Branding en positionering van
Cateraar naar borrelpakketten

Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam daar de pandemie om de hoek kijken en ging fysiek borrelen uit de gratie.

Om deze passie toch nog met zoveel mogelijk mensen te delen heeft NaVijfen unieke borrelpakketten ontwikkeld. Deze pakketten zijn gevuld met zorgvuldig geselecteerde producten van over de hele wereld.

Whello heeft met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing ervoor gezorgd dat het merk snel online heeft kunnen opschalen en nu honderden klanten van een perfecte borrel voorziet!

Dit project in het kort
  • Conceptontwikkeling & branding
  • Webshop design & development
  • SEO & Social media advertising
  • Meer over NaVijfen
  • Meer over E-commerce marketing

Het proces

Bij Whello geloven we in co-creatie. We werkten nauw samen met de marketeers van de opdrachtgever. Bij ieder project beginnen we altijd met een gezamenlijke conceptsessie. Tijdens verschillende sessies hebben we samen met NaVijfen het concept ontwikkeld en de branding uitgewerkt.

We hebben het project in meerdere milestones verdeeld die we, steeds gezamenlijk, konden afvinken.

 

Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Whello Opdracht

Propositie & branding

Whello Strategie Concept

MVP website

Marketing & experimenten

Herzien van propositie

Opschalen!

De uitdaging

De grootste uitdaging was om de unieke borrelpakketten van NaVijfen op een makkelijke en passende manier bestelbaar te maken. Voor hoeveel mensen wordt er besteld? Is er vraag naar wekelijkse borrels of misschien meer maandelijks? Dit zijn allemaal vragen en ideeën die we getest hebben in de samenwerking met NaVijfen.

Toen NaVijfen net live was, kwam de volgende uitdaging toen de corona crisis zich aandiende. Ineens waren er geen borrels meer op kantoor, heel kantoorwerkend Nederland zat opeens aan huis gekluisterd.

De aanpak

Borrelen met NaVijfen moest laagdrempelig zijn. Daardoor hebben we een webshop ontwikkeld waar borrelpakketten als eenmalige aankoop, maar ook in abonnementsvorm besteld kunnen worden. Zo kun je zelf bepalen wanneer en met hoeveel mensen je wilt gaan borrelen.

Bij de lancering van de website zijn we gestart met een kleinschalige marketingcampagne. Het doel? Zoveel mogelijk data en ervaringen van gebruikers te verzamelen om het concept en de webshop verder te optimaliseren. Hierna hebben we dan ook doorlopend tweaks gedaan, terwijl we opschaalden met diverse online campagnes.

Tijdens de corona crisis hebben we dan ook juist veel meer klanten aangetrokken. Het geheim is de aanpak van continu te testen en door te ontwikkelen. Zowel op het gebied van productaanbod als de prijsstrategie.

Een VideoBelborrel- en vrijmibopakket direct bij werknemers thuisbezorgd bleek bijvoorbeeld een schot in de roos!

Het resultaat

We wisten dat we op de juiste weg zaten en zagen de orders groeien. Maar het echte succesmoment was toen de klant de nieuwe bestellingen later moest leveren, er was namelijk geen plek meer in het magazijn.  Een luxeprobleem dat we graag tegenkomen bij Whello.

NaVijfen is in korte tijd succesvol gelanceerd en levert nu doorlopend bestellingen aan zowel B2C als B2B klanten. Het onvermijdelijke effect van de corona crisis hebben we voor NaVijfen omgezet in een unieke kans, hierdoor is de lancering meer dan succesvol verlopen in een lastige tijd.

Conversion rate van 0.30% naar 2.40%

Google ranking op 'borrelpakket bestellen'

Unieke Look & Feel!

Patrick Beersen
Eigenaar NaVijfen

“Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is.”

Serge de Sousa
Marketing strateeg bij Whello

“Het is altijd leuk om een vanaf scratch een nieuwe merk op te bouwen. Nog leuker is het als we een stukje langzamer moeten gaan omdat het magazijn uit zijn voegen barst door de vele bestellingen!”

Juliske Hummel


    MerkpositioneringDoelgroep analyseMeer merkbekendheidNieuwe websiteNieuwe brand guide


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute