Branding en positionering van
Cateraar naar Borrelpakketten

Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam door de Pandamie om de hoek kijken en ging fysiek borrelen uit de gratie.

Om deze passie toch nog met zoveel mogelijk mensen te delen heeft NaVijfen unieke borrelpakketten ontwikkeld met zorgvuldig geselecteerde producten van over de hele wereld.

Whello heeft met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing ervoor gezorgd dat het merk snel online heeft kunnen opschalen en nu honderden klanten van een perfecte borrel voorziet!

Dit project in het kort

Het proces

Bij Whello geloven we in co-creatie. We werkte nauw samen met de marketeers van de opdrachtgever. Bij ieder project beginnen we altijd met een gezamenlijke conceptsessie. Tijdens verschillende sessies hebben we samen  met NaVijfen het concept ontwikkeld en de branding uitgewerkt.

We hebben het project in meerdere milestones verdeeld die we, steeds gezamenlijk, konden afvinken.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Propositie & branding

Whello Strategie Concept

MVP website

Marketing & experimenten

Herzien van propositie

Opschalen!

De uitdaging

De grootste uitdaging was om de unieke borrelpakketten van NaVijfen op een makkelijke en passende manier bestelbaar te maken. Voor hoeveel mensen wordt er besteld? Is er vraag naar wekelijkse borrels of misschien meer maandelijks? Dit zijn allemaal vragen en ideeën die we getest hebben in de samenwerking met NaVijfen.

Toen NaVijfen nog maar net van start was kwam de volgende uitdaging toen de corona crisis zich aandiende. Ineens geen borrels meer op kantoor, maar heel kantoorwerkend Nederland die op slag thuis zat.

De aanpak

Om borrelen met NaVijfen zo laagdrempelig mogelijk te maken hebben we een webshop ontwikkeld waarin borrelpakketten zowel eenmalig als via een abonnement besteld kunnen worden. Zo kun je zelf bepalen wanneer en met hoeveel mensen je wilt gaan borrelen.

Bij de lancering van de website zijn we gestart met een kleinschalige marketingcampagne om zoveel mogelijk data en ervaringen van gebruikers te verzamelen om het concept en de webshop verder te optimaliseren. Hierna hebben we dan ook doorlopend tweaks gedaan, terwijl we opschaalde met diverse online campagnes.

Door continu te testen en door te ontwikkelen met zowel het productaanbod als de prijsstrategie heeft NaVijfen ervoor gezorgd dat ze tijdens de corona crisis juist veel meer klanten hebben aangetrokkken. Een VideoBelborrel- en vrijmibopakket direct bij werknemers thuisbezorgd bleek bijvoorbeeld een schot in de roos!

Het resultaat

Het moment dat we wisten dat we op de juiste weg zaten was het moment waarop het leveren van nieuwe bestellingen moesten uitstellen doordat er tijdelijk geen plek meer was in het magazijn! Een luxeprobleem die we graag tegenkomen bij Whello.

NaVijfen is in korte tijd succesvol gelanceerd en levert nu doorlopend bestellingen aan zowel B2C als B2B klanten. Het onvermijdelijke effect van de corona crisis op het bedrijf hebben we samen succesvol omgezet in een unieke kans die de lancering alleen maar succesvoller heeft gemaakt!

Een unieke Look & Feel!

Patrick Beersen
Eigenaar NaVijfen

“Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is.”

Serge de Sousa
Marketing strateeg bij Whello

“Het is altijd leuk om een vanaf scratch een nieuwe merk op te bouwen. Nog leuker is het als we een stukje langzamer moeten gaan omdat het magazijn uit zijn voegen barst door de vele bestellingen!”

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem