden zoals stakeholdermanagement en storytelling. Met de juiste green skills dragen zij effectiever bij aan de klimaattransitie.

We Are Robin vroeg ons om een passende merkstrategie en visuele identiteit waarmee ze op een onderscheidende manier naar buiten kunnen treden.

Dit project in het kort
Whello_Website cases_WeAreRobin_Hero image 2
Whello_Website cases_WeAreRobin_Hero image 3
Whello_Website cases_WeAreRobin_Hero image 4

Strategie

We Are Robin positioneert zich als de sidekick van jonge, ambitieuze sustainability heroes die de wereld willen veranderen. Een strategie op basis van het hero archetype, waarbij juist de doelgroep neergezet wordt als held in het verhaal. We focussen op empowerment en op een anti-saaie manier praktische vaardigheden leren. Hiermee blijven we ver weg van de meer traditionele trainingsbureaus.

Whello_Website cases_WeAreRobin_Hero image 5

Concept

Het creatieve team vertaalt deze strategie door naar een anti-saaie visuele identiteit en bijbehorende tone of voice. We Are Robin treed naar buiten met een mix van anti-saaie illustraties en fotografie. Het logo krijgt de vorm van een aanmoedigend roodborstje. De tone of voice is energiek, aanmoedigend en bevat veel statements. Tijd voor verandering!

Whello_Website cases_WeAreRobin_Hero image 6
Whello_Website cases_WeAreRobin_Hero image 7
Juliske Hummel - Creatief strateeg | Whello

Juliske Hummel
Creatie lead bij Whello

“We Are Robin hebben we neergezet als de avontuurlijke hero die het trainingslandschap voor Generatie Z wil opschudden. Niet te veel poespas en vooral anti-saai. Van strategie tot design en uiteindelijk een goed converterende website met pakkende campagnes!”

Juliske Hummel - Creatief strateeg | Whello Juliske Hummel - Creatief Strateeg | Whello
Juliske Hummel


    MerkpositioneringCampagne conceptLogo & huisstijlNieuwe websiteCampagnes


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute