Branding en positionering van
Cateraar naar borrelpakketten
Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam daar de pandemie om de hoek kijken en ging fysiek borrelen uit de gratie.
Om deze passie toch nog met zoveel mogelijk mensen te delen heeft NaVijfen unieke borrelpakketten ontwikkeld. Deze pakketten zijn gevuld met zorgvuldig geselecteerde producten van over de hele wereld.
Whello heeft met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing ervoor gezorgd dat het merk snel online heeft kunnen opschalen en nu honderden klanten van een perfecte borrel voorziet!
Dit project in het kort
- Conceptontwikkeling & branding
- Webshop design & development
- SEO & Social media advertising
- Meer over NaVijfen
- Meer over E-commerce marketing
Het proces
Bij Whello geloven we in co-creatie. We werkten nauw samen met de marketeers van de opdrachtgever. Bij ieder project beginnen we altijd met een gezamenlijke conceptsessie. Tijdens verschillende sessies hebben we samen met NaVijfen het concept ontwikkeld en de branding uitgewerkt.
We hebben het project in meerdere milestones verdeeld die we, steeds gezamenlijk, konden afvinken.
Zo werkten we in 5 stappen van concept tot realiteit:
Propositie & branding
MVP website
Marketing & experimenten
Herzien van propositie
Opschalen!
De uitdaging
De grootste uitdaging was om de unieke borrelpakketten van NaVijfen op een makkelijke en passende manier bestelbaar te maken. Voor hoeveel mensen wordt er besteld? Is er vraag naar wekelijkse borrels of misschien meer maandelijks? Dit zijn allemaal vragen en ideeën die we getest hebben in de samenwerking met NaVijfen.
Toen NaVijfen net live was, kwam de volgende uitdaging toen de corona crisis zich aandiende. Ineens waren er geen borrels meer op kantoor, heel kantoorwerkend Nederland zat opeens aan huis gekluisterd.
De aanpak
Borrelen met NaVijfen moest laagdrempelig zijn. Daardoor hebben we een webshop ontwikkeld waar borrelpakketten als eenmalige aankoop, maar ook in abonnementsvorm besteld kunnen worden. Zo kun je zelf bepalen wanneer en met hoeveel mensen je wilt gaan borrelen.
Bij de lancering van de website zijn we gestart met een kleinschalige marketingcampagne. Het doel? Zoveel mogelijk data en ervaringen van gebruikers te verzamelen om het concept en de webshop verder te optimaliseren. Hierna hebben we dan ook doorlopend tweaks gedaan, terwijl we opschaalden met diverse online campagnes.
Tijdens de corona crisis hebben we dan ook juist veel meer klanten aangetrokken. Het geheim is de aanpak van continu te testen en door te ontwikkelen. Zowel op het gebied van productaanbod als de prijsstrategie.
Een VideoBelborrel- en vrijmibopakket direct bij werknemers thuisbezorgd bleek bijvoorbeeld een schot in de roos!
Het resultaat
We wisten dat we op de juiste weg zaten en zagen de orders groeien. Maar het echte succesmoment was toen de klant de nieuwe bestellingen later moest leveren, er was namelijk geen plek meer in het magazijn. Een luxeprobleem dat we graag tegenkomen bij Whello.
NaVijfen is in korte tijd succesvol gelanceerd en levert nu doorlopend bestellingen aan zowel B2C als B2B klanten. Het onvermijdelijke effect van de corona crisis hebben we voor NaVijfen omgezet in een unieke kans, hierdoor is de lancering meer dan succesvol verlopen in een lastige tijd.
Conversion rate van 0.30% naar 2.40%
Google ranking op 'borrelpakket bestellen'
Unieke Look & Feel!
Patrick Beersen
Eigenaar NaVijfen
“Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is.”
Serge de Sousa
Marketing strateeg bij Whello
“Het is altijd leuk om een vanaf scratch een nieuwe merk op te bouwen. Nog leuker is het als we een stukje langzamer moeten gaan omdat het magazijn uit zijn voegen barst door de vele bestellingen!”